جاباما
۲۴۸۹۴۳
۳۰ نظر
۵۰۵۲
۳۰ نظر
۵۰۵۲
پ

امیر یل ارجمند و یاسمینا باهر: عاقلانه عاشق شدیم

اگر بگویند زندگی این زوج را در یك جمله توصیف كنید می‌توان به دو كلمه اكتفا كرد؛ «عاشقانه و عاقلانه» چون به همان میزان كه این زوج عاشق هم هستند، نسبت به یكدیگر عاقلانه رفتار می‌كنند.

امیر یل ارجمند و یاسمینا باهر: عاقلانه عاشق شدیم
مجله زندگی ایده آل - نگار حسینی: اگر بگویند زندگی این زوج را در یك جمله توصیف كنید می‌توان به دو كلمه اكتفا كرد؛ «عاشقانه و عاقلانه» چون به همان میزان كه این زوج عاشق هم هستند، نسبت به یكدیگر عاقلانه رفتار می‌كنند. امیر یل ارجمند و یاسمینا باهر كه هر دو از بازیگران سینما و تلویزیون به شمار می‌روند، اسفند ۹۳ پای سفره عقد نشستند و زندگی مشترك‌شان را شروع كردند. در طول این دوران تلاش‌شان بر این بوده كه زندگی به دور از حاشیه‌ای داشته باشند و موضوع ازدواج‌شان را رسانه‌ای نكنند.

یاسمینا و امیر یل در عین تفاوت‌هایی كه با یكدیگر دارند، به هم شبیه هستند. بزرگ‌ترین شباهت‌شان هم در این است كه می‌خواهند دور از جنجال و كلیشه‌های رایج تنها به زندگی مشترك‌شان زیر یك سقف فكر كنند.

امیر یل ارجمند و یاسمینا باهر: عاقلانه عاشق شدیم

یك ازدواج عاشقانه در خلوت

امیر یل ارجمند: در مورد این سوال كه چرا ازدواج ما در سكوت خبری انجام شد و شامل جار و جنجال‌های مرسوم ازدواج‌های هنری نشد باید بگویم كه من و یاسمینا هر دو بیشتر از هر موضوع دیگری به شروع زندگی مشترك‌مان در آرامش فكر می‌كردیم و اینكه مسائل حاشیه‌ای از هر جهت سایه‌ای روی زندگی ما نیندازد.

از طرفی فوت عمویم «انوشیروان ارجمند» هم مزید بر علت شد كه ترجیح دهیم روی این موضوع مانور چندانی نداشته باشیم. این اتفاق ناگوار در شرایطی رخ داد كه ما تمام برنامه‌ریزی‌های مربوط به برگزاری مراسم ازدواج‌مان را انجام داده بودیم به همین خاطر لغو آن سختی‌های خاص خودش را به دنبال داشت، در نهایت تصمیم بزرگان و خواست ما این بود كه این مراسم كمی به تاخیر بیفتد ولی پیش از سال ۹۴ برگزار شود به همین خاطر ما تمایلی نداشتیم كه با رسانه‌ای كردن این موضوع پیرامون ازدواج‌مان هیاهو ایجاد كنیم.

ماجرای ازدواج ما

یاسمینا باهر: داریوش ارجمند، پدر امیریل در دانشگاه سوره استاد بازیگری من بود. بعد از مدتی رابطه ما از شكل استاد و دانشجویی خارج شد و روابط خانوادگی به خود گرفت و پدرم و استاد ارجمند رابطه نزدیكی با یكدیگر پیدا كردند. طی این رفت و آمدهای خانوادگی من و امیر یل هم با یكدیگر آشنا شدیم. هر چند كه هر دوی ما هیچ وقت فكر نمی‌كردیم این آشنایی منجر به ازدواج شود اما آهسته آهسته به یكدیگر نزدیك شدیم و حس كردیم نكات مشترك زیادی داریم. آشنایی پیش از ازدواج ما كمی طولانی شد و نزدیك به چهار سال طول كشید اما در این مدت به شناخت خوبی نسبت به یكدیگر دست پیدا كردیم.

امیر یل ارجمند: همان‌طور كه یاسمینا هم اشاره كرد در ابتدا آشنایی‌مان هیچ كدام فكر نمی‌كردیم این روابط خانوادگی قرار است روزی به ازدواج ختم شود اما از یك جایی به بعد من حس كردم در یاسمینا خصوصیاتی وجود دارد كه باعث تكمیل شدن من می‌شود هر چند كه ما به لحاظ اخلاقی شباهت چندانی با یكدیگر نداشتیم اما به‌شدت همدیگر را كامل می‌كردیم. وقتی حس كردم بخشی از وجود من توسط یاسمینا كامل می‌شود، بدون وقفه موضوع خواستگاری را مطرح كردم.

وقتی تفاوت‌ها ما را به هم نزدیك‌تر می‌كرد

یاسمینا باهر: وقتی امیریل به خواستگاریم آمد و موضوع ازدواج ما مطرح شد، بعضی‌ها به من گفتند بین شما تفاوت‌های زیادی وجود دارد كه بخشی از آن به دلیل فاصله سنی ۱۰ ساله شماست. بعضی‌ها هم اختلافات ظاهری مثل تفاوت قدی را بهانه قرار می‌دادند اما واقعیت این است كه من و امیریل با وجود تفاوت‌های ظاهری و رفتاری به‌شدت با یكدیگر تفاهم داشتیم و همدیگر را درك می‌كردیم. این درك باعث می‌شد به یكدیگر آرامش بدهیم و حس كنیم از پس حل مشكلات در كنار هم بر خواهیم آمد.

امیریل: موضوعی كه به نظرم در مورد ازدواج و دوام آن اهمیت دارد، مساله بخشش است چون اگر افراد نسبت به هم بخشش نداشته باشند هرقدر هم كه به هم نزدیك باشند بین‌شان بعد از مدتی فاصله ایجاد می‌شود. چرا كه زندگی مشترك پر از فراز و فرودهای غیر قابل پیش بینی است كه گذشت افراد باعث می‌شود آنها از پس گذر از این چالش‌ها برآیند. این موضوع بخشش از ابتدا بین من و یاسمینا وجود داشت و همین مساله هم با وجود همه تفاوت‌هایی كه همسرم از آن حرف زد ما را به هم نزدیك می‌كرد.

سفره عقد را مادر شوهرم انتخاب كرد

یاسمینا باهر: شاید برای بعضی‌ها عجیب به نظر برسد اما وقتی موضوع ازدواج ما مطرح شد به تنها مساله‌ای كه فكر نمی‌كردم كلیشه‌هایی بود كه این روزها بسیاری درگیر آن هستند. برای من اصلا مهم نبود كه سفره عقدم چطور است و مراسم قرار است كجا برگزار شود و حتی چه چیزی را برای مراسم می‌پوشم. آن چیزی كه برایم اهمیت داشت این بود كه می‌خواهم زندگی مشتركم را با امیریل شروع كنم. نتیجه این موضوع هم آن شد كه مادرشوهرم سفره عقد من را انتخاب كرد و مادرم هم جهیزیه‌ام را خرید و در طول این دوران من اصلا خودم را درگیر این حواشی نكردم و با خیال راحت به مسائل كاری و ترسیم زندگی مشتركم با همسرم پرداختم.

زندگی زیر یک سقف

امیر یل ارجمند: خوشبختانه وقتی ما زندگی مشتركمان را زیر یك سقف شروع كردیم با چالش‌های مرسوم زوج‌های جوان در شروع زندگی‌مان مواجه نبودیم. من بخش زیادی از این موضوع را به نگرش یاسمینا در زندگی ارتباط می‌دهم. او به خوبی از پس مدیریت زندگی برآمد و حواسش را به ریزه‌كاری‌ها معطوف كرد تا بتوانیم در كنار هم لحظات شیرینی را سپری كنیم، نمی‌توان این نكته را نادیده گرفت كه هر انسانی حتی در دوران تأهلش هم نیاز به تنهایی دارد و دلش می‌خواهد لحظاتی را برای ریكاوری خودش در تنهایی سپری كند و اگر فردی هنرمند باشد ممكن است این لحظات به ساعت‌های طولانی‌تری ختم شود. خوشبختانه یاسمینا دقت زیادی روی این موضوع دارد و در زمانی كه من به غار تنهایی‌ام فرو می‌روم، او احترام زیادی می‌گذارد و سعی ندارد به زور من را خارج كند. این موضوع باعث می‌شود من با انرژی زیادی به رابطه دو طرفه‌مان برگردم و از طرفی دیگر در كارم هم بتوانم دست به خلاقیت بزنم.

امیر یل ارجمند و یاسمینا باهر: عاقلانه عاشق شدیم

یاسمینا باهر: پیش از ازدواج، خیلی‌ها به من می‌گفتند اگر زندگی‌ات را زیر یك سقف شروع كنی، شاهد تغییرات طرف مقابلت خواهی بود. من هم بعد از شروع زندگی مشتركم شاهد این تغییرات بودم اما به شكل كاملا بر عكسش؛ یعنی امیریل در زیر یك سقف به مراتب بهتر از تصورات من بود و در قیاس با رابطه پیش از ازدواج‌ جدیت كمتر و گذشت بیشتری داشت.

امیریل ارجمند: حق با یاسمینا است. پیش از ازدواج، من جدی‌تر بودم و شاید دلیلش این بود كه نیازی نمی‌دیدم همه مرزها برداشته شود و حسم بر این بود كه اگر قبل از ازدواج سختگیری بیشتری نسبت به مسائل داشته باشم، بعد از آنكه زندگی‌مان زیر یك سقف شروع شد، راحت‌تر می‌توانم با مسائل كنار بیایم. در عمل هم این اتفاق رخ داد اما خب برخی افراد هستند كه پیش از ازدواج همه چیز را راحت می‌گیرند و بعد از آن تازه به یاد سختگیری می‌افتند كه این موضوع به زندگی‌شان لطمه زیادی وارد می‌كند.

وقتی حاشیه در زندگی اصل می‌شود

امیر یل ارجمند: برخی در شروع زندگی مشترك به حدی به مسائل حاشیه‌ای اهمیت می‌دهند كه اصلی مهم یعنی كنار هم قرار گرفتن را فراموش می‌كنند. متاسفانه اهمیت دادن به حاشیه‌ها و نادیده گرفتن اصل ماجرا در جامعه ما نسبت به همه موارد وجود دارد و این موضوع صرفا در مورد مساله ازدواج نیست. خب وقتی فردی در شروع زندگی مشترك بیش از آنكه به كنار هم قرار گرفتن اهمیت دهد، درگیر كیفیت برگزاری مراسم عروسی‌ در فلان سالن یا مارك جهیزیه‌ای باشد، نتیجه آن هم این می‌شود كه افراد اگر نتوانند توقعات هم را برآورده كنند، حرمت‌ها از بین می‌رود. شكستن حرمت مثل شكستن یك ظرف آب است و برگرداندن آب تقریبا محال است.

نقش مادر شوهر و مادر زن

امیریل ارجمند: من و یاسمینا هیچ كدام اهل تفكیك كردن روابط خانوادگی‌مان با هم نبودیم. خوشبختانه نه تنها از دخالت‌های خانواده‌ها در امان بودیم بلكه در بسیاری موارد مورد حمایت آنها قرار می‌گرفتیم اما متاسفانه برخی از زوج‌ها به قدری در خانواده‌شان ذوب می‌شوند كه یادشان می رود خودشان خانواده‌ای تشكیل داده اند. به‌طور مثال دختر مدام می‌خواهد زمینه دخالت مادرش را فراهم كند و پسر هم همین رفتار را با مادر خودش تكرار می‌كند؛ این نوع روابط بیش از آنكه به زوج كمك كند، باعث دوری آنها از هم می‌شود.

تلاش نكنید؛ همدیگر را نمی‌توان تغییر داد

یاسمینا باهر: من به این موضوع معتقدم كه افراد بعد از ازدواج نمی‌توانند همدیگر را تغییر دهند و تصور اینكه فرد مقابل‌تان بعد از ازدواج عوض می‌شود، شبیه به یك خیال است. برخی از افراد پیش از ازدواج به قدری درگیر مسائل عاطفی می‌شوند كه سعی می‌كنند چشم‌های‌شان را در مقابل تفاوت‌های هم ببندند به‌طور مثال ممكن است با شغل، خصوصیات اخلاقی یكدیگر و حتی نوع پوشش هم مشكل داشته باشند اما تصور كنند این مشكلات بعد از ازدواج حل می‌شود در حالی كه اصلا این‌طور نیست. افراد گاهی از آنچه كه هستند، ۳۰،۲۰ درصد بدتر می‌شوند اما ممكن نیست خصوصیت‌شان تغییر كند به همین خاطر بهتر است پیش از ازدواج با نگاهی منطقی مسائلی از این دست را آنالیز كرد.

امیریل حامی من است

یاسمینا باهر: من و امیریل پیش از آنكه زندگی مشترك‌مان را شروع كنیم، مفصل در مورد همه چیز با هم صحبت كردیم و انتظارات و خواسته‌های خودمان را نسبت به یكدیگر مطرح كردیم به همین خاطر وقتی ازدواج كردیم درگیر مسائلی از این دست نبودیم امیریل بیشتر از آنكه مانعی برای پیشرفت من باشد، حامی من در رسیدن به اهدافم بود برخلاف برخی كه تصور می‌كردند بعد از ازدواج او نمی‌گذارد كه من به حرفه بازیگری ادامه دهم، از من حمایت كرد. این موضوع حمایتی در مورد همه مسائل زندگی ما وجود دارد و از این جهت من را دلگرم می‌كند.

برای انتخاب یاسمینا بهترین جواب را از پدرم گرفتم

امیریل ارجمند: برای انتخاب همسر آینده‌ام نظر خانواده‌ام به ویژه پدرم برایم اهمیت زیادی داشت به همین خاطر همیشه یكی از دلواپسی‌هایم این بود كه اگر روزی دختری را برای ازدواج انتخاب كنم و آن فرد مورد پسند خانواده‌ام نباشد، چه تصمیمی می‌گیرم و در نهایت به این نتیجه می‌رسیدم كه آن فرد را برای ازدواج انتخاب نمی‌كردم. وقتی موضوع ازدواج با یاسمینا را در خانه مطرح كردم، بهترین عكس‌العمل را از پدر گرفتم. او با خوشحالی از این موضوع استقبال كرد. بعدها وقتی نظر مثبت پدر یاسمینا را هم شنیدم از صمیم قلب خوشحال شدم درست مانند كسی كه حس می‌كند بازی را برده است.

دستپخت عالی و محدودیتی به نام گوشت قرمز

یاسمینا باهر: انصافا دستپختم بد نیست اما ما در خانه برای پختن غذا دچار محدودیت هستیم. امیریل نمی‌تواند از گوشت قرمز و حبوبات استفاده كند چرا كه بلافاصله بعد از خوردن آنها اسید اوریك خونش بالا می‌رود به همین خاطر در فریزر ما خبری از گوشت قرمز نیست و من مجبورم در طبخ غذاها صرفا از گوشت سفید استفاده كنم.

امیریل ارجمند: انصافا یاسمینا دستپخت خوبی دارد و از من نمره قبولی می‌گیرد اما همان‌طور كه خودش هم اشاره كرد در طبخ غذا تا حد زیادی مشكل دارد و نمی‌تواند هر غذایی را درست كند ضمن اینكه او به‌شدت عاشق گوشت قرمز است. من هم برای اینكه در حق او چندان ظلم نشود، سعی می‌كنم هر چند روز یك بار او را به رستوران ببرم تا بتواند گوشت قرمز بخورد و گاهی هم كه ‌مهمان داریم از گوشت قرمز استفاده می‌كنیم.

مصائب همكاری

یاسمینا باهر: همكار بودن ما با هم لطف‌های زیادی دارد اما مصائبی را هم دارد كه در راس آنها این است كه نمی‌توانیم زمان‌های‌مان را با هم هماهنگ كنیم. خیلی وقت‌ها كه من در خانه هستم امیر یل سر كار است یا كاملا بر عكس به همین خاطر فرصت كمی برای دیدار هم داریم اما از سویی این موضوع یك حسن هم دارد و آن این است كه همیشه برای هم تازگی داریم.

امیر یل ارجمند و یاسمینا باهر: عاقلانه عاشق شدیم

ارثیه پدری

امیریل ارجمند: من به‌شدت خانه‌ام را دوست دارم و این ارثی است كه از پدرم برده‌ام. یادم است پدرم همیشه وقتی كارش در بیرون از خانه تمام می‌شد، بلافاصله به خانه می‌آمد و سعی می‌كرد اعضای خانواده را كنار هم جمع كند؛ من هم درست مانند پدر به‌شدت خانه‌ام را دوست دارم و از هر فرصتی برای كنار خانواده بودن استفاده می‌كنم، به همین جهت هم هر وقت كارم تمام می‌شود، بدون معطلی راهی خانه می‌شوم چون صرفا در خانه‌ام آرامش پیدا می‌كنم.

طلاق در جامعه هنری

یاسمینا باهر: این روزها طلاق در جامعه، به ویژه قشر هنری زیادی شده است و همین موضوع به میزان دلواپسی افراد اضافه می‌كند اما من سعی كردم چندان به این قضیه توجه نكنم و بیشتر از هر چیزی به این موضوع فكر كنم كه چطور می‌توان پایه‌های زندگی مشترك را حفظ كرد. به هر حال این خطر ممكن است زندگی هر فردی را تهدید كند اما مهم این است كه افراد اجازه این اتفاق را ندهند.

وابستگی به ریشه‌ها

امیریل ارجمند: به نظرم آدم‌ها وابستگی زیادی به ریشه‌های‌شان دارند و در نهایت فردی كه نسبت به ریشه‌هایش بی‌اعتنا باشد با هر وزش نسیمی هویتش به خطر می‌افتد و احتمال از بین رفتنش وجود دارد، به همین خاطر وقتی تصمیم به ازدواج گرفتم، خانواده همسرم برایم اهمیت زیادی داشتند و اینكه به لحاظ فرهنگی در چه سطحی قرار دارند، خوشبختانه پدر یاسمینا هم درست مانند پدرم نگاه اخلاق‌گرا و جدی به زندگی داشت و از سوی دیگر هم برای هنر ارزش زیادی قائل بود به همین خاطر با خیال راحت با همسرم پای سفره عقد نشستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاعلی

      خدا خوشبختشون کنه.نمی دونم چرا وقتی این هنرمندا یکی،دوتا گزارش ازشون تو مجله وسایتا پخش میشه بعدش انحرافات ومشکلاتشون رو میشه،آخرشم با کلی خبر وتوهین از هم جدا میشن.فکر کنم مشکل از خبراست؟

    • بدون نام

      ببخشید میشه با ادم های مهم تری مصاحبه کنید؟

    • ایرانی

      جناب مهم
      همین زوج غیر مهم تجربه ی بسیار مهم و ضروری را که باعث دوام زندگی هاست به رایگان در اختیار ما گذاشته اند
      و اینک شما به چه دلایلی ساده و احساسی برخورد می کنید؟ اگر می توانید تکمیلش کنید و در زندگی خود و دیگران اشاعه دهید تا با اینهمه طلاق و زندگی های سرد مواجهه نشویم
      یاحق

    • ایرانی

      عاشقشونم یاسمینا و امیریل عاشقتونم .................

    • بدون نام

      ببخشید چه تجربه ای .؟ ما که نفهمیدیم .منظورتون اینه که بزاریم سفره عقد رو مادر شوهرمون بچینه؟چشم .کاش همه مشکلات این طوری حل شه

    • بدون نام

      یاسمینا عاشقتم ایشالا خو شبخت شوید

    • شادی

      برای یاسمینا و امیریل ارزو موفقیت میکنم

    • بدون نام

      انصافا بازیگران ارجمندی از پدر وپسر ،عمو ،عمو زاده .......همه متین و محجوب هستند رفتارشان در شان ایرانی ها است

    • ناشناس

      هر دو را خیلی خیلی دوست دارم

      برایشان آرزوی خو شبختی را دارم

    • مهتاب

      امیریل ارجمند کجاش بازیگریش خوبه اونم از زنش که معلوم نیست چند وقته بازیگر شده

    • زهرا خضری

      خیلی هم بازیشون خوبه حس.ودهرگزنیاسود

    • مزیم

      از خدا میخوام که خوشبخت باشین

    • محدثه

      عاشقتونم یاسمیناوامیریل...ارزوی موفقیت براتون دارم

    • بدون نام

      رومخن جفت شون

    • بدون نام

      خوشبخت بشن

    • عباس ع

      خوشبخت بشن انشالله

    • نورا

      به نظرمن خانواده توانتخاب همسرخیلی مهم است بعضی آدمها هم ذاتا حسودنددست خودشون نیست خیلی برامون عزیزیید وبرای خوشبختییتون دعا گو

    • کرمان شهربابک

      من از قیافه داریوش وپسرش مخصوصا دربازی معمای شاه خیلی خوشم می اید کاش من این گونه تیپ وقیافه ای داشتم امیر یل تا حالا شما را ندیدم ولی درسریال معمای شاه خواستم بدانم نام شما چیست وپیدا کردم کاش من هم قیافه شنا را داشتم

    • علی اصغر

      خیلی دوست دارم مخصوصا ازتیپ وقیافه ات خوشم می اید موفق باشی وبا مردم هنیشه طرف دار مردم باش اگر مردم راداشته باشی هنه چیز داری یک هنرمتد باید با مردمش باشه

    • علی اصغر

      خیلی دوست دارم مخصوصا ازتیپ وقیافه ات خوشم می اید موفق باشی وبا مردم هنیشه طرف دار مردم باش اگر مردم راداشته باشی هنه چیز داری یک هنرمتد باید با مردمش باشه

    • گمنام

      انشاءالله خوشبخت و عاقبت بخیر بشید

    • ززز

      موفق باشید

    • رضا

      یاسمینا خوشگل و نازم دوستت دارم عاشقتم

    • الهام

      چقدر به هم میان خوشبخت بشن

    • بدون نام

      خیلی به هم میان بای

    • یکی

      عالی
      خوشبخت بشن

    • مری جون

      خوشبخت بشن الهی

    • بدون نام

      انسانهای فهیم وبا اصالتی هستند خوشبخت بشوند.

    • ادرین

      خوشبخت باشین

    • naghme

      به نظرتون یاسمینا یِ کم شبیه سلناگومزنیست؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج