جاباما
۲۴۸۹۹۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عکس: اولین مناظره دو نامزد ریاست‌ جمهوری

بیست و ششم سپتامبر امسال ۵۵ سال از اولین مناظره تلوزیونی دو نامزد ریاست جمهوری گذشت؛ مناظره‌ای که یکی از تاثیرگذارترین آنها هم بوده است؛ مناظره سناتور جان اف کندی جوان و معاون وقت رئیس جمهور امریکا ریچارد نیکسون.

فرادید: بیست و ششم سپتامبر امسال ۵۵ سال از اولین مناظره تلوزیونی دو نامزد ریاست جمهوری گذشت؛ مناظره‌ای که یکی از تاثیرگذارترین آنها هم بوده است؛ مناظره سناتور جان اف کندی جوان و معاون وقت رئیس جمهور امریکا ریچارد نیکسون.

در بیست و ششم سپتامبر سال ۱۹۶۰ میلادی جان اف کندی و ریچارد نیکسون اولین مناظره تلویزیونی را در مقام دو نامزد ریاست جمهوری در شیکاگو انجام دادند. بنا به گزارشات ۷۰ میلیون نفر از جمعیت ۱۷۹ میلیون نفری آمریکا در آن سال پای گیرنده‌های خود نشستند تا یکی از پربیینده‌ترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون آمریکا و اولین مناظره تلویزیونی بین دو نامزد از دو حزب مطرح این کشور را شاهد باشند. در آن سال سناتور جان اف. کندی از حرب دموکرات و ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت از حزب جمهوری‌خواه برای پیروزی در انتخابات در چهار مناظره شرکت کردند.

نیکسون که شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات داشت از همان مناظره اول ضعیفتر از حد انتظار ظاهر شد و روندی نزولی را در نظرسنجی‌ها آغاز کرد. او که چندی پیشتر زانویش را به تیغ جراحان سپرده بود در مناظره اول بدون اصلاح و با چهره‌ای خسته در برابر کندی‌ای ظاهر شد و مدام با دستمال صورت عرق کرده اش را پاک می‌کرد؛ این در حالی بود کندی جوان با ظاهری آراسته و سر حال توجه مخاطبان امریکایی را به خود جلب می‌کرد.

بسیاری تحلیلگران معتقداند با وجودی که نیکسون در سخنرانی‌ها رادیویی بهتر از کندی بود اما آنچه باعث شد در نهایت از نامزد جوان دموکرات‌ها شکست بخورد برتری رقیب در مناظره زنده تلویزیونی بود. از آن تاریخ اثربخشی مناظره در برابر دیده‌گان میلیون‌ها مخاطب باعث شد این شکل مناظره در امریکا و دیگر کشورها رایج شود و در بسیاری مواقع نقش موثری در پیروزی و شکست نامزدها ایفا کند.

عکس‌های زیر که مربوط به چهار مناظره انتخاباتی نیکسون و کندی است در گتی ایمیج منتشر شده است. عکس ژاکلین کندی که با اضطراب در پشت صحنه رقابت همسرش جان اف کندی و ریچارد نیکسون را نگاه می‌کند از عکس‌های مشهور این مجموعه به شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج