۲۴۹۳۲۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

معماران عصر دیجیتال

سوزان ویچتسکی، بانوی اول یوتیوب

سوزان ویچتسکی، بانوی کارآفرین آمریکایی و رهبر فعلی یوتیوب، برترین پرتال به اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی در اینترنت هست. خانم سوزان را می‌توان به دلایل خدماتش در عرصه فضای مجازی، یکی از معماران دنیای دیجیتال نامید.

سوزان ویچتسکی، بانوی اول یوتیوب
برترین ها: سرویس چهره‌های پرتال برترین‌ها ظرف چند ماه اخیر، به بررسی زندگی برترین کارآفرینان فضای مجازی در اقصی نقاط جهان پرداخته و تا کنون، ده‌ها شخصیت موفق دنیای دیجیتال را معرفی کرده است. گفتار امروز، نگاهی دارد به زندگی بانوی اول یوتیوب، خانم سوزان ویچتسکی. با ما همراه باشید.

سوزان ویچتسکی، بانوی اول یوتیوب
(سوزان ویچتسکی، فارغ التحصیل رشته تاریخ از هاروارد و رهبر یوتیوب هست)

همین چند وقت پیش بود که زندگی چند نفر از تاثیرگذار ترین زنان دنیای فناوری اطلاعات، خانم ماریسا مایر، رهبر یاهو و هم چنین، خانم شریل سندبرگ که به ادعای بزرگان کسب و کار آنلاین، از تئوریسین‌های موفق تجارت اینترنتی در شرکت فیس بوک هست را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

سوزان ویچتسکی، بانوی اول یوتیوب
برترین زنان دنیای آنلاین

(از راست به چپ: شریل، عضو هیات مدیره فیس بوک/ ماریسا، مدیرعامل یاهو/ سوزان، مدیرعامل یوتیوب)

در این گفتار، نگاهی داریم به زندگی تجاری و موفق خانم سوزان ویچتسکی Susan Diane Wojcicki، که رهبری پرتال یوتیوب، غول به اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی اینترنت را بر عهده دارد. خانم سوزان، یکی از 50 زن تاثیرگذار در دنیای کسب و کار آنلاین هست که هم اکنون، مدیریت یکی از پر بیننده‌ترین سایت‌های وب را نیز بر عهده دارد.

ایشان، اواسط دهه نخست هزاره سوم یعنی سال 2006 میلادی، زمینه شکار یکی از برترین سایت‌های خوش آتیه وب، یعنی یوتیوب را برای شرکت گوگل فراهم کرد و به دلیل همین خوش خدمتی عالی، رهبری این پرتال را بر عهده گرفت. خانم سوزان، از زمان شکل گیری گوگل از گاراژ مشهور لری پیج و سرگئی برین در سال 1998 میلادی، همراه این دو فرد بوده است و نقش زیادی در موفقیت‌های کسب و کار این شرکت عظیم، بر عهده داشت. گاراژی که سبب تولد گوگل شد، در خانه خانم سوزان قرار داشت.

سوزان ویچتسکی، بانوی اول یوتیوب
(تصویر سوزان و گاراژی که گوگل از آن جا متولد شد)

فعالیت ایشان در حوزه‌های بازاریابی و توسعه کسب و کار گوگل از اولین روزهای کاری غول جست وجوی اینترنت تا کنون، ادامه داشته است. از فوریه 2014، خانم سوزان، به باشگاه رهبران دنیای دیجیتال پیوسته است و اکنون، مدیرعامل یوتیوب معروف به شمار می‌آید.

وی، به پاس خدماتش در توسعه کسب و کار اینترنتی در دنیا، عناوین بسیاری کسب کرده است که از آن جمله می‌توان به 100 زن فدرتمند جهان به انتخاب مجله فوربس و هم چنین، 50 زن تاثیرگذار کسب و کار جهان به انتخاب مجله فورچون نام برد. سوزان، یکی دیگر از فارغ التحصیلان کارخانه آدم سازی هاروارد هست که اتفاقاً، رشته تحصیلی‌اش (تاریخ)، هیچ ارتباطی با کسب و کار و موفقیت‌های فعلی او نداشته است. این زن میلیونر، یک کارآفرین خود ساخته هست که فعالیت‌هایش در عرصه کارآفرینی دیجیتالی، برای صدها هزار نفر به طور مستقیم و میلیون‌ها نفر به طور غیر مستقیم، اشتغال ایجاد کرد.

سوزان ویچتسکی، بانوی اول یوتیوب

اولین کارمند گوگل که شخصاً توسط سرگئی برین و لری پیج استخدام شد به نام «کرگ سیلورشتاین»، یک یهودی بود. «سوزان وویچتسکی» یهودی (خواهر آن وویچتسکی همسر سرگئی برین) فضای اداری لازم را برای آغاز فعالیت‌های تجاری گوگل فراهم کرد و از آن موقع تا کنون در جایگاه معاون تولید شرکت گوگل قرار دارد. یهودی دیگری که در شکل‌گیری گوگل نقش مهمی را بر عهده داشت، «شریل سندبرگ» بود. او معاون بخش فروش آنلاین گوگل بود. در واقع، این دو زن، در شکل گیری و موفقیت گوگل نقش بسزایی داشته‌اند که هم اکنون یکی از آن‌ها در فیس بوک، و دیگری در گوگل فعال هست.

آخرین نوشته‌های ایشان را در توییتر به نشانی https://twitter.com/susanwojcick دنبال کنید.

به نظر می‌رسد، حضور موفق زنان در عرصه فناوری اطلاعات در سال‌های آینده بیش تر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج