۲۴۹۶۱۶
۴ نظر
۵۰۶۵
۴ نظر
۵۰۶۵
پ

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

شاید اگر عشق سرعت نبود یا شاید اگر مرد جوانی كه از روبرو می‌آمد، به موقع پورشه جیمز دین را می‌دید، ستاره پرفروغ این هنرپیشه بااستعداد به این زودی خاموش نمی‌شد.

برترین ها: شاید اگر عشق سرعت نبود یا شاید اگر مرد جوانی كه از روبرو می‌آمد، به موقع پورشه جیمز دین را می‌دید، ستاره پرفروغ این هنرپیشه بااستعداد به این زودی خاموش نمی‌شد. این یاغی کوتاه‌قامت ۲۴ سال عمر کرد و با سه فیلم جادوانی شد.


سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

به گزارش برترین ها به نقل از دویچه وله شصت و یک سال از مرگ جیمز دین می‌گذرد؛ ستاره‌ای که تنها ۲۴ سال عمر کرد، اما در همین مدت کوتاه و با بازیگری در سه فیلم توانست به جمع ستارگان فراموش‌نشدنی هالیوود بپیوندد. از این یاغی کوتاه‌قامت عکس‌های زیادی به جای مانده که برخی از آنها در ذهن فیلم‌دوستان حک شده است. تصویری از جیمز دین در پشت صحنه فیلم "غول".

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

جمیز دین در روز هشتم فوریه سال ۱۹۳۱ در ایندیانا به دنیا آمد. مادرش در سن ۲۹ سالگی بر اثر سرطان از دنیا رفت. او نزد مادربزرگ و یکی از خاله‌هایش بزرگ شد.

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

جیمز دین در خانه‌ای رشد کرد که در دل طبیعت و مزارع قرار داشت. او در همان دوران کودکی و نوجوانی به بازیگری، هنر و رقص علاقمند شد، در گروه‌ تئاتر مدرسه فعالیت داشت و در دوران فراغتش به موسیقی، رقص و کوزه‌گری می‌پرداخت.

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

او پس از پایان دوران مدرسه راهی نیویورک شد تا رویای بازیگری را تحقق بخشد. جیمز دین كار در دنیای فیلم را با بازیگری در تئاتر و تلویزیون آغاز كرد. او در سال ۱۹۵۱ با ایفای نقشی کوچک در فیلم جنگی Fixed Bayonets! به كارگردانی ساموئل فولر وارد سینما شد.

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

بازی درخشان او در قطعه‌ی نمایشی "ضد اخلاق" كه اقتباس از اثری از آندره ژید بود، مورد استقبال هالیوودی‌ها قرار گرفت و پای او را در سال ۱۹۵۳ به هالیوود باز کرد. الیا كازان، كارگردان معروف هالیوود، در همان سال قصد ساختن فیلمی با اقتباس از "شرق بهشت"، رمان معروف جان اشتاین‌بک را داشت و به دنبال بازیگری توانمند می‌گشت. او ایفاگری نقش اصلی را سرانجام به جیمز دین سپرد.

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

بازی در "شرق بهشت" كه داستان آن در دوران جنگ جهانی اول روی می‌دهد، اولین نامزدی اسكار را برای جیمز دین به همراه داشت. نمایی از فیلم "شرق بهشت".

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

دومین حضور به‌یادماندنی جیمز دین بر پرده سینما در فیلم "شورش بی‌دلیل" (یاغی بی‌هدف)، ساخته نیکلاس ری بود. عصیانگری نقشی بود که بعدها نیز با چهره‌ی جیمز دین پیوند خورد. این فیلم یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های دهه پنجاه میلادی بود.

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

جیمز دین پیش از مرگ در فیلم معروف "غول"، به کارگردانی جرج استیونس، ایفاگری یکی از نقش‌ها را برعهده گرفت. این فیلم آخرین نقش‌آفرینی این هنرپیشه محبوب بود. او برای این فیلم برای دومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد. "غول" در سال ۱۹۵۶ و پس از مرگ جیمز دین در سانحه رانندگی به نمایش درآمد. با این سه فیلم اصلی بود که جیمز دین به یک اسطوره بدل شد.

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

جیمز دین از همان دوران نوجوانی علاقه زیادی به اتومبیل‌های کورسی و عشق سرعت داشت. او با نخستین حقوقی که از بازیگری در فیلم و تلویزیون دریافت کرد، یک اتومبیل خرید و در مسابقات اتومبیلرانی نیز شرکت می‌کرد.

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

جیمز دین در روز ۳۰ سپتامبر سال ۱۹۵۵ بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. نخست گمان می‌رفت که این سانحه رانندگی بر اثر سرعت زیاد اتومبیل او روی داده است. بعدها مشخص شد که جیمز دین در بروز این سانحه بی‌تقصیر بوده است. تصویری از خودروی داغان‌شده‌ی جیمز دین.

سالمرگ جیمز دین، یاغی هالیوود

جیمز دین چندی پس از مرگش به جایگاهی ویژه و اسطوره‌ای در میان فیلم‌دوستان دست یافت. در سال ۱۹۹۹ بود که او ازسوی انجمن فیلم آمریكا به‌عنوان هجدهمین بازیگر برتر تاریخ هالیوود برگزیده شد. تصویری از سنگ قبر جیمز دین.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی

    • بدون نام

      تشکر

    • فرهاد

      جیمز دین یک دختر باز و همجنس باز و معتاد بود و در اکثر فیلمهاش کتک خور بود.

    • یاور

      اگر حرف ازشهرت،ثروت،محبوبیت،قدرت و حرفه ایی بودن در بازیگری و کارگردانی باشه،ترنس استیون مک کویین بهترین و شاهکار ترین است و در فیلمهایی مانند پاپیون و هفت دلاور وااااقعا عاااالی بازی کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج