۲۴۹۸۷۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

گرانترین و ارزانترین بازیکنان خارجی لیگ

لیگ پانزدهم مانند سال‌های گذشته شاهد بازیکنان بی‌کیفیت خارجی بوده که حضور آنها ۲۳ میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان برای باشگاه‌های کشورمان آب‌خورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: لیگ پانزدهم باز هم مانند سال‌های گذشته پول هنگفتی را برای بازیکنان خارجی بی‌کیفیت هزینه کرده است و مدیران باید روی عملکرد این بازیکنان نسبت به پول دریافتی آنها باشند.

در این میان تیم‌های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران با جذب چهار بازیکن و قراردادهایی به مبلغ ۴ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان و ۳ میلیارد و ۶۹۲ میلیون، بیشترین مبلغ را برای بازیکنان خارجی هزینه کرده‌اند.

*** تمامی تیم‌های لیگ برتری بازیکن خارجی دارند

نکته قابل توجه لیگ پانزدهم آن است که تمام مربیان برای پوشش نقاط ضعف تیمشان دست به دامن بازیکنان خارجی شده‌اند و امیدوار هستند با جذب این بازیکنان بتوانند به اهدافشان دست یابند.

در این میان تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران با جذب چهار بازیکن، بیشترین بازیکنان را در اختیار گرفته‌اند و تیم‌های ملوان، سایپا، صبا، استقلال اهواز و پدیده مشهد با جذب یک بازیکن، کمترین بازیکنان خارجی را در لیگ پانزدهم جذب کرده اند.

*** ایران جایگاه پیرمردهای برزیلی

در لیگ پانزدهم ۳۵ بازیکن خارجی جذب تیم‌های لیگ برتری شده‌اند که در این میان ۲۰ تن از آن‌ها بالای ۳۰ سال سن دارند که لوییز فرناندز سانتوس مدافع برزیلی استقلال اهواز با ۳۳ سال سن پیرترین و ایوسب چاخواشویلی هافبک ۲۲ ساله گرجستانی جوانترین بازیکن خارجی لیگ کشورمان است.

همچنین در لیگ پانزدهم،۱۳ بازیکن برزیلی حضور دارند که از تاثیرگذارترین آن‌ها می‌توان به کاردوسوکارلوس و اگوستوسزار از تراکتور و فرناندو خسوس از استقلال خوزستان اشاره کرد.

*** گرانترین و ارزانترین بازیکنان خارجی لیگ

حمزه یونس، مهاجم تونسی حال حاضر تراکتور که سابقه بازی در لودوگورتس بلژیک و رویارویی با لیورپول در لیگ اروپا را دارد با مبلغ یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به عضویت سرخ‌پوشان تبریزی درآمد و لقب گرانترین بازیکن فصل فوتبال ایران را از آن خود کرد.
در مقابل آن هافبک جوان صبا، ایوسب چاخواشویلی با 36 میلیون تومان ارزانترین بازیکن خارجی لیگ پانزدهم لقب گرفته است و تا به حال دیداری را برای شاگردان شهریار انجام نداده است.

*** هزینه سرخابی‌ها برای جذب بازیکنان خارجی

آبی‌پوشان پایتخت با مبلغ 3 میلیارد و 692 میلیون تومان پس از تراکتورسازی بیشترین مبلغ را برای جذب بازیکنان خارجی هزینه کرده است، که در این میان آقای حاشیه، کرار جاسم با یک میلیارد و 200 میلیون بیشترین سهم را در بین بازیکنان خارجی آبی‌پوش داشته است و پس از آن پروپچیچ با 952 و ریوالدو باربوسا با 850 میلیون تومان قرار دارند و کمترین مبلغ قرارداد مربوطه به هرایر مگویان با 690 میلیون تومان است.

سرخ‌پوشان پایتخت نیز پس از استقلال با 2 میلیارد و 489 میلیون تومان موفق به جذب 3 بازیکن خارجی شدند. مایکل اومانا که دومین بازیکن پیر خارجی لیگ پانزدهم محسوب می‌شود با قراردادی یک میلیارد و 180 میلیون تومانی در رده نخست رگانترین بازیکنان پرسپولیس قرار دارد و پس از آن لوکاماریچ با 715 میلیون تومان حضور دارد بازیکنی که از لیست گل‌محمدی برای حضور در ذوب‌آهن خط خورد و با آشنایی که با برانکو داشت به جمع بازیکنان این تیم اضافه شد.

ارزانترین بازیکن خارجی پرسپولیس در این فصل نیز جری بنگستون با 594 میلیون تومان است که برانکو به این بازیکن اعتقاد خاصی دارد و در پیش‌فصل نیز به هر قیمتی خواستار جذب این بازیکن بود.

***افاضلی: کیفیت بازیکنان 400 هزار دلاری معلوم است

در این باره گفت‌و‌گویی را انجام دادیم با هومن افاضلی کارشناس فوتبال کشورمان: با یک نگاه به گذشته می‌توان فهمید که سطح بازیکنان خارجی در کشورمان هر روز افت پیدا می‌کند و بازیکنانی با رزومه دروغ و ساختن رزومه‌های جدید خود را به باشگاه‌های کشورمان تلقین می‌کنند و باعث پایین‌آمدن کیفیت فوتبال کشورمان می‌شوند.

وی درباره دریافتی بازیکنان خارجی لیگ اظهار کرد: در گذشته زمانی که دلار قیمت پایینی داشت بازیکنان خارجی با نرخ قیمتی پایین‌تری به کشورمان می‌آمدند و هم اکنون با این قیمت دلار بازیکن 300 هزار دلاری یا 900 میلیون به کشورمان می‌آید که سطح آن‌ها از بازیکنان داخلی کشورمان نیز کمتر است. همچنین باید اضافه کرد که تمام این پول تنها به بازیکنان نمی‌رسد و دلالان نقش مهمی در این پول دارند و کمترین پول باقیمانده به بازیکنان می‌رسد.

افاضلی درباره پایین‌آمدن کیفیت بازیکنان در موقع ورود به ایران گفت: در پایین‌آمدن کیفیت بازیکنان 2 دلیل نقش مهمی را ایفا می‌کنند زمانی‌که از یک محیط به فضا جدیدی وارد می‌شوند حداقل شش ماه فرصت می‌خواهند تا با فضا جدید ارتباط برقرار کنند. این بازیکنان بیشتر در نیم فصل دوم عملکرد خوبی خواهند داشت و می‌توانند توانایی‌هایشان را به دیگران اثبات کنند. دلیل دوم آن است که باید شرایط لیگ داخلی کشورمان را با لیگی که آنها در آن بازی کرده‌اند را مقایسه کنیم تا دریابیم چقدر زمان می‌برد تا این بازیکنان به شرایط آرمانی خود برسند.

وی در پایان افزود: باید به بازیکنان داخلی کشورمان اهمیت بیشتری بدهیم و سریع دست گدایی به سمت بازیکنان خارجی دراز نکنیم زیرا آنان هیچ کمکی به فوتبال کشورمان نمی‌کنند.

*** ارزیابی تیم‌های لیگ برتری در جذب بازیکنان خارجی

در لیگ پانزدهم ، تیم‌های فوتبال کشورمان سنت‌شکنی نکردند و و دست نیاز خود را به سمت بازیکنان خارجی دراز کردند هم اکنون 35 بازیکن خارجی در لیگ برتر کشورمان حضور دارند که باشگاه‌ها برای جذب آنان مبلغ 23 میلیارد 439 میلیون تومان هزینه کرده‌اند که میانگین 670 میلیون تومانی را در لیگ پانزدهم به ثبت رساند. در این میان تراکتورسازی و استقلال با جذب چهار بازیکن و پس از آن پرسپولیس، سپاهان، استقلال خوزستان و گسترش‌فولاد تبریز با جذب 3 بازیکن قرار دارند.

بیشترین هزینه برای جذب بازیکنان خارجی را باشگاه تراکتورسازی تبریز و کمترین هزینه را باشگاه استقلال اهواز برای جذب لوییز فرناندو سانتوس کرد. در میان تیم‌های خصوصی نیز باشگاه استقلال خوزستان برای جذب 3 بازیکن خارجی‌اش مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه کرد که بیشترین مبلغ هزینه شده توسط باشگاه‌های خصوصی است.

پس از آبی‌های خوزستان، گسترش فولاد تبریز نیز برای جذب 3 بازیکن خارجی به نام‌های گیورگی گیدرکیف، مگند باتیستا داسیلوا و جکمن دپایک مبلغ یک میلیارد و 160 میلیون تومان را هزینه کرد که به همراه آبی‌های خوزستان 2 تیم خصوصی و میلیاردی برای جذب بازیکنان خارجی بودند.

تیم‌های صنعتی نیز در این زمینه هزینه‌های میلیاردی انجام دادند و مدافع عنوان قهرمانی با 2 میلیارد و 322 میلیون تومان موفق به جذب 3 بازیکن شد. این تیم برای جذب پادوانی 633 میلیون تومان و برای جذب لوسیانوپریرا 864 میلیون تومان هزینه کردند که هم اکنون نمی‌توانند از این 2 بازیکن استفاده کنند آخرین بازیکن جذب شده فوزیل موسی اف با 825 میلیون تومان است که زردپوشان دیار نصف‌جهان موفق به جذب آن شدند.

پس از این تیم نفت تهران برای جذب 2 بازیکن خارجی خود مبلغ هنگفت یک میلیاردو 887 میلیون تومانی را هزینه کرده‌اند که برای جذب 2 بازیکن خارجی خرج‌کردن این مبلغ قابل توجه است. این تیم که فصل گذشته مقام سومی را کسب کرد برای جذب کارلوس سانتوس مدافع فصل گذشته ذوب‌آهن مبلغ 900 میلیون را هزینه کرده‌اند و برای جذب آلویس نانگ 987 میلیون خرج کرده‌اند اما هم‌اکنون نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.

پس از این 2 تیم نیز فولادخوزستان قرار دارد که برای جذب 2 بازیکن خارجی خود یک میلیارد و 840 میلیون تومان هزینه کرده است و هم اکنون در قعر جدول حضور دارد. ذوب‌آهن اصفهان نیز از تکاپوی خرید بازیکنان خارجی نیز استفاده کرد و مبلغ یک میلیاردو 239 میلیون تومان نیز خرج کرد. تنها تمی صنعتی و ارزان لیگ پانزدهم سایپا است که هزینه زیادی را برای جذب بازیکنان خارجی خرج نکرد و به یک بازیکن 22 ساله بوسنیایی با مبلغ 260 میلیون تومان اکتفا کرد.

تیم ‌های لیگ برتر کشورمان هم اکنون نتوانسته‌اند به مبلغ پولی که برای این خارجی‌ها خرج کرده‌اند از آن‌ها بهره ببرند و همین موضوع باعث می‌شود تا جوان‌های با استعداد کشورمان در همان زمین‌های خاکی به فوتبال خود پایان دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج