جاباما
۲۴۹۸۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رئیس‌ جمهور لبنان، موضوع دیدار اولاند و روحانی

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با نخست وزیر لبنان قول داده طی دیدار با روحانی از وی درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان کمک بگیرد.

خبرگزاری مهر: دیلی استار نوشت: فرانسوا اولند رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با «تمام سلام» نخست وزیر لبنان وعده داده در دیدارش با رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره پست خالی ریاست جمهوری لبنان با حسن روحانی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

پیش از این سلام از جامعه بین الملل خواسته بود برای انتخاب یک رئیس جمهور جدید تا مهلت ۱۶ ماهه به لبنان کمک کنند. وی این مطلب را طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح کرده است.

نخست وزیر لبنان در دیدار با سفرای اتحادیه اروپا نیز عمده مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی امروز لبنان را ناشی از خلاء پست ریاست جمهوری اعلام کرده بود.

خبر دیگر درباره لبنان این است که ارتش این کشور روز چهارشنبه یک دستگاه جاسوسی متعلق به صهیونیستها را کشف کرد که شامل دوربین و چهار باتری است. این دستگاه در جنوب روستای بنی حیان کشف شد.

در هفته های اخیر دهها هزار نفر از مردم لبنان با برگزاری تظاهرات گسترده در بیروت پایتخت بر پایان خلاء پست ریاست جمهوری تاکید کردند. لبنان از ۲۵ ماه می سال ۲۰۱۴ به خاطر اختلافات داخلی بدون رئیس جمهور است و این امر موجب نا امنی و بی ثباتی در کشور شده است.

گفتنی است رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با فرانسوا اولاند دیدار کرد. وی همچنین قرار است در ماه نوامبر طی سفری به پاریس با همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج