۲۴۹۹۶۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

انتقال تعدادی از جان‌ باختگان منا به ایران

پس از اعلام شمار نهایی قربانیان ایرانی در فاجعه منا، یک مقام مسئول در سازمان حج و زیارت از گشایش در مرحله نخست انتقال تعدادی از جان‌باختگان شناسایی شده، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: پس از اعلام شمار نهایی قربانیان ایرانی در فاجعه منا، یک مقام مسئول در سازمان حج و زیارت از گشایش در مرحله نخست انتقال تعدادی از جان‌باختگان شناسایی شده، خبر داد.

این مقام آگاه در سازمان حج و زیارت گفت:درصورت قطعی شدن، نخستین گروه از جان‌باختگان ایرانی در فاجعه منا به کشور منتقل می‌شود.

این مقام آگاه در سازمان حج و زیارت گفت:درصورت قطعی شدن، نخستین گروه از جان‌باختگان ایرانی در فاجعه منا به کشور منتقل می‌شود.

این مقام مسوول در سازمان حج، زمان دقیقی را برای انتقال جان‌باختگان ایرانی تعیین نکرد، اما از منابع غیررسمی خبر رسیده که به احتمال زیاد امروز یا فردا تکلیف در این‌باره مشخص شود.

عربستان با وجود شناسایی قطعی ۱۳۰ تن از جان‌باختگان ایرانی و انجام تشریفات قانونی برای انتقال آن‌ها به کشور، تا کنون مانع خروج اجساد به ایران شده بود.

دولت آل سعود تا دیروز نیز اجازه ورود گروه‌های ایرانی به سردخانه مکه را برای شناسایی سایر اجساد نمی‌داد، اما از بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه) پس از بیان سخنان قاطع و صریح مقام معظم رهبری، موضع و رفتار سعودی‌ها با این جریان تغییر کرد،به طوری که وزیر بهداشت کشورمان پس از دیداری که با وزیر بهداشت عربستان داشت از تفاهم صورت گرفته برای انتقال تمام اجساد به کشور و اطمینان از این‌که هیچ جسدی از زائران ایرانی در عربستان دفن نشود، خبر داد.

سازمان حج و زیارت امروز و در هشتمین روز فاجعه منا، با صدور بیانیه‌ای مشترک با بعثه مقام معظم رهبری شمار قربانیان ایرانی در فاجعه منا را ۴۶۴ نفر اعلام کرد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز روز گذشته گفته بود که از یافتن مجروحان مجهول‌الهویه در بیمارستان‌های سعودی به طور کامل قطع امید کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا هیچ کجا اعلام نمیشه که عموی آقای شاهرخ استخری هم در حادثه منا درگذشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج