۲۵۰۸۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

استقبال بانک‌های ایرانی از مستر کارت

معاون ارزی بانک مرکزی از بانک‌ها خواسته است زیرساخت‌های لازم برای استفاده مشتریان نظام بانکی از مستر کارت و ویزا کارت را فراهم کنند.

خبرگزاری آنا: معاون ارزی بانک مرکزی از بانک‌ها خواسته است زیرساخت‌های لازم برای استفاده مشتریان نظام بانکی از مستر کارت و ویزا کارت را فراهم کنند.

غلامعلی کامیاب در جمع مدیران بانکی با اشاره به لزوم استفاده از ابزار‌های پرداخت خرد بین المللی از قبیل ویزا کارت و مستر کارت، گفت: یکی از نیاز‌های مشتریان شبکه بانکی، راه‌اندازی این زیرساخت‌ها است و ضرورت دارد بانک‌ها و موسسات در فرایندی هماهنگ و مطابق با رهنمود‌های سیاستی که توسط بانک مرکزی ابلاغ می‌شود، آن را ایجاد کنند.

مستر کارت و ویزا کارت چیست؟

مسترکارت (Master Card) کارتی بانکی متعلق به یک شرکت خدمات مالی آمریکایی و چند ملیتی است که مقر اصلی آن در شهر نیویورک است.

با این کارت پرداخت‌های بین بانکی بازرگانان در سراسر دنیا ممکن می‌شود. صدور کارت‌های اعتباری برای بانک‌ها و یا اتحادیه‌هایی که از نام تجاری "مستر کارت" برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند از دیگر کارکردهای آن است.

با این کارت می‌توان به دو شکل نقدی یا اعتباری خرید انجام داد. مسترکارت از سال ۲۰۰۶ به یک شرکت عمومی چندملیتی تبدیل شد. قبل از ارائه عمومی آن در سراسر جهان، مسترکارت به صورت یک شرکت تعاونی فعالیت می‌کرد.

ویزا کارت عملکردی مشابه مستر کارت دارد. این شرکت وظیفه تسهیلات مبادلات مالی الکترونیکی در سراسر جهان را بر عهده دارد که عمدتاً توسط کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی با نشان تجاری ویزا انجام می‌شود.

تحریم بودیم

به دلیل این که ایران تحت تحریم‌های مالی و پولی آمریکا قرار داشت، امکان استفاده از این کارت بین‌المللی در کشورمان وجود نداشته است. با این حال گفته می‌شود پس از برداشته شدن تحریم‌ها، صدور این دو کارت برای ایرانیان هم ممکن شود.

با استفاده از این دو کارت، ایرانیان می‌توانند در هر نقطه از دنیا که قابلیت استفاده از آن وجود داشته باشد،‌ از اعتبار یا پول خود استفاده کنند. با استفاده از این کارت‌ها، تبادل تجاری برای بازرگانان ایرانی مانند سایر بازرگانان جهان ساده خواهد شد و هزینه‌های تبادل پول از بین می‌رود.
برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری ایرانی طی سال‌های گذشته اقدام به عقد قرارداد با بانک‌های واسط برای ارائه ویزا کارت یا مستر کارت کردند، اما بیشتر این اقدام‌ها با توجه به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شکست خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج