۲۵۱۰۱۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

اظهار ناراحتی قرائتی از برخی منبرها

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: از منبرهایی که در آن خواب نقل می‌کنند، ناراحتم، ائمه جماعات باید نیمی از منبرشان را به تفسیر قرآن اختصاص دهند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: از منبرهایی که در آن خواب نقل می‌کنند، ناراحتم، ائمه جماعات باید نیمی از منبرشان را به تفسیر قرآن اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش «طلایه داران تبلیغ» که با همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در شهر بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع مطالعه در سطح جامعه، گفت: موضوع مطالعه محدود به سنین مشخصی نیست و چه بسا هر چه جوان‌تر باشید، باید بیشتر مطالعه کنید.

وی با بیان این‌که «هر شخص باید روزانه حداقل ۴ ساعت مطالعه داشته باشد» افزود: بالا بردن سطح معلومات و مطالعات خود در جامعه امروزی ضروری است و بایستی هر روز به واسطه آن بر معلومات خود بیفزایید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، داشتن برنامه مناسب در زندگی و هدر ندادن وقت را کلید همه توفیقات دانست و تصریح کرد: ایام زمستان، زمان مناسبی برای مطالعه مفید در استان هرمزگان است که فقط در ۴ الی ۵ ماه خلاصه می‌شود، پس از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید.

وی، ضمن تاکید به پرداختن به آیات قرآن و آموزه‌های دینی، بیان کرد: با رجوع به قرآن می‌توانید پاسخگوی سؤالات مخاطبان در همه زمینه‌ها باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، کار روحانیون را مهم و برجسته خواند و تصریح کرد: روحانیون باید با مطالعه و افزایش علم و دانش خود توانایی پاسخگویی به شبهات القا شده در اذهان عمومی به‌ ویژه جوانان و نوجوانان را داشته باشند.

قرائتی بر پرداختن به تفسیر قرآن از سوی روحانیون و طلاب تاکید کرد و گفت: روحانیون و طلاب باید به‌عنوان ادامه دهندگان مکتب امام صادق(ع) مفسّر قرآن باشند.

وی در ادامه، تفسیر نمونه را نتیجه مدیریت زمان‌های تلف شده خواند و بیان کرد: روحانیون باید از تمام ساعات عمر خود و لحظه به لحظه آن به نحو احسن استفاده کنند، زیرا یک روحانی زمانی می‌تواند راهبر خوبی برای عموم مردم باشد، که با مطالعه بر آگاهی‌ها و دانسته‌های خود بیفزاید.

قرائتی ضمن ابراز ناراحتی از برخی منبرها گفت: از منبرهایی که در آن خواب نقل می‌کنند، ناراحتم، ائمه جماعات باید نیمی از منبرشان را به تفسیر قرآن اختصاص دهند و بین دو نماز سخنرانی نکنند.

وی خطاب به روحانیون گفت: غبطه نخورید که از حوزه جدا شدید بنده ۳۵ سال است که از حوزه جدا شدم، پس با تفسیر آیات قرآن در خارج از حوزه می‌توانید در همه زمینه‌ها مفید واقع شوید.

قرائتی با بیان این‌که «توجه به گفته‌های خالق ضروری‌تر از گفته‌های مخلوق است» ادامه داد: پرداختن به تفسیر قرآن، شما را در برابر پاسخگویی به سوالات مختلف در زمینه‌های گوناگون مقاوم می‌کند.

وی اظهار کرد: قرآن کریم با بیان موضوعات مختلف همچون درس‌های اخلاقی، قصه‌های قرآنی و بیان استدلال در زمینه‌های مختلف از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است، که سبب می‌شود تا شما در همه لحظات حرفی برای گفتن داشته باشید.

وی در ادامه بیان کرد: اگر در زندگی به دنبال برکت هستید باید از همین الان تصمیم بگیرید و به ارزش خود پی ببرید، به‌عنوان مثال چوب کبریت به شرطی ارزش دارد که چراغ را روشن و چراغ نیز غذا را بپزد و غذا به بدن شما سودی برساند تا شما یک عمر آدم شوید و در غیر آن هیچ سودی نخواهد داشت.

قرائتی در ادامه به تفسیر آیه «وبالوالدین احسانا» اشاره کرد و افزود: کلمه احسان در این آیه به معنای احسان فرزند به والدینش با دستان خودش است، چون والدین او را به این دنیا آورده‌اند، پس حساب والدین از همه جداست، چه مومن باشد چه کافر، احسان به پدر و مادر بر همه واجب است.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: استان هرمزگان در زمینه استقرار روحانی و احداث خانه‌های عالم و همچنین اقامه بیش از ۱۷۰ نماز صبح از وضعیت خوبی برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی

      من بجای چهارساعت مطالعه درروز, چهارساعت توشرکت اضافه کاری میکنم که بشه روزی بیست تومن تا بتونم اجاره خونمو بدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج