جاباما
۲۵۱۰۲۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تذکر وزیر بهداشت به ۱۱ تولید کننده آب معدنی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آلودگی به میکروب سودوموناس را عامل پلمب آب معدنی دماوند اعلام کرد و گفت: ۱۱ تولید کننده آب معدنی و آشامیدنی دیگر اگر تا سه ماه آینده مشکلات را اصلاح نکنند، اسامی آنها نیز اعلام می شود.

خبرگزاری ایرنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آلودگی به میکروب سودوموناس را عامل پلمب آب معدنی دماوند اعلام کرد و گفت: ۱۱ تولید کننده آب معدنی و آشامیدنی دیگر اگر تا سه ماه آینده مشکلات را اصلاح نکنند، اسامی آنها نیز اعلام می شود.

سیدحسن هاشمی درباره روند برخورد با تولید کنندگان آب معدنی و آشامیدنی متخلف افزود: وزارت بهداشت بنابر وظیفه ذاتی خود بر شرکت های تولید آب معدنی و آشامیدنی نظارت دائم دارد و اگر تخلفی صورت گیرد به سرعت با متخلفان برخورد می شود.

وی گفت: این بار نیز پس از بررسی کیفیت آبهای بسته بندی تولیدی در داخل، مشخص شد که ۱۲ شرکت کیفیت لازم را ندارد و به آنان تذکرات لازم برای اصلاح فرایند تولید و رفع مشکلات داده شد.

وزیر بهداشت افزود: اغلب این شرکت ها تذکرات وزارت بهداشت را جدی گرفتند و با توقف روند تولید، اصلاح مشکلات را آغاز کردند که از آنها راضی هستیم. فقط یک شرکت بر تخلف خود اصرار داشت و توزیع محصولات آلوده را متوقف نکرد که نام آن در رسانه ها اعلام شد.

هاشمی ادامه داد: بقیه شرکت های تولید کننده نیز مطمئن باشند که اگر تخلفات آنها ادامه یابد از سه ماه بعد اسامی همه آنها را در بدو تشخیص تخلف، در رسانه ها اعلام می کنیم، تا همه مردم بدانند. وضعیت کیفیت آبهای معدنی و آشامیدنی بسته بندی شده نیز از این پس در یک سایت مشخص به مردم اعلام می شود.

وی تاکید کرد: شرکت هایی که به تخلف خود اصرار داشته باشند، هم به دستگاه قضایی معرفی می شوند و هم بطور رسمی اسامی آنها از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت در مورد شرکتی که نام آن اعلام شد نیز توضیح داد: این شرکت اکنون پلمب است و حق توزیع آب بسته بندی شده را در بازار ندارد، البته این ممنوعیت دائمی نیست و اگر خط تولید محصولات آن از آلودگی پاک شود، طبیعی است که به سرعت تولید آن از سر گرفته می شود.
هاشمی در پاسخ به این پرسش ایرنا که چرا با وجود پلمب این شرکت محصولات آن همچنان در بازار عرضه می شود، گفت: اگر محصولات این شرکت در بازار هست، تخلف است و مسئولان این شرکت موظف هستند هر سریعتر این محصولات را از بازار جمع کنند و تاکنون نیز باید این کار را انجام می دادند. البته به مردم اطلاع رسانی شده که این محصول را مصرف نکنند و خط تولید آن نیز متوقف شده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش ایرنا که نوع آلودگی میکروبی محصولات آب این شرکت چه بوده، گفت: محصولات این شرکت به میکروب سودوموناس آلوده بوده است که می تواند برای انسان مضر باشد.

سودوموناس یک میکروب و پاتوژن بیماری زا و فرصت طلب است.

این باکتری از سیستم ایمنی ضعیف افراد سوءاستفاده و در بافت های بدن انسان عفونت و سموم مضر ایجاد می کند.

میکروب سودوموناس می تواند عفونت های مجاری ادراری، سیستم تنفسی، التهاب و آماس پوست، عفونت های بافتهای نرم، باکتریمی( وجود باکتری در خون)، عفونت های استخوان و مفاصل، عفونت های معده و روده ای و عفونت های سیستمیک متنوع بویژه در بیماران با سوختگی های شدید ، بیماران مبتلا به سرطان و ایدز که سیستم ایمنی آنها سرکوب شده، ایحاد کند.
حدود دو ماه پیش(مرداد گذشته)، وزیر بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که به سازمان غذا و دارو یک ماه فرصت داده تا وضعیت همه آبهای معدنی و آشامیدنی بسته بندی شده در کشور را مجدد بررسی کرده و مشخص کنند که کدام ها واقعا آب معدنی هستند و کدام ها آبهای دیگری هستند که به نام آب معدنی به مردم عرضه می شوند.

به گفته وی، در مورد آبهای بطری شده به خصوص آبهای چند منطقه خاص که اطلاعات آن را داریم مشخص شده که اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی با محتوای آن یکسان نیست و باید با بررسی دقیق کارشناسی جلوی سوءاستفاده تولید کنندگان این اقلام گرفته شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد، علاوه بر آن، خود بطری و در آن نیز ممکن است از موادی ساخته شود که برای سلامت انسان مضر باشد.

یک ماه بعد از این اولتیماتوم( هشدار) وزیر بهداشت، سازمان غذا و دارو پس از بررسی ۳۰۰ تولید کننده آب معدنی و آشامیدنی نتیجه را چنین اعلام کرد که ۱۲ شرکت تخلفاتی داشتند که به آنها تذکر داده شده است.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو البته چند روز بعد نام شرکت دماوند را به عنوان یکی از متخلفان اعلام کرد و گفت: این شرکت به دلیل عدم توجه به رفع آلودگی میکروبی و توقف تولید، با حکم قضایی مورد پیگرد قانونی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آلودگی به میکروب سودوموناس؟!!!! چه میکروب خطرناکی هم هست .

    • آحمد

      چرا الان اسامی رو اعلام نمیکنن که مردم نخرن؟؟!!

    • مهدیه

      احسنت بر این وزیر
      واقعا معلومه که به سلامت مردم اهمیت مده

    • بدون نام

      خوب چرا اسمشون نميگيد مردم بدبخت چه گناهي كردن تو اين كشور با اين همه آدم از خدا بي خبر سر و كار دارن . خوب بچه هاي ما هر روز دارن از اين مواد آلوده و كشنده ميخورن چرا بجايي كه به فكر اين بچه هاي بي گناه باشيد به فكر اون ادمهاي پولدار از خدا بي خبر هستيد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج