۲۵۱۳۷۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بیشترین انتقادات مردم از پلیس

بیشتر انتقادها از نیروی انتظامی شامل رعایت نکردن حقوق شهروندی است.

خبرگزاری ایرنا: بیشتر انتقادها از نیروی انتظامی شامل رعایت نکردن حقوق شهروندی است.

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری روز یکشنبه و در دومین روز از هفته نیروی انتظامی، در حاشیه بازدید و رسیدگی به مشکلات مردم در سامانه نظارت همگانی ۱۹۷ افزود: برخی مردم انتقاد دارند که مامور نیروی انتظامی در مواقعی تند برخورد کرده و یا پاسخ مناسب و خوب نداده است.

وی گفت: بیشترین تماس ها نیز مربوط به پلیس راهور، پیشگیری، امنیت عمومی، آگاهی، یگان امداد، معاونت عملیات، پلیس مبارزه با مواد مخدر و در نهایت سازمان وظیفه عمومی بوده است.

اشتری اظهار داشت: بصورت ماهانه بولتنی از عملکرد نیروی انتظامی تهیه تا نگرانی و دغدغه های مردم ارزیابی شود که این بولتن راهگشای خوبی برای ما خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: تشویق ها از ماموران نیروی انتظامی نیز به این شکل است که به عنوان مثال گفته می شود از رفتار فلان مامور در فلان کلانتری به دلیل برخورد و پاسخگویی مناسب رضایت داریم که با جمع بندی انجام شده از شخص مورد نظر در صبحگاه های مشترک با قرائت اسم از وی قدردانی می شود تا تشویقی برای سایرین باشد.

اشتری گفت: در زمینه تنبیه نیز چنانچه گزارشی ارسال شود که ماموری تخلف کرده جمع بندی لازم انجام شده و اعمال قانون انجام می شود که در این راستا در برخی موارد فرد از کار منفک، اخراج یا تنزیل درجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: اکثریت به اتفاق ماموران به وظایف خود آشنا هستند اما در راستای بهبود رفتار کارکنان دوره های ارتقای رفتار سازمانی برگزار می شود، بگونه ای که ممکن است در سال یک فرد دو مرحله از این کلاس های آموزشی را سپری کند.

به گفته اشتری، این دوره های آموزشی در ارتقا سطح آگاهی و کیفیت ارائه خدمات نتیجه بخش بوده و به استمرار آن تاکید داریم.
وی اضافه کرد: گزارشی از وضعیت معتادان متجاهر در سطح شهرها تهیه شده است که تصویر و گزارشات مربوطه برای سران سه قوه و شورای امنیت کشور فرستاده شده تا مکان مناسبی برای این دست از معتادان اختصاص یابد.

فرمانده ناجا امیدواری کرد تا اردوگاه و کمپ های مورد نظر هر چه زودتر آماده و معتادان جمع آوری شوند.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: سامانه نظارت همگانی 197 از سال 1379 راه اندازی شد و ارتباط خوبی بین مردم، ناجا و مسوولان برقرار کرد.

اشتری گفت: ارتباط مردم با این سامانه نشان می دهد که آنها اعتماد بیشتری به نیروی انتظامی پیدا کرده اند و اجتماعی محور بودن ناجا در این ارتباطات مشخص است، بگونه ای که مراجعات و تماس های مردم و همچنین همکاری آنها با ما افزایش یافته است.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تماس های مردم 25.8 درصد افزایش داشته، همچنین در زمینه تقدیرها با سه درصد و شکایات یک درصد با افزایش مواجه بوده ایم.

اشتری گفت: پیام های ارسالی مردم در حوزه های انتقادی، شکایت، پیشنهاد، درخواست و تقدیرها است و تمامی این موارد مورد رسیدگی قرار می گیرند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: اینگونه نیست که تماسی انجام شود و ترتیب اثر داده نشود مگر در مواردی که موضوع به نیروی انتظامی ارتباطی نداشته باشد یا در این زمینه دستگاه های دیگر نیز مرتبط باشند.

وی افزود: تقسیم کار بین معاونان و هیات رییسه انجام شده و بازرسی کل نیروی انتظامی موارد را رسیدگی و پاسخ می دهد.

براساس این گزارش سردار اشتری ضمن برقراری ارتباط تصویری با فرماندهی انتظامی استان های اصفهان و خراسان رضوی، پاسخگوی مشکلات برخی شهروندان بود.

فرمانده نیرو ی انتظامی در پاسخ به درخواست شهروندی مبنی بر حمایت از آمرین به معرف و ناهی از منکر و تقویت پلیس گفت: در صورتی که نیاز باشد برای تقویت پلیس اخلاقی از طریق ستاد ناجا اقداماتی انجام خواهد شد و برای تقویت این پلیس نیز از ظرفیت های مردمی استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی، دفاع از آمرین به معروف و ناهیان از منکر از اقدامات نیروی انتظامی است و افرادی که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می کنند باید با ستاد امر به معروف همکاری داشته باشند و شرایط لازم در این زمینه را داشته و به امر به معروف از طریق لسانی اکتفا کنند.

اشتری افزود: در صورتیکه این افراد مورد تعرض قرار گیرند، با ارائه مستندات باید به اولین مرکز پلیس مراجعه و از طریق مراجع قضایی شکایت خود را پیگیری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سئوال شهروند اصفهانی در مورد مبارزه با اراذل و اوباش و مواد مخدر گفت: مبارزه با اراذل و اوباش، مواد مخدر، جمع آوری معتادان و خرده فروشان و باندهای مواد مخدر از اولویت های ما است اما دستگاه های دیگر باید برای نگهداری آنها با ناجا همکاری کنند.

اشتری افزود: وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، شهرداری، استانداری و مراجع قضایی طبق قانون باید در زمینه جمع آوری معتادان همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در برخورد با اراذل و اوباش در کمتر از یک ساعت در صورتیکه گزارشی ارسال شود ماموران ناجا حضور یافته و برخورد خواهند کرد.

به گفته فرمانده ناجا، 26 دستگاه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف به اجرای موضوعات فرهنگی و اخلاقی هستند که نیروی انتظامی یکی از این دستگاه ها است و همه باید پای کار آمده و از توان و ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج