جاباما
۲۵۱۴۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بائو: پست بودن هم اندازه ای دارد

ملی پوش سابق فوتبال ایران می گوید نوروزی آنقدر ماخوذ به حیا بود که تمام اتفاقات را توی خودش می ریخت و دم برنمی آورد و همین موضوع در نهایت به او ضربه زد.

ورزش سه: میثم بائو راجع به شرایط این روزهایش و از میان رفتن یکی از صمیمی ترین رفقایش گفت:

فقط با او رفت و آمد خانوادگی داشتم

مگر می شود این روزها از فکر هادی و اتفاقی که برای او افتاده است بیرون بیایم، من با هیچکدام از فوتبالیست آنقدری صمیمی نبودم که با هادی بودم و علاوه بر آن تنها بازیکن فوتبالی بود که با رفت و آمد خانوادگی داشتم، خیلی اوقات خیلی از درددلهای مان را با همدیگر می گفتیم و بابت تمام صمیمیت و رفاقتی که بین ما بود نمی توانم باور کنم او دیگر نیست.

هادی مظلومانه رفت

تنها چیزی در این بین دل من را می سوزاند مظلومانه رفتن هادی بود، بالاخره مرگ دست خداست و هرانسانی روزی از دنیا می رود اما این که چه طور می رود مهم است، خیلی روزها با هادی درد و دل می کردم، خیلی تحت فشار بود و از طرفی چیزی هم نمی گفت و دم برنمی آورد.

خودخوری کار خودش را کرد

هادی به دلیل اینکه پسر کم رویی بود اصولا چیزی نمی گفت و بیشتر خودخوری می کرد و در نهایت همین خودخوری ها کار خودش را کرد و هادی را به آن روز انداخت، بارها به او می گفتم حرفی بزن، اعتراضی بکن، هرکاری که می توانی بکن تا کمی خالی شوی اما همیشه می گفت دست خودم نیست، خجالت می کشم و نمی توانم حاشیه ساز باشم، ایجاد حاشیه کنم اول از همه یقه پرسپولیس را می گیرد.

تعداد محدودی او را خیلی اذیت کردند

متاسفانه تعداد بسیار کمی از هواداران خیلی هادی را اذیت کردند، البته این حرف راجع به همه هواداران فهیم پرسپولیس نیست که بارها و بارها شعور خودشان را نشان دادند و این روزها دیدیم که از جان مایه گذاشتند. متاسفانه تعداد بسیار محدودی خیلی روی سکوها به هادی بد کردند، متاسفانه او از این تعداد کم هواداران، در طول ایام حضورش در پرسپولیس خیلی ضربه خورد.

او سه گل زده بود ولی خلیلی را صدا می کردند

یادم می آید در فصلی که کرانچار سرمربی ما بود در کرمان با مس و در بازی اول به تساوی سه بر سه رسیدیم که دو گل آن را هادی را به ثمر رسانده بود، بازی دوم را در تهران هادی یک گل دیگر برای تیم زد، آن روزها محسن خلیلی رباط پاره کرده بود و دوران نقاهت را می گذراند اما از دقیقه ۳۰ بازی سوم تعداد کمی از هواداران نام او را فریاد می زدند و هادی را نکوهش می کردند درحالی که او در دو بازی سه گل به ثمر رسانده بود. آن روز این اتفاق خیلی به او ضربه زد.

هرباشگاهی می رفتم او را می خواستند

به هرباشگاهی که من می رفتم در فصل یارگیری می دیدم که نوروزی یکی از گزینه های آن باشگاه بود، این اتفاق را در سه ، چهار باشگاه من دیدم و اتفاقا به او هم می گفتم یک مدت از پرسپولیس دور شو تا کمی از این فشارهای روانی از روی تو برداشته شود ما همیشه می گفت من قرارداد دارم و به این تیم و هواداران ش تعصب دارم دارم چطور می توانم روبروی پرسپولیس بازی کنم و یا از آن دور شوم.

استمرار هادی مثال زدنی بود

من نکته ای می خواهم بگویم که نشان می دهد کیفیت بازیکنی مانند هادی چقدر بالا بود، از دهه هشتاد تا الان کدام بازیکن را می شناسید که هفت، هشت سال مستمر در پرسپولیس مانده باشد، من فکر می کنم هادی تنها بازیکنی است که این اتفاق برایش افتاده است و در این مدت هرمربی که آمد او را خواست، به غیر از یک نیم فصل که قرضی به تیم نفت رفت. این ها کیفیت فنی و تاکتیک پذیری یک بازیکن را نشان می دهد و متاسفانه خیلی ها به آن فکر هم نمی کنند. رفتار، اخلاق و نوع بازی هادی او را در دل همه مربیان جا کرده بود.

مگر چقدر فشار می شود تحمل کرد؟

واقعا می خواهم به همه آنهایی که دائم دم از میلیاردی پول گرفتن فوتبالیست ها می زنند بگویم این روزها را ببینید، شما را به خدا اینقدر چیز منفی وارد این فوتبال نیاورید، مگر چقدر می شود تحمل کرد؟ فشار بازی ها، فشار هواداران، فشار پول، فشار کمتر رسیدن به خانواده و هزارتا مشکل دیگر یک فوتبالیست را از پا می اندازد، فوتبالیست شدن یعنی نامهربانی، یعنی حق خوری، یعنی دوری از خانواده، شما را به خدا اینقدر به فوتبالیست ها گیر ندهید.

ناگهان به هادی گفتم چقدر پیر شدی!

یک ماه پیش، هادی را دیدم و ناگهان بدون هیچ پیش زمینه ای به او گفتم هادی چقدر پیر شدی؟ بعضی ها متاسفانه باید پشت سر کسانی حرف بزنند. هرچقدر هم که شما خوب باشی و همه بدانند بازهم پشت سرت حرف خواهند زد، به همه فوتبالیست های جوان توصیه می کنم حرص این فوتبال را نخورند و بگذارند تقدیر آنها را بزرگ کند، این روزها اگر خانواده هادی را ببینید از هرچه فوتبال است سیر می شوید.

پست بودن هم اندازه ای دارد

متاسفانه این روزها از جانب بعضی ها حرف و حدیث هایی می شنویم و اعمالی را می بینیم که به راحتی نمی توانیم بگوییم انسان هستند. آدمیت این رفتارها نیست، تمام کسانی که اینطور هستند را باید به خدا واگذار کرد تا خودش جواب اینها را بدهد. تصاویری را می بینیم که شرمنده می شویم از اینکه چرا بعضی ها کاررسانه ای می کنند، کار فرهنگی مقدس است و امیدوارم بعضی ها در رفتارشان تجدید نظر کنند. طرز فکر پست یعنی اینکه یک خبرنگاری به من زنگ زد و می گوید خانم هادی در آزادی عدد ۶ را نشان داد! واقعا برای این ها متاسفم و باید بگویم پست بودن هم اندازه ای دارد.

ما نماینده های هادی هستیم

هادی با ده دوازده سال در سطح اول فوتبال بودن یک خانه نتوانست بخرد، همین الان فکر می کنم نزدیک به یک میلیارد از این فوتبال طلب دارد، اگر قرار به پیگیری باشد من و دوستان نزدیک هادی نماینده های او هستیم و مطمئنا حق را خواهیم گرفت، البته او چیزی کم نداشت اما یک زمانی بعضی چیزها حق آدم است و باید گرفته شود.

خانواده او باید بدانند تنها نیستند

من از مسولان پرسپولیس خواهش می کنم هرچه سریعتر رسیدگی به حق و حقوق هادی را انجام دهند چرا که بچه های او باید یک زندگی در اندازه های شان و منزلت پدرشان داشته باشند. این روزهاست که آنها باید بدانند تنها نیستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج