۲۵۱۴۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

پیروزی بی دردسر والیبال ایران مقابل ونزوئلا

پنجمين روز رقابت‌هاي انتخابي المپيک واليبال با پيروزي ۳بر صفر ايران برابر ونزوئلا آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا: پنجمين روز رقابت‌هاي انتخابي المپيک واليبال با پيروزي ۳بر صفر ايران برابر ونزوئلا آغاز شد.

تيم ملي واليبال ايران در پنجمين ديدار خود در رقابت هاي انتخابي المپيک به مصاف تيم ونزوئلا رفت و در سه ست پياپي با امتيازهاي ۲۵-۱۶، ۲۵-۱۶ و ۲۵-۲۰ به برتري رسيد.

پیروزی بی دردسر والیبال ایران مقابل ونزوئلا

ست نخست :

تيم ملي واليبال ايران خيلي زود اختلاف امتيازهايش را با حريف به عدد چهار رساند. درخشش حمزه زريني و دريافت‌هاي بي‌نقص او توپ‌هاي خوبي را براي سعيد معروف و امير غفور در پشت خط ايران آماده مي‌کرد. تيم جوان و جنگنده ونزوئلا کاملا مقهور واليبال ايران شده بود و بازيکنان اين تيم تحت تاثير بازي هماهنگ تيمي ايران حرفي براي گفتن نداشتند. عليرضا نادي که خيلي خوب قدر پاس‌هاي سعيد معروف را مي‌دانست با آبشارهاي سرعتي خود دفاع روي تور حريف را جا مي‌گذاشت.

هر دو تيم در اين ست به نسبت سرويس‌هاي زيادي را خراب کردند.برنامه تاکتيکي تيم ايران روي ارسال سرويس‌هاي فني به منطقه چهار زمين حريف متمرکز بود. سعيد معروف در اين مسابقه خوب کار مي‌کرد و با هوشمندي خود توپ را در حفره دفاعي زمين حريف مي‌نشاند. ايران همچنان با سه چهار امتياز اختلاف از نايب قهرمان منطقه امريکاي جنوبي پيش بود. امير غفور از قطر پاسور آنچنان محکم و قدرتي آبشار مي‌زد که دو دفاع روي تور ونزوئلا نمي‌توانستند کاري از پيش ببرند.

تيم ايران که در اين ديدار خيلي خوب ظاهر شده بود خيلي با حوصله توپ‌هاي حريف را دريافت مي‌کرد اما به سرعت توپ‌ها را براي سرعتي ها ساخته و پرداخته مي‌کرد. ايران همچنان تيم برتر اين ميدان بود. آخرين سرويس تيم ونزوئلا هم در اين ست به بيرون رفت تا ايران با امتياز ۲۵-۱۶ ست نخست را هم به سود خود تمام کند. اگر چه تيم ايران به راحتي بر حريف خود چيره شد اما ملي‌پوشان ايران ۷ سرويس خراب کردند که اين موضوع علاقه‌مندان واليبال را نگران مي‌کرد.

ست دوم:

در آغاز ست دوم بازي براي هر دو تيم پاياي پيش مي‌رفت. درخشش لوييس آرياس و آبشارهاي قدرتي او اجازه نميداد ايران از حريف خود فاصله بگيرد. سرويس تماشايي امير غفور که به نظر مهار نشدني بود تحسين معدود حاضران در سالن را برانگيخت. امير غفور و فرهاد قائمي از چپ و راست زمين حريف را آماج حملات خود قرار داده بودند. تيم ايران برخلاف دو بازي قبلي خود شاداب بازي مي‌کرد. اگرچه ونزوئلا تا امتياز ۱۱ پاياپاي با ايران پيش آمد اما دريافت‌هاي خوب ايران و دفاع روي تور بي نقص از موسوي و نادي و معروف به تريج ايران را پيش انداخت.

آبشارهاي سهمگين حمزه زريني اجازه دريافت را به ليبروي ونزوئلا نمي‌داد. فرهاد قائمي با آبشارهاي فني خود توپ را در يک سوم دفاعي حريف مي‌نشاند. مهدوي و رضا قرا به جاي معروف و غفور به ميدان رفتند. پوريا فياضي هم با حمزه زريني تعويض شد تا بازيکنان اصلي ايران توان خود را براي بازي فردا برابر صربستان ذخيره کنند

دفاع روي تور دو نفره ايران در اين ديدار خيلي خوب کار کرد و عامل اصلي پيروزي بر ونزوئلا بود. ايران ست دوم اين ديدار را نيز با امتياز ۲۵-۱۶ به سود خود تمام کرد. سعيد معروف از تمام توپ‌هاي برگشتي پاس‌هاي سرعتي مي‌ساخت و موسوي و نادي هم خيلي خوب قدر اين پاس‌ها را مي‌دانستند و امتياز مي‌گرفتند.

ست سوم:

دفاع روي تور وسط ايران در اين ديدار بي نقص کار کرد و اجازه نداد تا قدرتي زن‌هاي ونزوئلا خودي نشان دهند. روبرتو گارسيا اصلا از کار شاگردانش راضي نبود. ايران پنج بر صفر از حريف خود پيش افتاده بود. تيم ايران تازه در اين ديدار به دخود آماده بود و داشت قدرت نمايي مي‌کردو قائمي که در ست سوم به پشت خط رفته بود خيلي خوب آبشارهاي تماشايي خود را در منطقه سه زمين حريف مي‌نشاند. موسوي در اين ديدار ستاره تيم ايران بود که هم خوب دفاع مي‌کرد و هم با سرعت اسپک‌هايش را در زمين ونزوئلا مي‌نشاند.

در حالي که تيم ايران همچنان با امتياز ۱۴بر۷ از حريف خود پيش بود ولاسکو يکبار ديگر تصميم گرفت تا بازيکنان ذخيره خود را به ميدان بفرستد. مباشري ليبروي دوم تيم ايران براي نخستين بار در اين رقابت‌ها در ترکيب اصلي تيم ايران قرار گرفت. تيم ايران در دقايق پاياني اين ديدار کاملا حساب شده و کم اشتباه ظاهر مي‌شد. ملي‌پوشان که از نظر روحي خيلي آماده بودند در تمام پست‌ها بدون نقص بازي مي‌کردند. آمار خطاي سرويس هم که در ابداي بازي نگران کننده بود در ست سوم خيلي بهتر شده بود.

شايد قدري شانس چاشني بازي ونزوئلا شده بود که اين تيم اختلاف امتيازهايش را به عدد ۳ کاهش داد.اما ولاسکو مهدوي و قرا را يکبار ديگر به زمين فرستاد تا ايران باز هم در برنامه دفاعي خود تقويت شود. رضا قرا که در بازي روز گذشته تيم ايران مقابل پورتوريکو خيلي خوب کار کرده بود در اين ديدار فرصتي براي نمايش توانايي‌هايش نيافت. تيم ملي ايران در ست سوم با امتياز ۲۵بر ۲۰حريف خود را شکست داد و پيروز اين ميدان شد.

تيم ملي ايران در اين ديدار با نتيجه ۳بر صفر و امتياز‌هاي ۲۵-۱۶، ۲۵-۱۶ و ۲۵- ۲۰ بر ونزوئلا چيره شد. ملي‌پوشان واليبال ايران بايد از ساعت ۶:۳۰ شنبه ۲۰ خرداد به مصاف صربستان مدعي اصلي قهرماني در اين رقابت‌ها بروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج