جاباما
۲۵۱۵۰۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تردید بورس تهران برای مثبت شدن

بورس تهران در معاملات امروز خود شاهد جو متعادلی بود که در آن به دلیل باقی ماندن شرایط ابهامی با تردید برای بالارفتن مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران در معاملات امروز خود شاهد جو متعادلی بود که در آن به دلیل باقی ماندن شرایط ابهامی با تردید برای بالارفتن مواجه شد.

بورس اوراق بهادار تهران بعد از چند روز حرکت نزولی مداوم و تحت تاثیر منتشر شدن نامه ۴ وزیر به رئیس جمهور در خصوص شرایط رکودی بورس، اندکی افزایش پیدا کرد و به با رشد قیمت‌ها مواجه شد.

به این ترتیب بورس تهران در معاملات امروز خود با تردید برای افزایش یا کاهش مواجه شد و در دوراهی مثبت و منفی قرار گرفت و از یک سو با برخی تلاش‌ها برای بهبود اوضاع بورس و کاهش نرخ سود سپرده بانکی و از سوی دیگر با ادامه ابهامات جدی در صنایع در کنار بررسی برجام در مجلس مشاهده شد.

بر این اساس در معاملات سومین روز هفته رشد ناچیز قیمت ها امروز در حالی رخ داد که بورس تهران همچنان با رکود شدید دست و پنجه نرم کرده و از ابهامات مهمی در صنایع مطرح پتروشیمی ، پالایشگاهی، خودرویی و بانکی رنج می برد علاوه بر اینکه مباحثی همچون مسائل سیاسی، نرخ سود بانکی، افت قیمت های جهانی و کمبود نقدینگی نیز در بورس کشور سایه انداخته است.

البته امروز خبرهایی مبنی بر دستور رئیس جمهور برای پیگیری نامه چهار وزیر و ارائه پیشنهاداتی برای رونق بورس منتشر شد که باید دید این نامه و حواشی آن چه تاثیری در بازار بی اعتمادی بورس دارد، زیرا با وجود تاثیر چشم گیر کاهش سود سپرده بانکی در بازار سرمایه، اهالی این بازار به خبر احتمال کاهش ۲ درصدی سود بانکی که در هفته جاری منتشر شد واکنشی نشان ندادند!

با این حال در بازاری که همچنان در انتظار بهبود شرایط اقتصادی است، دماسنج بازار سرمایه رشد ۶۹ واحدی را تجربه کرد و در کانال ۶۱ هزار و ۲۳۳ واحدی قرار گرفت.

در این روز همچنین شرکتهای پالایشگاهی و بانکی مورد توجه بازار قرار گرفتند و پالایشگاه بندرعباس، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه، بانک صادرات، پالایشگاه اصفهان، بانک ملت، گروه بهمن و بانک تجارت از شرکتهای تاثیر گذار در مثبت شدن شاخص بودند. این در حالی است که شرکتهایی همچون سرمایه گذاری امید، همراه اول و هلدینگ خلیج فارس با افت خود مانع از ادامه روند صعودی بورس شدند.

در بازار امروز با وجود تداوم میل به فروش سهم توسط حقیقی ها، اندکی تمایل به خرید در آنها تقویت شد با این حال امروز هم شرکتهای قندی از تقاضای بیشتری برای خرید برخوردار شدند و در مقابل شرکتهای فولاد خراسان، سیمان قائن و چادرملو بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند.

در بازار مثبت و کم رمق امروز مثبت شدن اندک قیمت‌ها هم نتوانست تاثیری در ارزش و حجم معاملات بگذارد به گونه‌ای که امروز تنها ۳۱۱ میلیون سهم به ارزش ۴۹ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح ۲۶۱ هزار میلیارد تومان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج