۲۵۱۵۲۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«وودی» و «باز لایتر» ۲۰ ساله شدند

جان لسستر رييس پيكسار در يك ميزگرد كه به افتخار بيستمين سال ساخته شدن فيلم انیمیشن «داستان اسباب بازی» برگزار كرد از وودی سخن گفت.

خبرگزاری مهر: جان لسستر رييس پيكسار در يك ميزگرد كه به افتخار بيستمين سال ساخته شدن فيلم انیمیشن «داستان اسباب بازی» برگزار كرد از وودی سخن گفت.

اولین پیشنهاد دیزنی به جان لسستر جوان برای ساختن یك فیلم انیمیشن، «داستان اسباب بازی» بود. این استودیو كه تنها به یك قرارداد برای ساخت سه فیلم با استارت آپ كامپیوتری تن داده بود، از این نگران بود كه فیلمی درباره اسباب بازی‌ها برای مخاطبان با سن بالا مورد قبول واقع نشود.

در بیستمین سال ساخته شدن «داستان اسباب بازی‌ها» لسستر و اد كاتمال رییس استودیو انیمیشن پیكسار و استودیو انیمیشن والت دیزنی در نشستی شركت كردند تا با مخاطبان خود درباره داستان ساخته شدن اولین انیمیشن كامپیوتری صحبت كنند.

«وودی» و «باز لایتر» 20 ساله شدند

در این میزگرد جان فاوارو كارگردان «مرد آهنی» كه فیلم بعدی‌اش «كتاب جنگل» فیلمی تركیبی از بازی زنده و جلوه‌های كامپیوتری است نیز حضور داشت. او با معرفی این دو فیلمساز از جان لسستر به عنوان مرشد خود نام برد. در نسخه اولیه «داستان اسباب بازی» وودی یك گاوچران است كه با خلوص و صداقت به شیوه جان وین رفتار می‌كند. او به عنوان یك اسباب بازی كه محبوب‌ترین در میان اسباب بازی‌های صاحبش بود، سعی می كرد تا جایگاه اسباب بازی تازه از راه رسیده ای به نام «باز لایتر» را خراب كند.

لسستر كه اكنون رییس ارشد بخش خلاقیت هر دو استودیو است در این نشست گفت: وودی خیلی تند و تیز بود.

وی افزود با كاتمال دفترشان را در كالیفرنیای شمالی ترك كردند تا به استودیوی دیزنی نقل مكان كنند و نگران این بودند كه ممكن است قراردادشان با این كمپانی را از دست بدهند. تیم كوچك پیكسار كه در آن زمان شامل پیت داكتر و اندرو استنتون می‌شد، پشت استوری برد این پروژه بودند. لسستر گفت: خیلی جدی فكر می كردیم كه بزرگسلان، نوجوانان و بچه مدرسه ای‌ها باید از این اسباب بازی‌ها خوششان بیاید. می دانستیم می‌توانیم این كار را پیش ببریم.

وی گفت از «جنگ ستارگان»، فیلم كمدی «مبارزها» با بازی سیدنی پواتیه و تونی كورتیس و نیز كن هریس و چاك جونز انیمیتورهای «لونی تیونز» و نیز از رقابت‌های فضایی دهه ۱۹۶۰ برای ساخت این انیمیشن الهام گرفته بودند. ظرف دو هفته آنها یك شخصیت دیگر هم خلق كردند كه پسری به نام اندی بود كه داستان حول شخصیت او شكل می‌گرفت.

این فیلم بیش از ۱۹۰ میلیون دلار در بازار داخلی آمریكا فروش كرد و سه نامزدی اسكار گرفت و آغاز تحسین منتقدان بر ظرفیت‌های پیكسار و موفقیت های مالی آن شد.

«داستان اسباب بازی ۲» چهار سال بعد در سال ۱۹۹۹ ساخته شد و «داستان اسباب بازی ۳» بزرگترین موفقیت مجموعه را رقم زد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج