جاباما
۲۵۱۵۵۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

بزرگترین مشتری فرش ماشینی ایرانی

عضو هیات مدیره انجمن نساجی ایران گفت: چین در حالی که در کنار ترکیه از رقبای صادراتی فرش ماشینی ایرانی به شمار می‌رود، در بین کشورهای خریدار این محصول، بزرگترین مشتری آن نیز هست.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات مدیره انجمن نساجی ایران گفت: چین در حالی که در کنار ترکیه از رقبای صادراتی فرش ماشینی ایرانی به شمار می‌رود، در بین کشورهای خریدار این محصول، بزرگترین مشتری آن نیز هست.

علی فرهی امروز - دوشنبه - در نشستی خبری اشاره به وضعیت صادرات فرش ماشینی کشور اظهار کرد: میزان صادرات فرش ماشینی سالانه ۵۰۰ میلیون دلار است که این رقم ۵۰ درصد از صادرات صنعت نساجی کشور را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در این حوزه شاهد رشد صادرات هستیم که این رشد مرهون واقعی شدن قیمت دلار است، چرا که در شرایط قبل انگیزه‌ و سود کافی برای صادرکننده وجود نداشت.

این عضو هیات مدیره انجمن نساجی ایران درباره آمار تولید فرش ماشینی در کشور گفت: تولیدکنندگان به خاطر ملاحظات تجاری معمولا آمار دقیقی از تولید و فروش محصولات خود ارائه نمی دهند، اما بر اساس پروانه‌های بهره‌برداردی صادر شده سالانه ۱۲۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود.

فرهی ادامه داد: ایران در رتبه اول تولید فرش و رتبه دوم تولیدکنندگان فرش ماشینی جهان قرار دارد که در این میان استان کاشان با تولید ۷۵ درصد از فرش ماشینی کشور در صدر تولید کننده های داخلی این محصول است و این صنعت در کاشان حدود ۳۸ هزار فرصت شغلی به طور مستقیم ایجاد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استان کاشان؟

    • شبنم

      حالا کدام کشورها بزرگترین مشتری فرش ماشینی ایرانی هستند؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج