جاباما
۲۵۱۶۳۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتقاد از تصمیم مجلس در کاهش اعضای شورا

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: تهران چه تغییری کرده که نمایندگان مجلس چند سال پیش تعداد اعضای شورای شهر را افزایش داده و حالا تصمیم به کاهش دوباره آن گرفته اند.

خبرگزاری مهر: ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص کاهش تعداد اعضای شورای شهر از ۳۱ به ۲۱ نفر، اظهارداشت: احتمالا مجلس در زمان افزایش تعداد اعضای شورای شهر و حالا در خصوص کاهش اعضا بررسی های لازم را انجام نداده است.

وی گفت: همین نمایندگان بودند که به افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران رای دادند. تهران در این مدت چه تغییری کرده است آن زمان تهران بزرگتر بود که حالا کوچکتر شده، ترافیکش روان تر شده یا مترو آن تکمیل شده، فضای سبزش به استانداردهای ملی رسیده است یا ساخت و سازهای آن اصولی شده که نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیدند که نیاز است مرکز فکری و هدایتی شهر را کوچک کنند.

قناعتی با بیان اینکه شورای شهر مرکز نظارتی بر فعالیت های اجباری شهر است، افزود: اگر شهر را یک انسان در نظر بگیریم شورا سر این انسان و شهرداری تن آن است کاهش تعداد اعضای شورا مانند این می ماند که سر این انسان را کوچک کنیم مطمئنا این پیکره، ظاهری نامتعادل پیدا می کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات تهران را با همین ۳۱ عضو هم نمی توان حل کرد، گفت: اعضای شورا موظف هستند ۷۰ ساعت در شورا فعالیت کنند اما بعضی از اعضا بیش از ۳۰۰ ساعت فعالیت می کنند، باز هم نمی توانند آن طور که باید به وظایف نظارتی خود عمل کنند.

قناعتی با طرح این پرسش که مگر هزینه ۳۱ تا ۷۰ عضو شورا چقدر از مجموع هزینه های شهر می شود که مجلس چنین تصمیمی می گیرد، افزود: از بودجه ۱۶ هزار میلیاردی شهرداری چند درصد آن باید سهم تصمیم گیری و برنامه ریزی برای شهر شود.

عضو هیئت رئیسه شورای تهران با اشاره به برنامه ریزی برای رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری، گفت: این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت در حال بررسی است تا پس از تایید نهایی به خدمت مقام معظم رهبری برسد. پس از اجرای مدیریت واحد شهری و واگذاری مسئولیت های دولت که مرتبط با شهر است نیاز به افزایش نظارت هم هست بنابراین چرا نمایندگان تعداد اعضای شورا را کاهش دادند.

وی درخواست کرد؛ در صورت امکان نمایندگان برای کار کارشناسی بیشتر این مصوبه را برگردانند یا شورای نگهبان آن را رد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج