جاباما
۲۵۱۶۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کی‌روش بزرگترین حاشیه‌ساز تیم ملی است؟

درحالی که تیم ایران روز پنجشنبه با عمان بازی دارد، دلیل اینکه کی‌روش، اعضای سابق کمیته اخلاق را تهدید به افشاگری کرده چیست؟

نسیم: باز هم کارلوس کی‌روش و بازهم به راه افتادن جنجالی دوباره. سرمربی تیم ملی روز گذشته با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که اگر کمیته اخلاق بابت تهمتی که به او زده است عذرخواهی نکند بعد از بازی با عمان حقایق را بازگو می‌کند.

ماجرا از این قرار است که اعضای کمیته اخلاق چند هفته پیش ادعا کردند که کی‌روش بابت گرفتن ۱۰۰ هزار دلار از شرکت آل‌اشپورت برای پوشیدن پیراهن این تیم دچار تخلفی آشکار شده است چرا که در قرارداد او ذکر نشده است که می‌تواند اسپانسر شخصی داشته باشد.

جالب است که در همان روزها رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال حمله‌های تندی علیه اعضای کمیته اخلاق انجام دادند و حتی علی کفاشیان بلافاصله با استعفای آنها موافقت کرد. حالا این که کی‌روش بعد از گذشت چند هفته و در فاصله ۳ روز مانده به بازی حساس تیمش با عمان چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده قدری عجیب به نظر می‌رسد. از رفتارهایی که کی‌روش در این چند سال حضورش در فوتبال ایران داشته می‌توان به این نتیجه رسید که کی‌روش در تمام این سال‌ها خودش بزرگترین حاشیه‌ساز برای تیم ملی بوده است.

او بارها به خاطر مصاحبه‌های بی موقع‌اش تیم ملی را با حاشیه‌های زیادی مواجه کرده است. حالا شاید بهتر باشد مدیران فدراسیون از سرمربی پرتغالی تیم ملی این سوال را بپرسند که چه کسی بیشتر از خودش در تمام این سال‌ها تیم ملی را به حاشیه برده است؟

فرار رو به جلو کی‌روش

کی‌روش در تمام این سال‌ها نشان داده است که استاد فرار رو به جلو است. او در این چند سال حضورش در تیم ملی سعی کرده است دو اصل مهم را پیش ببرد. یکی این که معمولا در بازی با تیم‌های ضعیف تلاش می‌کند جو را طوری برای مردم درست کند که همه خیال کنند تیم ملی برابر یک تیم قدرتمند پیروز شده است. مانند کاری که با گوآم و هند کرد و طوری برای مردم القا کرد که این دو تیم جزو برترین تیم‌های آسیایی هستند، انگار نه انگار که سطح این دو تیم بسیار پایین‌تر از فوتبال ایران است و اصلا نباید این دو تیم را با تیم ملی مقایسه کرد.

اما اخلاق دوم کی‌روش این است که معمولا پیش از هر بازی مهمی که پیش‌رو دارد سعی می‌کند جو را طوری آماده کند تا در صورتی که تیمش شکست بخورد بتواند مسئولیت باخت را به گردن کسانی دیگر بیندازد. او حالا با جوی که پیش از بازی عمان درست کرده است سعی کرده این طور القا کند که در صورت عدم نتیجه‌گیری وی بی‌تقصیر است و مشکل از جای دیگری است.

قانون در مورد کی‌روش چه می‌گوید؟

اسلامیان و کفاشیان ادعا می‌کنند که سرمربی تیم ملی از حق قانونی‌اش برای گرفتن اسپانسر خصوصی استفاده کرده است و به همین دلیل هم خیلی زود کاری کردند که تا اعضای کمیته اخلاق از سمت خود استعفا بدهند. آنها در حالی چنین ادعایی کرده‌اند که طبق قراردادی که کی‌روش داشته، سرمربی تیم ملی موظف است که از اسپانسر تیم ملی استفاده کند مگر اینکه در قرارداد آنها ذکر شده باشد که می‌توانند اسپانسر جدا برای پیراهن خود بگیرند. محمدزاده، رئیس سابق کمیته اخلاق در برنامه نود بازهم تاکید کرد که در قرارداد کی‌روش بندی در مورد گرفتن اسپانسر جداگانه گنجانده نشده است و به همین دلیل کار او مبنی بر گرفتن ۱۰۰ هزار دلار پول از شرکت آل‌اشپورت درست نبوده است.

دست پر کمیته اخلاق

روز گذشته بود که آبانگاه دبیر مستعفی کمیته اخلاق ادعا کرد که از شکایت کی‌روش استقبال می کند. البته آنها در بیانیه‌ای نیز اعلام کردند که برای این که بهانه‌ای بابت عدم نتیجه‌گیری تیم ملی برابر عمان دست کی‌روش ندهند موضع رسمی خود را در مورد صحبت‌های کی‌روش بعد از بازی با عمان اعلام می‌کنند. اما به نظر می‌رسد در صورت شکایت احتمالی کی‌روش از اعضای مستعفی کمیته اخلاق، آنها مدارک محکمه پسندی علیه سرمربی تیم ملی دارند. به همین دلیل هم است که آبانگاه روز گذشته از شکایت احتمالی کی‌روش استقبال کرد.

اسدی: چیزی در مورد قرارداد کی‌روش نمی‌دانم

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادعا می‌کند که از جزئیات قرارداد کی‌روش بی‌اطلاع است. در روزهایی که بحث بین سرمربی تیم ملی با اعضای مستعفی کمیته اخلاق بالا گرفته است هیچ کدام از اعضای فدراسیون فوتبال حاضر نیستند که جلو بیایند و در مورد جزئیات قرارداد کی‌روش حرفی را به زبان بیاورند.

علیرضا اسدی دراین باره می‌گوید: واقعیتش را بخواهید من اصلا در جریان جزئیات قرارداد کی‌روش نیستم و چیزی در مورد این موضوع نمی‌دانم. حتما می‌دانید که این قرارداد در زمان بسته نشده است و حق بدهید که نتوانم اظهار نظر دقیقی در مورد این موضوع انجام بدهم.

واما نکته آخر اینکه اصلا تعجب نکنید که در این چند روزه دوباره در رسانه‌ها اخباری بشنوید که کی‌روش پیشنهاد سرمربیگری یکی از تیم‌های ملی یا باشگاهی را دارد. نمی‌دانیم که چرا هر بار که عرصه برای سرمربی تیم ملی تنگ می‌شود خبرهایی مبنی بر پیشنهادهای خارجی برای کی‌روش به گوش می‌رسد و وی هم مثل همیشه و با فروتنی آن را رد می‌کند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج