۲۵۱۶۸۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اظهارات منتسب به ظریف تکذیب شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: ایران موضوع انتخاب رییس‌جمهور لبنان را امری داخلی می‌داند که باید فارغ از تاثیرگذاری‌های خارجی و براساس خواست مردم لبنان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی این کشور حل و فصل شود و در این راستا هیچ موضع، سیاست یا اقدامی را به متحدان خود تحمیل نکرده و نمی‌کند.

خبرگزاری ایسنا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: ایران موضوع انتخاب رییس‌جمهور لبنان را امری داخلی می‌داند که باید فارغ از تاثیرگذاری‌های خارجی و براساس خواست مردم لبنان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی این کشور حل و فصل شود و در این راستا هیچ موضع، سیاست یا اقدامی را به متحدان خود تحمیل نکرده و نمی‌کند.

متن بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در واکنش به اخبار برخی از رسانه‌های لبنانی به شرح زیر است:

روزنامه النهار در تاریخ پنج‌شنبه ۱ اکتبر ۲۰۱۵ خبری را از قول خبرنگار آن روزنامه به وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است که به‌کلی نادرست و کذب محض است. روزنامه المستقبل نیز در روز شنبه ۳ اکتبر ۲۰۱۵ در مطلبی به قلم آقای علی رباح اخبار و اطلاعات نادرست و کذبی را به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران با اظهار تاسف از رعایت نکردن اخلاق حرفه‌یی در روزنامه‌های یاد شده، برای آگاهی افکار عمومی و مردم شریف لبنان اعلام می‌کند: خبرنگار روزنامه النهار خواستار گرفتن عکس همراه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شده که با این درخواست موافقت شده است. هنگام خداحافظی خبرنگار مذکور اظهار کرده است که «جمهوری اسلامی ایران به روند انتخاب رییس‌جمهور لبنان کمک کند که جناب آقای دکتر ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این عبارت گفته‌اند که جمهوری اسلامی ایران از تکمیل روند سیاسی لبنان حمایت می‌کند. ما همواره بر تسریع در انتخاب رییس‌جمهور بر مبنای توافق درون لبنانی تاکید کرده‌ایم».

سفارت جمهوری اسلامی ایران با اظهار تاثر عمیق از انتشار مطالب بی‌اساس و غیرحرفه‌یی و خلاف واقع در فضای رسانه‌یی لبنان اعلام می‌کند: «جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها، بار دیگر تاکید می‌کند؛ موضوع انتخاب رییس‌جمهور لبنان را امری داخلی می‌داند که باید فارغ از تاثیرگذاری‌های خارجی و براساس خواست مردم لبنان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی این کشور حل و فصل شود و در این راستا هیچ موضع، سیاست یا اقدامی را به متحدان خود تحمیل نکرده و نمی‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصول ثابت سیاست خارجی خود به راهبرد حمایت از جبهه مقاومت به ویژه حزب الله پایبند است و نقش حزب الله و دبیرکل محترم آن را در کنار مردم و ارتش لبنان در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و حفظ تمامیت ارضی لبنان و تحکیم صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از گسترش تروریزم و سرایت آن به لبنان، مهم و غیرقابل چشم پوشی می‌داند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج