۲۵۱۷۳۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پخش صدای آخوندی در مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

خبرگزاری آنا: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

دستور اول جلسه علنی امروز مجلس استیضاح عباس آخوندی است.

آخوندی، سومین وزیر استیضاحی دولت یازدهم است. پیش از او، فرجی‌دانا وزیر علوم و علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش استیضاح شده‌اند. نمایندگان مجلس نهم،‌ بعد از استیضاح فرجی دانا به او رأی اعتماد ندادند ولی فانی توانست رأی اعتماد دوباره مجلس را کسب کند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در جلسه استیضاح، رئیس‌جمهوری مى‏‌تواند در صحن علنی حضور یابد و پس از بیانات استیضاح‌کنندگان، به دفاع از وزیر بپردازد؛ اما حسن روحانی، ترجیح داد امروز در مجلس حضور نیابد.

لحظاتی قبل، وزیر راه و شهرسازی به همراه مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری و سیدحسین هاشمی استاندار تهران وارد صحن علنی مجلس شدند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فانی وزیر آموزش و پرورش و گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز در جلسه صحن علنی امروز حضور دارند.

محمد دهقان ضمن خوشامدگویی به وزیر و همراهان، از استیضاح‌کنندگان و مخالفان استیضاح خواست تا برای بیان نطق خود اسامی‌شان را به هیئت رئیسه اعلام کنند.

محورهای پنج‌گانه استیضاح کنندگان

مجتبی رحماندوست، مهدی کوچک‌زاده، حاجی، بهرام بیرانوند، موسی‌الرضا ثروتی، سید محمود نبویان، جواد کریمی‌قدوسی، روح‌الله حسینیان، حمید رسایی، سامری، موسوی لارگانی، نیره اخوان، فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده، ۱۵ نماینده استیضاح‌کننده وزیر راه هستند که ضمن انتشار محورهای پنج‌گانه استیضاح، یکی از مهمترین دلایل‌شان را عدم اعلام موضع شفاف عباس آخوندی نسبت به «فتنه و سران آن» اعلام کردند.

آنها همچنین، اجرا نکردن تعهدات زمان اخذ رأی اعتماد، مشکلات حوزه عمومی وزارت راه و شهرسازی، مشکلات حوزه زمین و مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل کشور و مشکلات حوزه مالی وزارت خانه را پنج محور استیضاح خود اعلام کردند.

وی همچنین از موسی‌الرضا ثروتی به عنوان اولین موافق استیضاح درخواست کرد تا نطق خود را بیان کند.

موافق بعدی استیضاح، مجتبی رحماندوست سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس بود که در سخنان خود بخشی از صدای آخوندی، وزیر راه را پخش کرد که وی در آن می‌گفت: «نمایندگان محترم در هر استانی در ارتباط با مسکن جانبازان مشکلی دارند، به من مراجعه کنند و من در خدمت شما هستم.»

رحماندوست سپس مدعی شد که وزیر راه به این وعده خود عمل نکرده است.

نماینده تهران همچنین از عدم استخدام و رسمی کردن فرزندان شهدا و ایثارگران در وزارت راه و نیز عدم تخفیف در بلیت هواپیما طبق قانون انتقاد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج