۲۵۱۷۷
۱۰ نظر
۵۳۴۶
۱۰ نظر
۵۳۴۶
پ

راز جـوان ماندن هنـدی‌ها چیست؟

یك قاعده كلی وجود دارد كه برای تشخیص سن واقعی افراد به تعداد و عمق چروك‌های اطراف چشم و دهان نگاه می‌كنند. اگر این را در نظر داشته باشید كلی از هم سن و سال‌هایتان جلوتر خواهید بود!

راز جـوان ماندن هنـدی‌ها چیست؟

راز جـوان ماندن هنـدی‌ها چیست؟

برترین ها: پوست ناحیه دهان و اطراف چشم ظریف‌ترین و شكننده‌ترین پوست‌ها در برابر احساساتی مانند درد، استرس، اضطراب، خشم و حتی شادی است. به این ترتیب كه با بروز هر یك از این حس‌ها بدن ما دگرگون می‌شود و این دگرگونی روی عضلات و پوست صورت نیز اثر می‌گذارد. در این حالت ممكن است ما به خاطر درد یا فشار عصبی‌ای كه داریم اخم كنیم، چشم‌هایمان را جمع كنیم، لب‌ها را به هم فشار دهیم و در صورتی كه این رویه به‌صورت عادت ثانویه برایمان درآید به نوعی به بروز زودهنگام چروك‌ها در اطراف لب و دهان كمك كنیم. در این شماره قصد داریم با معرفی برخی از طبیعی‌ترین محصولات ضد‌چروك كه مخصوصا زنان هندی آنها را به كار می‌برند به شما نشان دهیم كه چگونه می‌توانید به راحتی چند سال جوان‌تر به‌نظر برسید


راز جـوان ماندن هنـدی‌ها چیست؟

از بابونه و گریپ فروت ماسك بسازید

اگر می‌خواهید پوستی صاف، كشیده و عضلاتی محكم داشته باشید، بعد از هر بار شست‌وشوی صورت در طول روز از تركیب این ۲ عصاره برای ماساژ استفاده كنید.

دقت كنید كه میزان روغنی كه برای ماساژ عضلات صورت استفاده می‌كنید به حدی باشد كه پس از ماساژ چیزی از آن، روی صورت باقی نماند و همه آن جذب شود. برای این منظور بهتر است سر انگشتان خود را به این تركیب آغشته كرده و عضلات صورت را ماساژ دهید. این تركیب علاوه بر آنكه به افزایش سفتی عضلات صورت به ویژه گونه‌ها و عضلات پایین فك كمك می‌كند، مداومت در تكرار آن به از بین رفتن لك و كك نیز منجر می‌شود.


ماسك خامه برای نرمی

یكی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی نرم این است كه از ماسك تهیه شده از خامه سفید، روغن و گلاب استفاده كنید. برای تهیه این ماسك كه یكی از ساده‌ترین ماسك‌های خانگی محسوب می‌شود كافی است یك قاشق غذاخوری خامه سفید را با یك قاشق چای‌خوری روغن بادام و یك قاشق چای‌خوری گلاب تركیب كرده و آن را خوب مخلوط كنید.

این ماسك را روی صورت و پوست گردن‌تان بزنید و اجازه دهید به‌مدت 20 دقیقه روی صورت‌تان باقی بماند. سپس آن را با آب نیمه ولرم شسته و خشك كنید. استفاده از تركیب روغن بادام و گلاب علاوه بر ایجاد لطافت و نرمی پوست به پاكسازی منافذ پوستی نیز كمك می‌كند.


ماساژ با آوواكادو را فراموش نكنید

روغن یا عصاره آوواكادو از این نظر كه به تعادل رطوبت در سطح پوست كمك می‌كند و سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌هاست، یك عصاره مطمئن برای تغذیه سلول‌های پوستی و حفظ نشاط و شادابی آنها هم محسوب می‌شود.

برای این منظور كافی است عضلات پیشانی، اطراف چشم، ابروها، دهان، گونه‌ها و گردن را با كمك این روغن ماساژ دهید. ماساژ عضلات صورت با عصاره و روغن آوواكادو به شما كمك می‌كند تا عضلات صورت‌تان مدت زمان بیشتری فرم و شكل خود را حفظ كنند. در حقیقت ماساژ عضلات صورت كمك می‌كند افتادگی عضلات و چین‌های عمیق خط لبخند و چروك‌های اطراف چشم دیرتر از آنچه باید سراغ‌تان آید. در صورتی كه این ماساژ را از ۲۵ سالگی به بعد هفته‌ای یك بار انجام دهید خواهید دید كه در سنین ۳۰ به بعد نسبت به هم سن و سالان خود جوان‌تر و زیبا‌تر به‌نظر می‌رسید.


راز جـوان ماندن هنـدی‌ها چیست؟

10 روز آناناس درمانی كنید

وقتی بعد از یك روز كاری به خانه می‌رسید تمامی خستگی‌ها و تنش‌های كاری كه در روح و جسمتان باقی مانده را باید از خود دور كنید. دوش می‌گیرید، چای می‌نوشید و كمی ریلكس می‌كنید اما شاید برای از بین بردن خستگی عضلات صورتتان كه یكی از مهم‌ترین عوامل بروز پیری و چروك درصورت است كمتر ایده داشته باشید. پیشنهاد ما این است كه هر روز بعد از بازگشتن از محل كار آب یك تا ۳ برش آناناس را بگیرید و در حالی كه دراز كشیده‌اید آب آناناس را ۱۵ دقیقه روی صورتتان ماساژ دهید. این كار علاوه بر تقویت ماهیچه‌های صورت خستگی را از پوست‌تان دور می‌كند. پس از ماساژ آب آناناس در مدت زمان ۱۰ روز خواهید دید كه پوست‌تان چگونه براق، صاف و جوان می‌شود.


چین و چروك‌ها را با جوی دوسر مهار كنید

اگر یك روز در میان صورت‌تان را با جوی دوسر بشویید خواهید دید كه چگونه علاوه بر آب مورد نیاز پوست‌تان، مواد غذایی مورد نیاز سلول‌های پوستی خود را نیز تامین كرده‌اید. برای این كار كافی است یك كاسه كوچك از جوی‌دوسر را درون آب خیس كنید و هر روز یك مشت كوچك از آن را درون یك لیف حمام نرم و لطیف بریزید و آن را با آب گرم خیس كنید. سپس با این لیف یك روز در میان پوست صورت و گردن خود را بشویید و ماساژ دهید و اجازه دهید آب جوی دوسر به مرور زمان روی صورت‌تان خشك شود. این كار علاوه بر پیشگیری از خشكی پوست، مانع از بروز چروك شده و چهره شما را جوان نگاه می‌دارد. راه دیگر استفاده از موادمغذی موجود در جوی دوسر آن است كه یك مشت از خیس شده آن را آسیاب كرده و روی صورت‌تان ماسك كنید و با یك دستمال نخی تمیز و مرطوب صورت‌تان را به‌مدت نیم ساعت بپوشانید.


جوانسازی چشم‌ها با ماست و خیار

علاوه بر پوست صورت كه به شادابی و جوانی شما كمك می‌كند. چشم‌ها نیز مهم‌ترین بخش برای نشان دادن میزان زیبایی و نشاط شما هستند. برای این منظور وقتی با كمك ماسك‌های گیاهی به آب‌رسانی و غذارسانی پوست‌تان می‌پردازید با ماسك ماست و خیار نیز به جوانسازی و نشاط پوست دور چشم و عضلات آن كمك كنید.برای این كار كافی است یك خیار را رنده كنید و آن را با ۲ قاشق ماست مخلوط كرده و روی پیشانی، ابروها و دور چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. در این حالت بهتر است به‌صورت خوابیده از ماسك استفاده كنید و چشم‌هایتان را بسته نگاه دارید تا آب ماست و خیار وارد چشمانتان نشود.


اكسیر جوانی هندی‌ها در آشپزخانه شما

زنان هندی برای حفظ جوانی‌شان از ماسك ماست و زعفران استفاده می‌كنند. آنها معتقدند، تركیب ماست پرچرب و پودر زعفران به پوست آنها شادابی، جوانی و نشاط هدیه می‌كند.

آنها هر روز عصر یا یك روز در میان یك كاسه كوچك از ماست را با سرقاشق چای‌خوری زعفران مخلوط می‌كنند و آن را به‌ مدت نیم‌ساعت روی صورت‌شان ماسك می‌كنند. درمانگران مكتب طب آیورودا بر این باورند كه زعفران خاصیت ضد‌چروك دارد و استفاده مداوم از آن چهره را جوان و شاداب نگاه می‌دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      هندیها مراسم عزاداریشون هم با رقص و آوازه ، اونوقت توقع دارید که پیر بشن!!!

    • آرسو

      حالا بی خیال هندی ها.
      خوبه نیمه پر لیوان رو هم هرزگاهی ببینیم!
      ماسک هایی که ارایه شد خیلی خوبن.
      البته ارتباطی به هندی ها نداشتا!!

    • Mami

      ممنون.جالب بود.ولی من هندی پیر توی فیلمها خیلی دیدم.اهان اون ها را گریم کردند .اوکی.

    • naz gol

      bichareh hendi ha noonam gireshoon nemiyad bokhoran zafaroon be een gerooni az koja miyaran?

    • بیتا

      من همیشه از ماسک مخصوص خودم استفاده می کنم که شامل یک قاشق پودر جوانه گندم ، یک قاشق ماست ، چندقطره آب لیمو و روغن زیتون میشه و هرازگاهی و متناسب با فصلها آب میوه هایی مثل هلو یا خیار هم توش می ریزم . چندین ساله که استفاده می کنم و واقعا راضیم . بعدش هم از روغن نارگیل استفاده می کنم برای جوانی پوست بسیار مناسبه !

    • fafa

      راز جوانی ایرانی رو بگین.خوبه.

    • عاطفه نادری اصل

      مطالب مختلف را مطالعه نمودم خیلی جالب بود ممنونم

    • خودم

      راز جوانی ایرانیها استفاده از یارانه است

    • مهدیه

      هندیا داغونن سی به بالا پوستاشون مثه زنای 80ساله اس

    • زینب

      ایرانیها راز جوان ماندن را بلد نیستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج