۲۵۱۸۴۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ولید المعلم: پوتین رهبری باهوش است

وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر اینکه روسیه در مسابقه جنگ علیه تروریسم برنده می‌شود، پوتین را رهبری "باهوش و باتجربه" توصیف کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر اینکه روسیه در مسابقه جنگ علیه تروریسم برنده می‌شود، پوتین را رهبری "باهوش و باتجربه" توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: از ماه‌ها قبل مقدمات برای آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه در حال فراهم شدن بود. آنچه موجب غافلگیری تحلیلگران شد، اعلام ضربه نخست بود. روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت به نقش خود در دو عرصه سوریه و جامعه بین الملل در چارچوب منشور سازمان ملل عمل می‌کند.

وی گفت: روسیه به تعهدات خود در راستای حفظ حاکمیت سوریه عمل کرد و بدون تردید پیروز خواهد شد ؛ چراکه برعکس آمریکا در حملات و تحرکاتش به هماهنگی با ارتش سوریه می‌پردازد.

معلم گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه رهبری "باهوش و باتجربه" است و خوب می‌داند که دنبال چیست.

وی گفت: اگر کشورهای همجوار سوریه قطعنامه‌های شورای امنیت عمل می‌کردند ۷۰% مشکل تروریسم حل می‌شد. سوریه به تدریج اعتماد خود را نسبت به کارآمد بودن شورای امنیت از دست داد و در حال حاضر می‌داند که آمریکا و هم پیمانانش در ائتلاف ضد داعش حاکمیت سوریه و منشور سازمان ملل را نقض کردند.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد:‌ کشورهایی که حملات روسیه علیه تروریسم موجب نگرانی آن‌ها شده است همان کشورهایی هستند که از پنج سال پیش تاکنون به توطئه علیه سوریه پرداخته‌اند. روسیه در این مسابقه برنده خواهد شد؛ چراکه با ارتش سوریه به هماهنگی می‌پردازد.

وی گفت:‌ اسرائیل در حال حاضر دارد همین کار را که در لبنان کرد تکرار می‌کند. اسرائیل خود با گروه‌های تروریستی در ارتباط است. اسرائیل و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای تحقق طرح اسرائیل در سلطه بر منطقه همکاری می‌کنند.

معلم درباره حملات آمریکا علیه داعش در سوریه نیز گفت: نتیجه ۹۰۰۰ حمله آمریکا علیه داعش تنها قدرت گیری بیشتر این گروه تروریستی و پیشروی بیشتر آن بوده است.

وی گفت: اگر ترکیه امنیت شهروندانش را می‌خواهد پس باید از تجارب دیگر ملت‌ها درس بگیرد وگرنه تروریسم گریبانگیر خودش می‌شود.

معلم ضمن تاکید بر لزوم هماهنگی میان سوریه و عراق برای مبارزه با تروریسم، گفت:‌ما اطمینان داریم که علیه تروریسم پیروز خواهیم شد. تمامی کسانی هم که علیه مردم سوریه توطئه چینی می‌کنند باید در محاسبات خود بازنگری کنند. مردم سوریه پایدار هستند و ایمان دارند که جنگ‌شان علیه تروریسم جنگی سرنوشت ساز است.

وی درباره نقش عربستان نیز گفت: عربستان هرگز به فکر فقرا یا درس آموختن یا فلسطین نیست؛ بلکه تنها به ریختن خون مردم عرب فکر می‌کند. اظهارات مسئولان عربستانی درباره بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز تنها ناشی از کینه توزی آن‌هاست. در یمن هم عربستان در حل سیاسی بحران این کشور کارشکنی می‌کند؛ چراکه این راهکار به خونریزی و نقش عربستان در توطئه چینی پایان می‌دهد.

معلم خاطرنشان کرد: اگر ترکیه و اردن بر مرزهای خود کنترل داشته باشند و مانع از ورود تروریست‌ها شوند بحران سوریه طولانی نخواهد شد.

وی درباره بحران پناهجویان نیز گفت:‌خروج هر سوری از وطن خود خسارتی برای سوریه است. ما برای بازسازی کشورمان نیاز به تمامی شهروندانمان داریم. حدود ۲۰% از پناهجویانی که به سمت اروپا می روند سوری هستند. در حال حاضر اروپا بهای اشتباهات خود در قبال سوریه را می‌پردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      برا پوتین اسفند دود کنیم چشم نخوره تو هوشش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج