جاباما
۲۵۱۸۴۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مرگ ۲ میلیون نفر در حوادث شغلی

یک مقام مسئول در وزارت کار گفت: سالیانه ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار کارگر در سراسر جهان بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در وزارت کار گفت: سالیانه ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار کارگر در سراسر جهان بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

علی مظفری گفت: سازمان جهانی کار در طول مدت فعالیت خود ۳۹۹ سند اداری شامل ۲۰۴ توصیه نامه، ۱۸۹ مقاوله­ نامه و ۶ توافق­نامه را تدوین و مصوب نموده که حدود نیمی از آن با موضوعات ایمنی و بهداشت کار مرتبط است.

سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی وزارت کار اظهارداشت: طبق اعلام این سازمان، میزان تلفات جانی ناشی از حوادث و بیماری­ های شغلی در جهان حدود ۲ میلیون و ۳۴۰ هزارنفر در سال است که از این تعداد ۳۱۷ هزارنفر در اثر حوادث ناشی کار و بیش از دو میلیون نفر نیز به دلیل انواع بیماری ­های شغلی جان خود را از دست می دهند.

مظفری ادامه داد: این آمار برابر با مرگ روزانه ۶ هزار و ۴۰۰ کارگر در سراسر جهان است. بر مبنای مطالعات، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری­ های شغلی حدود ۶ برابر حوادث مستقیم کاری برآورد می­­­ شود. نتایج آخرین مطالعات مشترک سازمان بین­ المللی کار و سازمان بهداشت جهانی، زیان­ های ناشی از بیماری ­ها و حوادث شغلی در کشورهای صنعتی جهان را بین ۵ تا ۷ درصد تولید ناخالص داخلی آن کشورها برآورد می ­کند.

وی ادامه داد: تحقیقات آژانس ایمنی و بهداشت کار اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ نشان می­ دهد، خسارات ناشی از حوادث و بیماری­ های ناشی از کار در کشورهای عضو این اتحادیه برای نروژ حدود ۶ درصد، فنلاند ۴ درصد، سوئد ۸.۳ درصد، ایتالیا ۲.۳ درصد و دانمارک ۷.۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشورها است.

این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: بیماری ­های سرطانی و خونی ناشی از کار به ترتیب با میزان ۳۲ و ۲۳ درصد از مهم ترین علل مرگ و میر نیروی انسانی در جهان به شمار می­ روند. حداقل نرخ هر واحد سرمایه­ گذاری در زمینه اقدامات پیشگیرانه ایمنی و بهداشت کار در بنگاه­ های اقتصادی می­ تواند ۵۰۰ درصد در سال بازگشت سرمایه در پی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج