۲۵۱۹۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جایزه خنجر طلایی به مایکل روبوتهام رسید

یکی از سفارشی‌نویسان (Ghostwriter) پیشین که خاطره‌نویسی ستارگان عرصه هنر را برعهده داشته است، با ربودن گوی سبقت از استفن کینگ و جی کی رولینگ، جایزه «خنجر طلایی» انجمن «جنایی‌نویسان» انگلستان را از آن خود کرد.

خبرگزاری ایبنا: یکی از سفارشی‌نویسان (Ghostwriter) پیشین که خاطره‌نویسی ستارگان عرصه هنر را برعهده داشته است، با ربودن گوی سبقت از استفن کینگ و جی کی رولینگ، جایزه «خنجر طلایی» انجمن «جنایی‌نویسان» انگلستان را از آن خود کرد.

«روبوتهام» برای دهمین رمان خود با نام «زندگی یا مرگ»، جایزه «خنجر طلایی» را به عنوان بهترین جنایی‌نویس انگلستان از آن خود کرد.

این نویسنده سفارشی‌نویس پیش از این برای ستارگان مشهور دنیای هنر به نام خود آن‌ها، زندگی‌نامه خودنوشت را به نگارش درمی‌آورد؛ هر چند کتاب او درباره «رالف هریس»، بنا به درخواست این آهنگ‌ساز و خواننده استرالیایی از کتاب‌فروشی‌ها جمع‌آوری شد. وی گفته است که با نگارش این کتاب توسط «روبوتهام» احساس کرده که به وی خیانت و از صداقت او سوءاستفاده شده است. با وجود این، این نویسنده رمان‌های جنایی روانشناختی که تا کنون ۶ میلیون نسخه از آثار وی به‌فروش رفته است، مورد ستایش جنایی‌نویسان مطرحی چون جک ریچر قرار گرفته و امسال نیز برنده جایزه «خنجر طلایی» شد.

جایزه خنجر طلایی به مایکل روبوتهام رسید

داوران انجمن جنایی‌نویسان انگلستان گفته‌اند، «زندگی یا مرگ» که درباره زندانی است که یک روز پیش از پایان حبس خود از بازداشتگاه می‌گریزد، کتابی جذاب و تاثیربرانگیز است. هیات داوران هم‌چنین افزوده است: هنگامی که خواندن زندگی یا مرگ را آغاز می‌کنید، تا پایان می‌خواهید روی صندلی خود بمانید و بهترین کتاب هراس‌آور سال را به پایان ببرید. استفن کینگ که رمان او با نام «آقای مرسدس» در فهرست نهایی این جایزه قرار داشت، در مراسم اهدای جایزه حضور پیدا نکرد، اما جی کی رولینگ که امید می‌رفت رمان «کرم ابریشم» وی برنده جایزه شود، در مراسم حضور پیدا کرد. رولینگ این رمان جنایی را تحت نام مستعار رابرت گالبریت به رشته نگارش درآورده بود و نخستین کسی بود که به «روبوتهام» برنده شدن این جایزه را تبریک گفت.

هم‌چنین «خنجر آهنین یان فلمینگ» (نویسنده مجموعه جیمز باند) به کتاب «پلیس شهر» نوشته نویسنده امریکایی «کارین اسلاتر» رسید. هیات داوران درباره این اثر گفته‌اند: «این کتاب داستانی بسیار جذاب دارد پر از جزئیات غنی از آتلانتای سال ۱۹۷۴. شخصیت ةای این داستان به شدت واقعی می‌نمایند و به خواننده کمک می‌کنند از میان این داستان سیاه و پیچیده تا به آخر عبور کنند.»

جایزه سوم با نام «خنجر جان کریزی» (خنجر خونین جدید) نیز برای نخستین اثر جنایی یک نویسنده به کتاب «اسمیت هندرسون» نویسنده اهل «لس‌آنجلس» با عنوان «سرخپوست متولد چهارم جولای» تعلق گرفت. هیات داوران این رمان را یک «اثر پرقدرت و روشنگر درباره دوران فراموش‌شده مزرعه‌داری در امریکا» شناخته است.

با رسیدن دو جایزه به دو نویسنده امریکایی و یک جایزه به یک نویسنده استرالیایی از سوی انجمن جنایی‌نویسان انگلستان، نویسندگان انگلیسی امسال در این گونه ادبی هیچ جایگاهی نداشتند.

قرار است ۶ جایزه این انجمن از جمله «یک عمر دست‌آورد» برای نویسندگان قدیمی‌تر در آینده معرفی شوند. هم‌چنین مقامات انجمن جنایی‌نویسان انگلستان گفته‌اند که از سال آینده جایزه «خنجر خوانندگان» نیز به دیگر جوایز این انجمن افزوده خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج