۲۵۱۹۴۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«مریخی» برنده قطعی گیشه آمریکا

فیلم علمی‌تخیلی «مریخی» تازه‌ترین ساخته رایدلی اسکات بی آن که با رقیبی جدی روبه‌رو باشد، موفق شد در سه روز نخست اکران خود ۵۵ میلیون‌دلار بفروشد و صدر جدول فروش اولین آخر هفته ماه اکتبر را قبضه کند.

آی‌سینما: فیلم علمی‌تخیلی «مریخی» تازه‌ترین ساخته رایدلی اسکات بی آن که با رقیبی جدی روبه‌رو باشد، موفق شد در سه روز نخست اکران خود ۵۵ میلیون‌دلار بفروشد و صدر جدول فروش اولین آخر هفته ماه اکتبر را قبضه کند.

«مریخی» (The Martian) که توسط کمپانی «فاکس قرن بیستم» از جمعه گذشته (۲ اکتبر) روانه پرده سینماها شده، موفق شد در سه روز نخست اکران خود به فروشی برابر با ۵۵ میلیون‌دلار دست پیدا کند. جالب آن که پیش‌بینی این کمپانی برای فروش آخر هفته «مریخی» ۱۵ میلیون‌دلار کم‌تر از رقم چشمگیر فعلی، یعنی در حدود ۴۰ میلیون‌دلار بود.

چنین اکران قدرتمندانه‌ای به ارتقاء جایگاه کمپانی فاکس در گیشه فروش فیلم‌ها کمک خواهد کرد. پارسال، این استودیو با مجموع ۱.۷۹ میلیارد دلار فروش داخلی صدرنشین جدول شد. هرچند این رقم رکوردشکن نبود، اما بالاترین میزان فروش فیلم‌های استودیوی فاکس در ایالات‌متحده و امریکا تا به امروز بود.

«مریخی» برنده قطعی گیشه آمریکا

با وجود این به گزارش شرکت آماری «رنتراک»، امسال فاکس در رده چهارم قرار دارد. این استودیو از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا امروز ۳۱ فیلم را روانه پرده سینماها کرده که از این لحاظ هیچ استودیویی به پایش نمی‌رسد - مجموع فروش داخلی ۳۱ فیلم یادشده از ۹۲۶ میلیون‌دلار فراتر رفته یا به عبارتی ۱۱.۳۲ درصد از سهام بازار ۲۰۱۵ تا امروز در اختیار فاکس بوده است.

پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد «رنتراک»، در این‌باره گفت: «ممکن است یک‌سال در صدر باشی و سال بعد در رده‌های پایین‌تر قرار بگیری، فقط به چند فیلم نیاز است تا سرنوشتت تغییر کند.» در مورد فاکس، چندین فیلم پرفروش مانند کمدی «جاسوس/ Spy» با بازی ملیسا مک‌کارتی و بعضی از پروژه‌های پرهزینه مثل بازسازی «چهار شگفت‌انگیز» روی پرده رفته است.

تازه‌ترین ساخته رایدلی اسکات با حضور ستارگانی همچون مت دیمن، جسیکا چستین، کریستن ویگ و جف دنیلز، آخر هفته گذشته در ۹۶۱۱ سالن سینما در ۴۹ بازار جهانی از جمله کشورهای مهمی ماندن انگلستان، ایتالیا، استرالیا و هنگ‌کنگ روی پرده رفت. با احتساب فروش داخلی، مجموع فروش جهانی تازه‌ترین فیلم کمپانی فاکس قرن بیستم از مرز ۱۰۰ میلیون‌دلار عبور کرده است. این فیلم از هفته آینده در کشورهای آلمان، روسیه و کره‌جنوبی اکران خواهد شد و به احتمال فراوان وقتی در سینماهای چین به نمایش درآید با استقبال گسترده تماشاگران روبه‌رو خواهد شد. برنامه فضایی این کشور نقشی کلیدی را در فیلم جدید اسکات بازی می‌کند و به این‌ترتیب این نکته می‌تواند به جذب تماشاگران بیش‌تر در جمهوری خلق چین کمک کند.

«مریخی» که با بودجه‌ای ۱۰۸ میلیون‌دلاری جلوی دوربین رفته، با ۵۵ میلیون‌دلار فروش در سه روز نخست اکران خود، دومین رکورد تاریخ را در گیشه اکتبر امریکا به دست آورد. پیش از این، فیلم علمی‌تخیلی «جاذبه/ Gravity» موفق شده بود به چنین رکورد فروشی دست یابد.

درام ماجراجویانه «پیاده‌روی» (The Walk) نیز، فیلم دیگری است که آخر هفته گذشته به صورت محدود در ۴۴۸ سالن آی‌مکس اکران شد. این فیلم که با بودجه‌ای ۳۵ میلیون‌دلاری ساخته شده، با وجود اکران محدود خود توانست در حدود ۲ میلیون‌دلار فروش کند و رده یازدهم جدول فروش آخر هفته را به خود اختصاص دهد. تازه‌ترین ساخته رابرت زمیکس از ۹ اکتبر (۱۷ مهر) به صورت گسترده در سینماهای امریکای شمالی اکران عمومی می‌شود. این فیلم زندگینامه‌ای سه‌بعدی درباره فیلیپ پتی بندباز معروف فرانسوی است که پیش از این، جیمز مارش مستند برنده اسکار «مرد روی سیم» را براساس زندگی او ساخته بود.

جدول فروش آخرهفته فیلم‌ها (در ایالات متحده و کانادا)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

مجموع فروش (میلیوندلار)

بودجه ساخت (میلیون دلار)

هفته اکران

1

مریخی

55

3831

55

108

1

2

هتل ترانسیلوانیا 2

33

3754

90.5

80

2

3

سیکاریو

12

2620

15

30

3

4

انترن

11.6

3320

36.5

40

2

5

دونده مارپیچ: محاکمات سوختگی

7.6

3319

63.2

61

3

6

عشاء شیطانی

5.9

2768

52.5

53

3

7

اورست

5.5

3009

33.1

55

3

8

دیدار

3.9

2296

57.6

5

4

9

اتاق جنگ

2.8

1746

60.5

3

6

10

مرد کامل

2.4

1364

52.6

12

4

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج