۲۵۲۵۸۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

توفیق اجباری استقلال برای جوانگرایی

استقلال بیشتر مواقع در جذب بازیکنان خارجی ناکام بوده. برای رسیدن به این نتیجه نیاز به تحقیقات پیچیده نیست.

ایران ورزشی: استقلال بیشتر مواقع در جذب بازیکنان خارجی ناکام بوده. برای رسیدن به این نتیجه نیاز به تحقیقات پیچیده نیست. کافی است تنها در مروری اجمالی، همه خریدهای خارجی این باشگاه را از نظر بگذرانیم. آن وقت از رافائل گومز و فابی‌سیو تا رافائل داسیلوا و لاوره و توزی همه مقابل چشم‌های‌تان صف می‌کشند تا در تأیید ضعف و ناتوانی استقلالی‌ها در خریدهای خارجی‌شان شهادت دهند!

بعد از همه آن ناکامی‌های رقم خورده در طول فصل‌های مختلف، شاهکاری که این فصل خارجی‌های استقلال برای این تیم به بار آورده‌اند، حسابی باشگاه را به دردسر کشانده است. فسخ قرارداد ریوالدو باربوسای برزیلی، حاشیه‌های عقد قرارداد با پروپژیچ و قهرهای کرار و مگویان که همگی به خاطر مشکلات مالی باشگاه بوده، آرامش را به کلی از تیم گرفته است.

حالا بعد از رفتن ریوالدو و ضرری که برای استقلالی‌ها به جای گذاشت، تکلیف کرار و مگویان هم در همین دو، سه روزه مشخص می‌شود و معلوم نیست با توجه به مشکلاتی که در پرداخت‌های باشگاه وجود دارد، آنها هم به حضور بی دردسرشان در استقلال ادامه دهند. چرا که به هرحال خواسته‌شان منطقی است و آنها چیزی اضافه‌تر از حق‌شان در باشگاه نمی‌خواهند و اگر قرار به ماندن این بازیکنان باشد، قطعاً باشگاه باید بدون هیچ کم و کاستی به تعهدات خود مقابل آنها عمل کند و توقع از خودگذشتگی از آنها نداشته باشد.

نکته جالب اینجاست که حتی پروپژیچ هم که هنوز اعتراضی به پرداخت‌های باشگاه نداشته، باز هم حضورش در باشگاه استقلال دردسرساز است. چرا که او در موعد قانونی منتقل نشد و ممکن است دوباره این پرونده باز شود.

همه این‌ اتفاقات دست به دست هم داده تا اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال به فکر تصویب طرحی در جهت ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی در باشگاه استقلال بیفتند! برهمین اساس هم اعضای هیات‌مدیره هر چند که مصوبه قانونی در این خصوص نداشته‌اند اما به افشارزاده پیشنهاد کرده‌اند دیگر بازیکن خارجی جذب نشود و به جای آن، از جوانان و امیدهای باشگاه استفاده شود.

این پیشنهاد هیات‌مدیره از چندین جنبه قابل بررسی و تأمل است. اینکه هیات‌مدیره باشگاه استقلال با اعلام این طرح به نوعی به ناتوانی‌هایی که در جذب بازیکن خارجی ایده‌آل وجود دارد اعتراف می‌کنند اما باز هم جای امیدواری است که بعد از اطلاع از این ضعف، اصراری برای پافشاری روی آن ندارند و در چنین شرایطی تصمیم برای جلوگیری از جذب بازیکن خارجی، منطقی به نظر می‌رسد. بخصوص که این اتفاق توفیقی اجباری خواهد بود در استفاده استقلالی‌ها از بازیکنان تیم‌های پایه‌شان.

این اتفاق در صورت عملی شدن تا حدودی ما را به یاد ممنوعیت جذب دروازه‌بان خارجی در لیگ می‌اندازد. کاری به پشت‌پرده‌های آن تصمیم نداریم اما در کل ممنوعیت جذب دروازه‌بان خارجی در آن برهه از رقابت‌های لیگ، گام مثبتی شد در شکوفایی استعدادهایی در زمینه دروازه‌بانی بین جوانان کشور خودمان. حالا در ادامه همان قانون است که می‌توانیم شاهد حضور دروازه‌بان‌هایی توانمند مثل علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری و محمدرضا اخباری در لیگ برتر باشیم! ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در تیمی چون استقلال هم در وهله اول توفیقی برای جوانگرایی اجباری است تا بلکه این باشگاه برای نفع تیم بزرگسالانش هم که شده توجه ویژه‌ای به تیم‌های پایه خود معطوف کند. بخصوص حالا که تیم‌های پایه استقلال در فصل‌‌های اخیر عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

حتی اگر استقلالی‌ها باز هم از زیر بار جوانگرایی شانه خالی کنند، باز هم ممنوعیت استفاده از بازیکنان خارجی در این تیم می‌تواند راه را برای حضور بازیکنان داخلی به این تیم باز کند و ملی‌پوشان استقلالی‌ را افزایش دهد. ضمن اینکه اگر قرار باشد پولی به بازیکنان پرداخت شود، حداقل این پول در جیب بازیکنان کشور خودمان می‌رود، نه خارجی‌های بی‌کیفیتی که در تیم‌های فوتبال کشورهای دیگر جایی برای ابراز وجود ندارند!

در نهایت هم بحث استعدادیابی و جوانگرایی را هم که کنار بگذاریم، این تصمیم دست خیلی از دلالان بازیکن خارجی را از باشگاه کوتاه می‌کند و راه سوءاستفاده از استقلال را رو به همه می‌بندد. به هرحال آنچه مسلم است اینکه تصمیم هیات‌مدیره گرچه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است اما به طور کلی و با توجه به سابقه‌ای که این باشگاه در جذب بازیکنان خارجی داشته، تصویب ممنوعیت استفاده از بازیکن خارجی در این تیم، خیلی هم تصمیم بدی به نظر نمی‌رسد و قطعاً مزایای زیادی برای این باشگاه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج