جاباما
۲۵۲۶۳۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تایید هویت ۲۸۵ جان باخته ایرانی فاجعه منا

رئیس پزشکی قانونی کشو گفت: مجموع اجسادی در سه مرحله وارد کشور شدند، ۳۰۸ جسد است که در مرحله اول ۱۰۴، مرحله دوم ۱۱۴ و مرحله سوم ۹۰ جسد از قربانيان حادثه منا به پزشكي قانوني منتقل شد.

خبرگزاری میزان: رئیس پزشکی قانونی کشو گفت: مجموع اجسادی در سه مرحله وارد کشور شدند، ۳۰۸ جسد است که در مرحله اول ۱۰۴، مرحله دوم ۱۱۴ و مرحله سوم ۹۰ جسد از قربانيان حادثه منا به پزشكي قانوني منتقل شد.

«دکتراحمد شجاعي» با تسليت مجدد به مناسبت درگذشت تعدادي از حجاج ايراني در حادثه منا، مجموع اجسادي را که در سه مرحله وارد کشور شدند، ۳۰۸ جسد اعلام کرد و گفت: در مرحله اول ۱۰۴، مرحله دوم ۱۱۴ و مرحله سوم ۹۰ جسد از قربانيان حادثه منا به پزشكي قانوني منتقل شد.

دكتر شجاعي افزود: از كل اجساد قربانيان منا تاكنون ۲۸۵ جسد تأييد هويت قطعي شده و براي انجام تشريفات قانوني و تحويل به خانواده ها، به استان هاي مختلف ارسال شده‌است، در اين ميان استان‌هاي خراسان رضوي، گلستان، فارس، مازندران، لرستان و اصفهان بيشترين آمار جان‌باختگان را داشته‌اند.

وي خاطرنشان كرد: روند تأييد هويت قطعي ۲۳ تن از جانباختگان منا با روش‌هاي تخصصي ژنتيك و آزمايش‌ها DNA در پزشكي قانوني در حال انجام است. ضمن آنكه اجساد تا زمان تأييد هويت قطعي در مركز تشخيصي آزمايشگاهي پزشكي قانوني نگهداري مي شوند.

به گفته دكتر شجاعي مراحل تشخيص هويت اجساد در پزشكي قانوني در مرحله اول شامل معاينه اوليه و آنتروپولوژيك است و در صورت عدم تشخيص هويت بررسي‌ هاي تخصصي مانند نمونه گيري و DNA انجام مي شود.

وي تأکيد کرد: فرم هايي به همين منظور تهيه شده و از طريق سازمان حج و زيارت در اختيار بستگان مفقودين اين حادثه قرار گرفته است که تکميل دقيق اين فرم ها، کمک قابل توجهي در تسريع در امر شناسايي مفقودين حادثه خواهد کرد.

۴ جسد ارسالی به استان های گلستان، گیلان و بوشهر که هویت شان تأیید نشد، برای تشخیص هویت به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارسال شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج