۲۵۲۶۶۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شایع‌ترین سرطان در بارداری

سرطان‌های مختلفی ممکن است قبل یا در زمان حاملگی بروز پیدا کنند که تشخیص به‌موقع آن‌ها در درمان بیماری بسیار مؤثر بوده و اقدام زود هنگام می تواند به سلامت مادر و جنین کمک کند.

خبرگزاری فارس : سرطان‌های مختلفی ممکن است قبل یا در زمان حاملگی بروز پیدا کنند که تشخیص به‌موقع آن‌ها در درمان بیماری بسیار مؤثر بوده و اقدام زود هنگام می تواند به سلامت مادر و جنین کمک کند.

حمیدرضا دهقان منشادی، دبیر اجرایی کنگره یک روزه سرطان و بارداری گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی بیشتر متخصصان با درمان زنان باردار مبتلابه سرطان است؛ همچنین به کارگیری روش‌های کنترل بارداری برای زنانی که به سرطان مبتلا هستند و بررسی وضعیت جنین و حفظ زندگی او و مادر از مباحث مهم مطرح شده در این کنفرانس است.

وی گفت: در زنان 2 سرطان مهم پستان و دهانه رحم جزو شایع‌ترین سرطان‌های دوران بارداری هستند که ممکن است خود را قبل از بارداری یا در زمان حاملگی نشان دهند.

وی ادامه داد: در این کنفرانس یک‌روزه به بررسی وضعیت زنان باردار درگیر سرطان پرداختیم و اینکه آیا با توجه به وضعیت بیماری آنان ضرورت ختم حاملگی مطرح شود یا باید به درمان‌های نگه‌دارنده جنین روی آوریم.

دهقان منشادی ادامه داد: تصمیم گیری درباره وضعیت مادر و جنین بر اساس فاکتور‌هایی همچون نوع سرطان، پیشرفت بیماری و اینکه جنین در مرحله چندم حاملگی قرار دارد صورت می‌گیرد.

وی درباره موقعیت ایران و جایگاه علمی کشورمان در شناخت و درمان این بیماری گفت: تا سال 1384 آمار دقیقی از وضعیت سرطان به‌صورت علمی نداشتیم؛ اما بعد از آن توانسته‌ایم پیشرفت‌های بسیار خوبی در این خصوص داشته باشیم. هم اکنون شرایط ایران دراین زمینه تفاوتی زیادی با دیگر کشورهای پیشرفته ندارد؛ با روش‌های درمانی پیشگیری دهانه رحم توانسته‌ایم آمار این سرطان را کاهش داده و همچنین تشخیص زود هنگام سرطان سینه در کشور را به مرحله خوبی برسانیم.

دبیر اجرایی کنگره سرطان و بارداری ادامه داد: اما در بعضی شهرستان‌ها یا روستاهای دور افتاده به‌دلیل کمبود متخصص یا مراجعه دیر هنگام زن باردار به پزشک با مشکلاتی مواجه هستیم که امید می‌رود با آموزش بهتر همکاران کارایی آن‌ها بالاتر رفته و این مشکل در سراسر کشور کنترل شود.

وی ادامه داد: هنگامی که سرطان زن باردار تشخیص داده شد حتما باید به مراکز تخصصی ارجاع یابد و کار درمان توسط تیم مشترک و با کنترل دقیق و مداوم بیمار انجام شود.

وی افزود: در صورتی که امکان حفظ جنین وجود داشته باشد تلاش برای نگه‌ داشتن آن صورت می‌گیرد اما اگر بیماری در مراحل پیشرفته‌ای باشد نجات جان مادر از اولویت برخوردار است.

دهقان منشادی در پایان در مورد وضعیت بانک تخمک در کشورمان گفت: در ایران کلینیک‌های رویان و جهاد دانشگاهی به‌صورت فوق تخصصی در این زمینه مشغول کار هستند و به دلیل رویکرد جدیدی که در زمینه افزایش باروری ارائه شده است احتمال اینکه این مراکز را نیز تحت پوشش بیمه‌ای قراردهند وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج