جاباما
۲۵۲۷۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پوتین، نقشه‌ های اردوغان را نقش بر آب کرد

باشگاه دوستان سوریه به ریاست ترکیه برای تشکل دادن به اصطلاح مخالفان معتدل سوری پول و انرژی فراوانی مصرف کرده است ولی روسیه این برنامه ها را بر هم زده است.

خبرآنلاین: باشگاه دوستان سوریه به ریاست ترکیه برای تشکل دادن به اصطلاح مخالفان معتدل سوری پول و انرژی فراوانی مصرف کرده است ولی روسیه این برنامه ها را بر هم زده است.

روزنامه ماسکوفسکی کمسمولتس در تحلیلی به قلم ایوان استارودوبتسف آورده است: روسیه در عملیات جنگی خود در سوریه از تقسیم بندی تروریست ها به اقسام مختلف از نظر درجه افراطی گری آنها خودداری کرده و به همه ضربه وارد می کند که این برخورد غیر گزینشی و آشکار باعث موج اعتراضات رسمی غرب و کشورهای خاور میانه شده است.

در همین راستا، بیانیه ای علیه رفتار روسیه توسط ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، عربستان سعودی، قطر و ترکیه امضا شده است.

نویسنده مقاله در ادامه خاطر نشان می کند که اردن و امارات متحده عربی مخالف عملیات روسی نیستند ولی ترکیه که کشور همسایه و طرف همکاری مهم روسیه در منطقه است، روسیه را محکوم می کند. در این رابطه اظهارات تند اردوغان رئیس جمهور ترکیه آورده شد. این موضع گیری ترکیه در روسیه، در غرب و در داخل ترکیه باعث تعجب نشد زیرا آنکارا درخواست استعفای اسد را اصل کلیدی خط سیاست خارجی خود اعلام کرده است. باشگاه دوستان سوریه به ریاست ترکیه برای تشکل دادن به اصطلاح مخالفان معتدل سوری پول و انرژی فراوانی مصرف کرده است ولی روسیه این برنامه ها را بر هم زده است.

مطبوعات رسمی ترکیه به روسیه سلطه جویی، ایجاد افغانستان دوم، استفاده از روند سوریه برای منحرف کردن توجه جهانی از اوکراین و رفع تحریم های غربی را نسبت می دهند.

نویسنده در ادامه این سئوال را می کند که موضع گیری رسمی آنکارا تا چه اندازه روحیات واقعی جامعه ترکی اعم از کارشناسان و مردم عادی را منعکس می کند.

به تعبیر نویسنده، سیاست خارجی ترکیه در سال های اخیر از یک شکست به شکست دیگر حرکت کرده و به هدف انتقادات از سوی نه تنها مخالفان بلکه طرفدارات حزب حاکم تبدیل شده است. شکست سیاست صفر مسایل با همسایگان و فراوانی آوارگان سوری در کشور مصداق این ادعاست.

در این شرایط تفاوت بین حرف های رسمی و روحیات جامعه ترکی افزایش می یابد. کارشناسان سیاسی ترکیه برای سخنان ولادیمیر پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و آغاز عملیات روسی در سوریه ایستاده کف زدند و این عملیات را شکست محاصره روسیه بعد از حوادث اوکراین دانستند. کارشناسان ترکی استدلال های روسیه را به طور موشکافانه بررسی کرده و به طور مفصل به آگاهی مخاطبین رسانه‌های گروهی محلی رسانده اند. بنا بر این، جامعه ترکی به روسیه علاقه به مراتب بیشتری دارد تا در روسیه خیال می کنند. فقط از روسیه به خاطر اقدام با تأخیر در سوریه انتقاد می کنند.

نویسنده در خاتمه تأکید می کند که درجه محبوبیت ولادیمیر پوتین در ترکیه فوق العاده بالا است و پیشنهاد می کند که تی شرت ها با عکس پوتین در این کشور به فروش گذاشته شود زیرا خریداران آن فراوان خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج