جاباما
۲۵۲۷۵۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

زمان واریز قسط دوم بدهی نفتی هند به ایران

هند برای پرداخت دومین قسط بدهی نفتی خود به ایران در تاریخ مقرر اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری ایسنا: هند برای پرداخت دومین قسط بدهی نفتی خود به ایران در تاریخ مقرر اعلام آمادگی کرد.

هند با تاکید بر اینکه انتظار ندارد پرداخت بدهی نفتی ایران روی بازار ارز در این کشور تاثیر بگذارد، برای پرداخت دومین قسط از بدهی نفتی به ایران اعلام آمادگی کرد.

اچ آر خان معاون بانک مرکزی هند به رسانه های این کشور گفت: ما در حال حاضر ۷۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده ایم. ۷۰۰ میلیون دلار باقیمانده در حال حاضر خریداری شده و در تاریخ مقرر به ایران پرداخت خواهد شد.

وی گفت: تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تسویه شده یعنی ۷۰۰ میلیون دلار پرداخت شده و ۷۰۰ میلیون دلار خریداری شده است. این دلارها خریداری شده و هیچ تاثیری روی بازار ارز هند نداشته است.

این دومین پرداخت هند به ایران از زمان امضای توافق هسته ای بین ایران و قدرتهای جهانی در ماه ژوئیه است.

به گفته منابع آگاه دومین قسط بدهی نفتی هند به ایران قرار است ۱۲ اکتبر پرداخت شود.

شرکتهای نفتی اسار، مانگلور، شرکت نفت هند و هندوستان پترولیوم در تاریخ ۳۰ سپتامبر اولین قسط ۷۰۰ میلیون دلاری از بدهی شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری به ایران را پرداخت کردند.

این پالایشگاهها معادل ۷۰۰ میلیون دلار روپیه به بانک یو سی ا کلکته واریز کردند و این بانک با این پول دلار خریده و به ایران پرداخت کرد.

چهار میلیارد دلار باقیمانده از طلب ایران به طور اقساطی و از طریق کانالهایی که دو طرف روی آن توافق خواهند کرد پرداخت خواهد شد.

پالایشگاه‌های هندی ۴۵ درصد بدهی نفتی خود به ایران را از سال ۲۰۱۲ به روپیه به حساب ایران در بانک UCO واریز کرده‌اند.

تهران از این پول که در حال حاضر بیش از ۱۷۰ میلیارد روپیه هند (دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار) است، برای واردات کالاهای تحریم‌ نشده از هند استفاده می‌کند.

پالایشگاه‌های هندی پس از بسته شدن مسیر پرداخت پول از طریق هالک بانک ترکیه در سال ۲۰۱۳ تحت فشار تحریم‌ها نتوانستند بقیه بدهی خود به ایران را بپردازند. اگرچه پرداخت بخشی از این پول‌ها پس از حصول توافق موقت انجام شد.

پالایشگاه‌های هندی تا پایان ماه اوت حدود شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به ایران بدهکار هستند. براین اساس پالایشگاه اسار حدود سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار، مانگلور دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، شرکت نفت هند ۵۸۱ میلیون دلار، پالایشگاه HPCL متال انرژی ۹۷ میلیون دلار و شرکت هندوستان پترولیوم ۲۹ میلیون دلار به ایران بدهکار هستند.

منابع آگاه گفتند: پالایشگاه HPCL متال انرژی که آخرین بار در سال ۲۰۱۳ از ایران نفت خریده به دلیل کاهش شدید ارزش روپیه از آن زمان تاکنون در این مکانیسم پرداخت مشارکت ندارد.

چهار شرکت دیگر به تناسب بدهی خود به ایران مقادیری را به تهران پرداخت خواهند کرد.

پراب داس مدیرعامل شرکت HPCL متال انرژی در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

هند بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران پس از چین است اگرچه این کشور واردات نفت خود از ایران را تحت فشار تحریم‌ها کاهش داده است. ایران در حال حاضر هفتمین تامین‌کننده بزرگ نفت هند به حساب می‌آید در حالی که قبل از تشدید تحریم‌ها در رده دوم قرار داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج