جاباما
۲۵۲۷۹۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

منازعه توییتری انگليس و روسيه درباره سوریه

همزمان با تشديد حملات هوايي روسيه عليه مواضع تروريست ها در سوريه، توييتر بيش ازپيش به محل منازعه و ردوبدل کردن نقطه نظرات چالشي ميان فيليپ هاموند وزيرخارجه انگليس و سفارت روسيه در لندن مبدل مي شود.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با تشديد حملات هوايي روسيه عليه مواضع تروريست ها در سوريه، توييتر بيش ازپيش به محل منازعه و ردوبدل کردن نقطه نظرات چالشي ميان فيليپ هاموند وزيرخارجه انگليس و سفارت روسيه در لندن مبدل مي شود.

بدين ترتيب برخلاف گذشته که ديپلمات هاي ارشد روس و انگليس سعي داشتند به دور از انظارعمومي به تبادل نظر و طرح مسايل چالشي بپردازند، به نظر مي رسد در حال حاضر ابايي ندارند که اين چالش ها را بيش از پيش به شبکه هاي اجتماعي چون توييتر بکشانند.

از جمله اين موارد، به دنبال يادداشت هاموند در صفحه توئيترش در مورد تجاوز هواپيماهاي روسي به حريم هوايي ترکيه، 'الکساندر ياکوونکو' سفير روسيه در لندن، در پاسخ توييتري اش ضمن اشاره به مذاکرات مسکو با همسايگانش براي حل اين مساله، تصويري را توييت کرده بود که بر روي آن اشاره به ضرورت انتخاب ميان جنگ و يا گفت وگو داشت.

هاموند در صفحه توييترش نوشته بود: تعدي هواپيماهاي روسي به حريم هوايي ترکيه خطرات موجود که هم اينک نيز بسيار بالا، افزايش مي دهد و روسيه بايد دست از اين اقدام بردارد.

الکساندر ياکوونکو سفير روسيه نيز به دنبال يادداشت توييتري هاموند، ضمن گذاشتن تصويري که در آن اشاره به جنگ يا گفت وگو داشت، نوشت: 'ما حوادثي از اين قبيل را با همسايگانمان به صورت مستقيم و دوجانبه به صورت رضايتمندانه حل وفصل مي کنيم.'

وي همچنين در يادداشت ديگري در صفحه توئيتر سفارت روسيه در لندن نوشت: 'روسيه قصد پيوستن به ائتلاف به رهبري آمريکا در سوريه ندارد چرا که اقداماتشان در سوريه مشروعيت ندارد.'
الکساندر ياکوونکو روز پنجشنبه نيز در آخرين يادداشتش در صفحه توييتر سفارت روسيه نوشته است: 'درحالي که روسيه براي دفاع از اروپا در حال نبرد با تروريست ها در سوريه است، انگليس آماده فرستادن سربازانش به ( کشورهاي حوزه ) بالتيک است، چه چرخش منطقي.!'

سفارت روسيه در لندن پيشتر نيز در واکنش به پيام توييتري فيليپ هاموند وزير خارجه انگليس که از مسکو خواسته بود تا جامعه جهاني را نسبت به دخالت هاي نظامي اش در سوريه توجيه کند، با ارسال تصوير جنگنده هاي هوايي روسي به صفحه توييتر هاموند، پاسخ داد اين اقدام قانوني بوده است.

سفارت روسيه در لندن در اين پيام توييتري ، نوشت: اقدام روسيه در سوريه برخلاف [ادعاي] ديگران براساس قوانين بين المللي صورت گرفته است. ما اين را براساس درخواست سوريه انجام مي دهيم.

فيليپ هاموند، وزير خارجه انگليس در پيامي که در سي ام سپتامبر در صفحه توييتري اش منتشر کرده بود، نوشته بود: روسيه بايد موضعش را با جامعه جهاني، در خصوص اينکه نيروهاي داعش و القاعده را هدف گرفته و نه معارضين معتدل سوري، مشخص کند.

روزنامه ديلي تلگراف نيز روز پنجشنبه در گزارشي نوشت: ديپلمات هاي انگليسي در محافل خصوصي از ورود روسيه با غرب به يک 'جنگ سرد جديد' سخن مي گويند و اين جنگ توييتري بخشي از اين جنگ بشمار مي آيد.

اين روزنامه نوشت: جنگ داخلي سوريه و حملات هوايي روسيه در اين کشور، از جمله مواردي بود که در نشست وزيران دفاع ناتو در بروکسل مورد بحث قرار گرفت.

ارتش روسيه از سه شنبه هفته گذشته پس از اخذ مجوز پارلمان براساس درخواست رسمي دولت سوريه، عمليات بمباران مواضع تروريست ها به ويژه داعش را آغاز کرده است.

روسيه با اعلام اينکه فقط مناطق فعاليت تروريست با اولويت مراکز آموزشي، شبکه ها و پايگاه هاي ارتباطي، انبار مهمات و تسليحات را هدف قرار خواهد داد، باوجود مخالفت هاي کشورهاي عضو اردوگاه ضد سوري به ويژه آمريکا، انگليس، عربستان و فرانسه تأکيد کرده که بمباران ها تا رسيدن به نتيجه مطلوب ادامه خواهد يافت.

نيروي هوايي روسيه از حدود 60 فروند جنگنده بمب افکن سوخو 24، 25 و 34 براي اجراي عمليات عليه تروريست ها بهره مي گيرد.

آمريکا و انگليس از اعضاي اصلي کشورهاي عضو اردوگاه ضد سوري که از چهار سال پيش تسليح و تجهيز تروريست هاي افراطي و تکفيري به ويژه اعضاي گروه داعش و جبهه النصره را عليه دولت سوريه ساماندهي و به خاک سوريه گسيل کردند، از عمليات بمباران روسيه ابراز نگراني کرده و اين اقدامات را خطرناک خوانده اند.

روسيه اعلام کرده است که حدود يک سال عمليات هوايي گروه ائتلاف آمريکايي عليه داعش نه تنها تأثيري نداشته است، بلکه حتي اين گروه توانسته در مناطق ديگري از خاک عراق و سوريه پيشروي کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج