۲۵۲۸۷۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

روحانی برای خروج از رکود رسما ورود کرد

رئیس اتاق ایران که از ابزار شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به خوبی بهره می برد، امروز به صورت رسمی کانال اطلاع رسانی شخصی خود را در تلگرام ایجاد کرد.

اقتصاد نیوز: رئیس اتاق ایران که از ابزار شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به خوبی بهره می برد، امروز به صورت رسمی کانال اطلاع رسانی شخصی خود را در تلگرام ایجاد کرد.

رئیس‌ اتاق بازرگانی ایران در کانال شخصی‌اش در شبکه اجتماعی تلگرام نوشته است: «دولت این هفته به احتمال بسیار زیاد از بسته‌ای رونمایی می‌کند که به طور مشخص برای خروج از رکود تهیه و تدوین شده است.»

وی در نخستین نوشته اش در باره خروج از رکود این گونه نوشت: «خبر خوب این که شخص آقای روحانی به مقوله رکود ورود پیدا کرده اند که این خیلی دلگرم کننده است. ضمن این که هفت پیشنهاد از مجموعه پیشنهادهای اتاق ایران در این طرح دیده شده و ما هم با دلگرمی از طرح جدید حمایت می کنیم.»

محسن جلال پور نوشته است:

«به طور قطع بخش خصوصی، هم در زمینه کاهش تورم خود را ذی نفع می داند و هم در زمینه رشد اقتصادی و خروج از رکود. این تلقی اشتباه و غیر منصفانه است که فکر کنیم بخش خصوصی به سود خود تلاش می کند تا رشد اقتصادی به سود بنگاه ها محقق شود اما تورم به زیان مردم افزایش پیدا کند. اتفاقا توصیه های ما به دولت این است که از دستاورد خود در حوزه تورم دفاع کند اما با سیاست های خلاقانه سعی کند اقتصاد را از رکود فعلی نجات دهد.

ما رکود را معضلي می دانیم كه بنگاه‌هاي ما را به شدت تهديد می كند و آنها را در معرض خطر جدي قرار داده است. ما پیشنهادهایی ارائه کرده ایم. از جمله اينكه نظر دولت را به این نکته معطوف کرده ایم که براي خروج از ركود يكي از كارهايي كه بايد مد نظر قرار گيرد اين است كه به بازار مصرف هم نگاه جدي تري شود.

ما این را می دانیم که بسیاری از بنگاه های تولیدی اکنون با مشکل نگران کننده موجودی انبار مواجه هستند. خیلی از بنگاه های ما در سال های گذشته مقدار زیادی تولید داشته اند که اکنون در انبارها نگهداری می شود. فکر می کنم دو دلیل باعث به وجود آمدن این وضعیت شده است. نخست این که در سال های گذشته به دلیل شرایط تحریمی، صادرات بنگاه ها محدود شده و محصولاتی که قرار بوده صادر شود، بخشی از بازار خود را ازدست داده است.در کنار آن، قدرت خرید مردم هم کم شده و توان خرید کالا نداشته و ممکن است همچنان نداشته باشند.در نهایت این که در حال حاضر همه منتظرند تحریم ها برداشته شود و به همین دلیل خرید خود را به تعویق انداخته اند.

انصافا بايد ازهمه همکاران خوبم در اتاق به دلیل تلاش دلسوزانه و بي منت دربررسي راهكارهاي خروج از ركود تشكر و قدرداني كنم. به نظرم هيچ «خسته نباشيد» و «خداقوت»ی تاثيرگذارتر از اين نیست كه راهكارهاي ارائه شده، مورد نظر تصميم گيران قرارگرفته و در بسته خروج از ركود لحاظ شده است.

همان گونه كه در زمان ارائه اين راهكارها هم به كرات گفته شده، بحث خروج از ركود، بحثی ملي است و انتظار جدي مي رود كه همه مدیران دولتی و آحاد اقتصادی براي گذر از این پیچ خطرناک همه توان خود را به كار گيرند.

روشنگری و اطلاع رساني دقيق از وضعيت اقتصادي كشورنزد مسئولان و به تبع آن تبيين شرايط براي همه مردم نه تنهابه اين امر دامن نمي زند بلكه باعث می شود که با همراهي وهمدلي و سعه صدر بتوانيم هرچه منطقي تر از اين دوران عبور كنيم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج