۲۵۳۰۸۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واکاوی نگرانی مظلومی از غیبت ملی‌پوشان

امید ابراهیمی و روزبه چشمی مردانی هستند کلیدی در ترکیب اصلی تیم ملی وتیم امید ایران و قطعا خسته ترین ملی‌پوشان این روزها خواهند بود که آخر هفته جاری به تمرینات استقلال اضافه می‌شوند و ناچارند با همین وضعیت در بازی با پدیده به میدان بروند.

ایران ورزشی: امید ابراهیمی و روزبه چشمی مردانی هستند کلیدی در ترکیب اصلی تیم ملی وتیم امید ایران و قطعا خسته ترین ملی‌پوشان این روزها خواهند بود که آخر هفته جاری به تمرینات استقلال اضافه می‌شوند و ناچارند با همین وضعیت در بازی با پدیده به میدان بروند. دلیل بزرگی که مظلومی را نسبت به آینده بیمناک کرده همین خستگی‌های ناشی از تعدد بازی‌های ملی است.

دلیل نگرانی پرویز مظلومی از دوری ملی‌پوشان، خستگی ناشی از سفر و بازی‌هایی است که این بازیکنان برای تیم ملی و تیم امید ایران انجام می‌دهند. مظلومی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش اشاره‌ای داشته به پنج ملی‌پوشی که طی این زمان نتوانسته‌اند در تمرینات شرکت کنند. او اما نمی‌تواند این نگرانی را به همه مردان ملی‌پوش تعمیم دهد به این علت که خسرو حیدری به سبب مصدومیت نتوانست مقابل عمان بازی کند و ایضا بازی با ژاپن را هم از دست خواهد داد. میثم مجیدی دیگر ملی‌‌پوش آبی‌ها است که مشارالیه هم درترکیب تیم ملی جایی ندارد و بعید به نظر می‌رسد در بازی تدارکاتی با ژاپن که سه‌شنبه انجام می‌شود، شانس ورود به ترکیب تیم ملی را داشته باشد. تنها ملی‌پوش فعال استقلال در این ایام امید ابراهیمی بوده که در واقع جانشین جواد نکونام شده است و انتظار می‌رود در صورت حفظ آمادگی در ماه‌ها و حتی سال‌های آتی نیز همین وضعیت را داشته باشد و در زمان بازی‌های ملی یکی از مردان همواره ثابت باشد.

اگر نگرانی مظلومی صرفا غیبت‌های امید باشد خرده‌ای به آن نیست اما سرمربی استقلال هرگز نمی‌تواند از غیبت‌های میثم مجیدی و خسرو حیدری گله‌ای کند چرا که این مردان یا نیمکت نشین بوده‌اند یا مصدوم. مجیدی طی این روزها فقط با تیم ملی تمرین کرده و اگر استدلال بر خستگی احتمالی ملی‌پوشان باشد تنها این امید ابراهیمی است که شاید تا بازی جمعه شب مقابل پدیده نتواند به فرم بدنی مطلوب برسد.

در تیم امید ایران نیز روزبه چشمی نقش محوری ایفا می‌کند و در بازی‌های غرب آسیا یکی از ارکان اصلی بوده. او به همراه امید ابراهیمی در واقع دو ضلع دفاعی خط میانی آبی‌ها را تشکیل می‌دهند که در بازی با پدیده با حداکثر بازی‌های ممکن در روزهای اخیر گام به این میدان می‌گذارند. نگرانی مظلومی از این ناحیه قابل پذیرش است اما سرمربی استقلال در مصاحبه‌اش به دوری پنج ملی‌پوشی اشاره داشته که اگر کسی به خوبی از وضعیت ملی‌پوشان استقلال اطلاع نداشته باشد، تصور می‌کند که همه این بازیکنان طی روزهای دوری از استقلال دائم در حال بازی بوده‌اند.

البته همین مقدار کم نیز برای استقلال و مظلومی چالش برانگیز است چرا که سرمربی آبی‌ها گزینه‌ای ندارد که جانشین این مردان کلیدی کند و باید ترکیب تیمش را با هافبک‌های دفاعی خسته‌ای چیدمان کند که تازه از بازی‌های ملی رسیده‌اند. اگرچه بازی با پدیده جزو بازی‌های دشوار آبی‌ها محسوب نمی‌شود اما شاید یکی از دلایلی که عبور از این خوان را برای استقلال دشوار می‌کند همین درگیری‌های فراباشگاهی باشد.

امید ابراهیمی در وضعیتی است که باید جایگاهش را در تیم ملی تثبیت کند و می‌کوشد با انجام بازی‌های مطلوب و صرف انرژی بیشتر به مرزی برسد که خطر نیمکت‌نشینی در تیم ملی تهدیدش نکند. روزبه چشمی نیز اگر چه در تیم امید بازیکن اصلی است اما وی نیز اهداف بزرگتری دارد و شاید در ذهن رویای بازی در جام جهانی روسیه را می‌پروراند که همین وضعیت ممکن است از انگیزه‌های این بازیکن برای بازی در استقلال بکاهد.

همین رویکرد را مظلومی حس می‌کند و شاید یکی از عمده نگرانی‌هایش همین باشد اما او ظاهرا برای آنکه فشار بیشتری را به تیم‌های ملی و سرمربی‌های آنها وارد کند تا کمتر از این مردان کار بکشند، این چنین با بزرگ نمایی‌های خاص خودش، اعلام می‌کند که از دوری پنج ملی‌پوش تیمش صدمات بسیاری دیده است. مظلومی نیز آینده‌ای را تصور می‌کند که این بازیکنان پی‌درپی در بازی‌های ملی به کار گرفته شوند. البته احتمال می‌رود به زودی سجاد شهباززاده نیز به این جمع ملحق شود چرا که وضعیت مهاجمان تیم ملی در بازی‌های دشوار هرگز خوب نیست و تیم ملی آشکارا در بازی‌های بزرگ با مشکلات بسیاری در فاز گلزنی مواجه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج