۲۵۳۱۱۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

شما هم حوصله‌تان در حین کار سر می‌رود؟

کار کردن برای شما هم همینطور پیش می‌رود؟ مدام ساعت را نگاه می‌کنید در حالیکه زمان به آرامی جلو می‌رود؟ دوست دارید به چالش کشیده شوید و هیجان داشته باشید؟ کسل شدن در حین کار بسیار ناخوشایند است و ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چه باید بکنید.

وب سایت خوارزمی: کار کردن برای شما هم همینطور پیش می‌رود؟ مدام ساعت را نگاه می‌کنید در حالیکه زمان به آرامی جلو می‌رود؟ دوست دارید به چالش کشیده شوید و هیجان داشته باشید؟ کسل شدن در حین کار بسیار ناخوشایند است و ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چه باید بکنید.

ابتدا بیایید به دلایل این پیشامد نگاهی بیاندازیم.

شما هم حوصله‌تان در حین کار سر می‌رود؟

مردم اغلب به دلایل زیر در حین کار حوصله‌شان سر رفته و کسل می‌شوند:

صلاحیت و شایستگی بیش از حد لزوم - کار برای شما زیاد از حد ساده است و می‌توانید زودتر از موعد آنرا تمام کنید. چالشی وجود ندارد و تکلیفی بر عهده‌تان نیست که صلاحیت شما را بسط دهد.

کارِ خیلی کم - این مورد هم شبیه به مورد قبلی است با این تفاوت که در اینجا کار آسان نیست، بلکه کار به اندازه‌ی کافی به شما سپرده نمی‌شود. این مورد زیاد رایج نیست چرا که امروزه بیشتر شرکت‌ها سعی می‌کنند تا جاییکه می‌شود بهره‌وری کارکنان را بیشتر کرده و از آنها کار بکشند. مگر اینکه در تظاهر به داشتن مشغله‌ی زیاد ماهر باشید، که می‌تواند اخطاری باشد مبنی براینکه کسب‌وکار خوبی ندارید و/یا قرار است کارتان را از دست بدهید.

انجام کارهای کسل کننده - همه‌ی ما درمقابل علایق و خواسته‌هایمان حق داریم پس اگر شغلی ملال آور داشته باشید، زمان برای شما به کندی می‌گذرد، حتی اگر تمام روز مشغول باشید.

حال چه می‌توان کرد؟

علایق خود را پیدا کرده و بیشتر مشغول آنها باشید.
چه کاری به نظرتان جالب می‌آید؟ درمورد اولویت‌های زندگیتان فکر کنید. درحین انجام چه کارهایی زمان از دستتان در رفته است؟ دوست دارید در روزهای تعطیل چه بکنید؟ آیا تمام فعالیت‌های مورد علاقه‌تان یک زمینه‌ی خاص دارند؟

برای شناخت علاقه‌مندی‌هایتان زمان بگذارید. شاید از طراحی و برنامه‌ریزی رویدادهای خاص و یا معاملات آنلاین لذت می‌برید. شاید برقراری ارتباط با مردم و کمک به آنها در مسائل شخصی‌شان به شما انرژی می‌دهد.

سعی کنید روش‌هایی برای انجام کارهای مورد علاقه‌تان در شرکت پیدا کنید. اگر به برنامه‌ریزی علاقه دارید، در سازماندهی رویدادهای بعدی دپارتمان خود داوطلب شوید. اگر پژوهش دوست دارید، پروژه‌هایی را بردارید که نیاز به تحقیق و پژوهش دارند.

از اینکه با انجام کارهای مورد علاقه‌ی خود در جهت اهداف دپارتمان یا شرکت مسئولیت‌های بیشتری به نقش فعلی‌تان اضافه کنید، نترسید.

فراموش نکنید که برای خودتان کار می‌کنید.

مهم نیست کجا می‌روید و برای چه شرکتی کار می‌کنید، درواقع برای خودتان کار می‌کنید.

وقتی این موضوع را باور داشته باشید، دیگر تنبلی معنا ندارد. هرکجا هستید، با یادگیری مهارت‌های قابل انتقال و کسب دانش بیشتر، برای خود ارزش خلق کرده‌اید.

اگر شغل کنونی خود را خسته کننده می‌بینید یاد بگیرید که چطور نقش فعلی شما به سِمت‌های دیگر در شرکت مرتبط می‌شود. با افراد دیگر در دپارتمان‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید فرآیندهای مختلف کار خود را به شما بیاموزند.

اینکار برایتان زمینه‌ای ایجاد می‌کند و باعث می‌شود در پیدا کردن روابط میان شغل فعلی و فعالیت‌های مورد علاقه‌تان خلاق‌تر باشید.

مهم نیست چه می‌کنید، فقط در آن کار بهترین باشید چرا که این سریع‌ترین روش در کسب شایستگی برای رده‌های بالاتر است.

شما هم حوصله‌تان در حین کار سر می‌رود؟

محل کارتان را زود ترک کنید و یا برای همیشه آنجا را ترک کنید.

اگر از کارتان خسته شده‌اید، تلاش کنید تا انجا را ترک کنید. خیلی از افراد به خودشان فشار می‌آورند که بمانند و به کار ادامه دهند چرا که دیگران هم هنوز مشغول بکار هستند.

با اینکه خیلی مهم است تاثیر خوبی بر دیگران داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که شما در درجه اول برای خودتان کار می‌کنید نه برای رییس یا شرکت. اگر دیگر از ادامه‌ی کار نفعی نمی‌برید، آنجا را ترک کنید. اگر نمی‌خواهید زود بروید، پس پروژه یا فعالیتی را انتخاب کنید که مهارت‌هایتان را تقویت کند.

اگر به هرصورتی احساس می‌کنید که دیگر دانشی از شرکت نصیبتان نمی‌شود، وقت آن رسیده که بدنبال شغل دیگری بگردید. هیچ دلیلی وجود ندارد که در شرکتی بمانید که پیشرفت و چالشی عایدتان نمی‌کند، زیرا در پایان کسی که ضرر کرده خود شما خواهید بود.

اگر بدلیل کسب تجربه‌ی بیشتر در شرکت مانده‌اید، مطمئن شوید که حتما تجربه کسب می‌کنید. انجام کارهای تکراری به مدت ۲۰ سال ارزش این مدت زمان تجربه را ندارد.

برای رسیدن به موفقیت برند خودتان را بسازید و برای خود ارزش خلق کنید. منتظر گذر زمان نباشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shahab

      به جای این راهکار های بی فایده یه قرصی به ملت معرفی کنین که بخورن و رفرش و شارپ شن .

    • بدون نام

      اگر از کار لذت نمی برید آن را ترک کنید!!!!
      حالا کو کار!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج