۲۵۳۵۳۰
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

۷۲ ساعت در بزرگ ترین شهر چین

جاذبه های شانگهای ترکیبی از آثار تاریخی و معماری باستانی است؛ در حالی که برای دیدن تمام جاذبه های این شهر، سه روز واقعا زمان اندکی است.

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین





روزنامه توریسم: جاذبه های شانگهای ترکیبی از آثار تاریخی و معماری باستانی است؛ در حالی که برای دیدن تمام جاذبه های این شهر، سه روز واقعا زمان اندک است، حتی بازارهای قدیمی چینی، ساعت ها شما را به خود مشغول می دارد و معابد بزرگ و کوچک این شهر که براساس فلسفه «ذن» طراحی شده است، احساس آرامش غریبی پدید می آورد.

در طول یک دهه، شانگهای توانست نماد زندگی قرن 21 در چین باشد؛ به همین علت، به خاطر شباهت به شهرهای پیشرفته دنیا، شانگهای را نیویورک شرق نامیده اند و این شهر را کاملا متفاوت با شهرهای دیگر چین می دانند، زیرا در اینجا فرهنگ غنی چینی با دنیای مدرن امروز، عجین شده و به اوج زیبایی خود رسیده است.

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

در این شهر، آسمانخراش های زیبا در کنار معماری کلاسیک و معابد باستانی خودنمای می کند. جاذبه های شانگهای ترکیبی از آثار تاریخی و معماری باستانی است؛ در حالی که برای دیدن تمام جاذبه های این شهر، سه روز واقعا زمان اندکی است. شانگهای علاوه بر این که یک شهر مدرن است، از لحاظ تاریخی، یکی از مهم ترین شهرهای آسیا و چین بوده، چنان که حتی در قسمت قدیمی تر شهر، زندگی از جنس دیگری است.

بازارهای قدیمی چینی، که حتی اگر قصد خرید چیزی را نداشته باشید، ساعت ها شما را به خود مشغول می دارد و معابد بزرگ و کوچک که براساس فلسفه «ذن» طراحی شده است، احساس آرامش غریبی به بازدیدکنندگان می دهد.

یک روز دلپذیر در شانگهای

پیشنهاد می کنیم در شانگهای صبح زود از خواب بیدار شوید، به میدان «مردم» بروید و از تماشای تمرین های ورزشی مربوط به معبد شائولین لذت ببرید. از آنجا برای تماشای معماری فوق العاده معبد «تیان- آن» پیاده به سمت آن حرکت کنید. حالا اگر تا ظهر فرصت داشته باشید، به خیابان «تای کانگ لو» سری بزنید که ساعت ها وقت شما را با مغازه های کوچک و بزرگ مملو از انواع صنایع دستی و آثار هنری پر خواهد کرد. بعد از ظهر خود را نیز با قدم زدن در خیابان نانجیگ بگذرانید وقت غروب را خالی بگذارید و از باغ شگفت انگیز «یویوآن» دیدن کنید.

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

تاریخچه این باغ به ۴۰۰ سال پیش بر می گردد که مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع از شهر را اشغال کرده است. قدم زدن در این باغ مساوی است با سفر به ناریخ معماری و کشاورزی چین، در حالی که برج مخابراتی شانگهای با ۴۶۸ متر ارتفاع، بلندترین برج مخابراتی آسیا و پنجمین برج جهان است. این برج ۱۴ طبقه دارد و رستوران گردان و فضای سبز اطراف آن برای توریست ها، واقعا جذاب است، اما مرکز مالی جهانی شانگهای، یک آسمانخراش زیباست و با ارتفاع ۴۹۲ متر، بلندترین سازه سرزمین چین نامگذاری شده است. این مرکز دیدنی، شامل هتل، مراکز خرید و رصدخانه است و ۱۰۴ طبقه تجاری و اداری دارد.

پیش به سوی آرامش

شانگهای شهر شلوغی است؛ ازدحام جمعیت در این شهر بیداد می کند و کمتر توریستی می تواند این حجم جمعیت را تحمل کند، اما در دل شانگهای تا دلتان بخواهد، نقاط آرامش بخش وجود دارد، پس برخلاف رسم همیشه، از این آرامش جالب، واقعا لذت ببرید. علاوه بر این، محله انحصاری فرانسه مکانی است که در گذشته به استعمارگران فرانسوی تعلق داشته است.

این محله عجیب، امروزه جزو جاذبه های تاریخی شانگهای محسوب می شود؛ آن هم مکانی ایده آل برای جست و جو در فرهنگ اروپایی شانگهای که با کافه های قدیمی، رستوران های فرانسوی و مراکز خرید مجلل، از دیدنی های این محله به شمار می آید.

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

در کنار این جاذبه ها، منطقه «ژوجیاجیو» بهترین شهر آبی شانگهای است که سابقه آن به سال ۱۷۰۰ میلادی بر می گردد. این شهر آبی، سه دوره امپراتوری کشور چین را پشت سر گذاشته و امروز بخشی دلپذیر و آرام از شانگهای محسوب می شود. قدم زدن در این شهر آبی مانند راه رفتن در دل یک نقاشی زیباست! در کنار قدم زدن در امتداد این گذرگاه آبی، سراغ یکی از اسکله های زیبای شانگهای بروید که تصویرش بر اکثر کارت پستال های این شهر نقش بسته است.

گذرگاه معروف «جیلینگ» علاوه بر جاذبه های دیدنی پل معروف آن که شامل منطقه ساحلی و برج تلویزیونی است، باید به قسمت غربی پل اشاره کنیم که آمیزه ای از تمامی زیبایی های معماری جهان است.

گشتی در دنیای سنتی

سال نوی چینی که در ژانویه یا فوریه برگزار می شود، یکی از آیین های کهن چین است. به همین علت، در پارک «لوانگوا»، هر سال زنگ سال نو به صدا در می آید و براساس متون گذشته، اگر این زنگ ۱۰۸ بار صدا کند، می گویند سال خوب و خوشی خواهد داشت.

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

این زنگ برای مردم شانگهای اهمیت زیادی دارد و پس از پایان مراسم شب سال نو، بسیاری از مردم راهی معابد می شوند. حتی کاروان عظیمی از مردم با اژدهای ساختگی در معابد حضور دارند و می گویند اگر کسی هنگام دیدن اژدها آروز کند، خواسته او به سرعت برآورده می شود! معبد «لوانگوا» نیز تاریخچه ای عظیم دارد و برخی اعتقاد دارند پیدایش آن به بیش از ۳۰۰ سال پیش باز می گردد. این معبد معمولا میزبان مردمی است که برای بزرگداشت آیین مذهبی گردهم می آیند. این مراسم با صدای طبل، لباس های رنگارنگ، بوی عود و شعبه بازی همراه است.

جشنواره برگ چای

معمولا بعد از سال نو چینی، شانگهای میزبان جشنواره سالانه جهانی چای است. چای، بخش جدایی ناپذیر فرهنگ چینی است و این جشنواره حتی مکان مناسبی برای کشف تاریخ و سنت چین است. می گویند حدود پنج هزار سال قبل، پادشاه «شن نو گشی» در جست و جوی گیاهی خوراکی برای سلامتی خود بود که به گیاه چای دست یافت.

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

جشنواره فرهنگ چای چینی ها نیز تلاش دارد تا این نوشیدنی ملی را به شیوه ای مدرن عرضه کند.

گردش با دوچرخه

با توجه به وسعت شانگهای و انبوه جمعیت و گردشگران آن، استفاده از اتوبوس، تاکسی و متور برای هر کسی ضروری است. خوشبختانه نرخ وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر پایین است و شما می توانید به آسانی از آنها استفاده کنید.

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

مسیرهای روی زمین اکثرا به دلیل ازدحام وسایل نقلیه شلوغ است و ممکن است ساعت ها در ترافیک گیر کنید؛ بنابراین استفاده از مترو همیشه معقول تر است، اما بد نیست در مناطق مختلف شهر، از دوچرخه استفاده کنید و به ماجراجویی های سفر بیفزایید. در عین حال، استفاده از مترو برای توریست ها بسیار آسان است و می توان با استفاده از نقشه راهنما، مسیر دلخواه خود را انتخاب کرد.

لذیذترین «نودل» دنیا!

در شانگهای به آسانی می توان وارد یک کافه زیبا شد و از غذاهای متداول بین المللی لذت برد، اما توصیه ما این است که حتما سری به دنیای غذاهای چینی بزنید. شانگهای یکی از انواع غذاهای متنوع چینی را برای شما به ارمغان می آورد؛ بنابراین در شانگهای باید ماهی را با چاشنی های لذیذ و ظرافت پخت و پز محلی میل کرد.

بشقاب ماهی دودی هم در شانگهای یکی از غذاهای محبوب محلی این شهر البته آشپزی شانگهای مانند آشپزی متداول چین مملو است از موجودات عجیب و غریب! بنابراین توصیه ما این است که تنها غذاهایی را سفارش دهید که محتویات داخل آن را می شناسید!

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

«نودل» یکی از غذاهای خوشمزه و معروف چینی است که به اندازه عمر فرهنگ این ملت سابقه دارد. «یونگچان» نام نودل مخصوص شانگهای است که همراه با رشته فرنگی، روغن معطر و پیازچه مصرف می شود.

چگونه برویم؟

ویزای توریستی برای کسانی که با هدف گردشگری به کشور چین سفر می کنند، به مدت دو هفته تا شش ماه صادر می شود. برای درخواست ویزای این کشور، حضور شخص ضروری نیست ومصاحبه ای هم صورت نمی گیرد. اما اصل و کپی مدارک شناسایی، دو قطعه عکس، بلیت هواپیما و رزرو هتل برای صدور ویزا ضروری است. شما برای رسیدن به شانگهای می توانید از خطوط هوایی ایران ایر، اتحاد، قطر و امارات استفاده کنید.

تقویم سفر

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

شانگهای به طور کلی آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد و در این شهر می توان به خوبی تغییرات چهار فصل سال را احساس کرد. شانگهای بهاری دل انگیز، تابستانی بارانی و داغ، پاییزی ملایم و زمستانی سرد و ابری دارد. گرم ترین زمان در شانگهای، مرداد و شهریور و سردترین فصل سال، بهمن و اسفند است. بهار از ماه فروردین تا خرداد و مهرماه تا آخرین روز آبان، بهترین زمان برای بازدید از بزرگ ترین شهر چین است. همین مساله باعث می شود بتوانید شانگهای را بهتر بگردید.

کجا اقامت کنیم؟

اقامت در هیچ شهری در دنیا به اندازه شانگهای آسوده نیست؛ انواع و اقسام هتل ها با بهترین امکانات، خدمات و قیمت ها در این شهر در انتظارتان خواهد بود. اگر اهل تشریفات هستید، هتل های پنج ستاره لوکس شانگهای با امکانات عالی در اختیارتان خواهد بود، وگرنه مسافرخانه هایی با امکانات لازم در انتظارتان است.

مکان های اندکی در شانگهای وجود دارند که حس و حالی شبیه به اتاق هتل «واتر هوس» را در شما زنده می کنند. این هتل با اتاق های زیبایی که هر کدام به سبک جالبی تزیین شده اند، یکی از مکان های مناسب اقامت در این شهر است. قیمت اقامت در این هتل پنج ستاره، شبی ۱۲۰ دلار است.

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

با این حال، خانه «آستور» نیز یک هتل قدیمی با دکوراسیون مدرن است؛ هتلی که جذابیت دوران طلایی شانگهای را با عناصر مدرن در هم آمیخته تا شما اقامتی فراموش نشدنی داشته باشید. جالب این است که شما می توانید از طبقات بالای این هتل، نمای رودخانه شانگهای را ببینید. قیمت اقامت در این هتل سه ستاره، ۷۰ دلار است.

چند نکته غذایی

غذاهایی از دل دریا!

غذاهای شانگهای، مانند مردم و فرهنگ آن، با تاثیرپذیری از فرهنگ غذایی چین تهیه می شود. به همین علت، خیلی از غذاها در شانگهای، شیرین و چرب سرو می شوند. با این حال، غذاهای دریای شانگهای را ترکیبی از دریا می دانند. کلمه شانگهای به معنای بالاتر از دریاست، اما با توجه به موقعیت شهر در دهانه بزرگ ترین رودخانه چین، اولویت غذایی برای بومیان آنجا، ماهی های آب شیرین است.

البته خوراکی های دریای هم محبوبیت زیادی دارد و اغلب به صورت آب پز سرو می شود. در شانگهای وقتی صحبت از گوشت می شود، منظور بدون شک گوشت خوک است! پس خیلی باید دقت کنید و قبل از سفارش غذا، منظور خود را به پیشخدمت برسانید که گوشت موجود در غذا، از گاو است یا خوک! حرف آخر این که شانگهای در قلب منطقه ای از چین قرار دارد که تولید و مصرف سویا در آنجا بسیار زیاد است و بیشتر غذاها با سویا و انواع گیاهان و سبزیجات پخته می شود.

72 ساعت در بزرگ ترین شهر چین

در شانگهای تخم مرغ هزارساله بخورید!

شاید شنیدن نام تخم مرغ هزارساله کمی عجیب به نظر برسد، اما در چین غذایی با این مضمون سرو میشود که طرفداران بسیاری دارد. یکی از غذاهای مخصوص یکی از ملیت های چین، همین تخم مرغ هزارساله است که به آن «پیدان» می گویند. این تخم مرغ، به خاطر این که چندین ماه در خاک مدفون شده است، زرده اش به رنگ سیاه و سفیده اش به رنگ قهوه ای در آمده و کمی طعم شوری به خود گرفته است.

به غیر از بوی آمونیاک و حتی بافتش که مثل لاستیک است، طعم بدی ندارد! با این حال، غذای مخصوص شانگهای، خرچنگ دریایی است که در روغن زیاد سرخ می شود و در چین با نام «این خرچنگ تقدیم به من و تو!» شهرت دارد.

در رستوران ها، مرغ سرخ شده، کبوتر سرخ شده و قورباغه هم سرو می شود و به نظر می رسد چینی ها هر موجود چهارپایی را می خورند. اگر فکر می کنید با گفتن این که گوشت نمی خورید، بنابراین می توانید از شر غذاهای عجیب و غریب چین خلاص شوید، اما باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید! مغز میمون باعث حس آرامش روح می شود و خوردن قسمت های خاصی از گوشت گاو، الاغ، اسب و حتی سیرابی بوفالو برای چینی ها، از طعم های عجیب و غریب و تجربه ای مهم است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج