جاباما
۲۵۳۵۶۸
۱۴ نظر
۵۵۵۳
۱۴ نظر
۵۵۵۳
پ

کدام بازیگران بیشتر با گلزار همبازی شدند؟

اواسط دهه هشتاد، وقتی خوش تیپی مفرط، محمدرضا گلزار را از مرحله آزمون و خطا عبور داده و تبدیل به مهم ترین بازیگر تضمین کننده گیشه کرده بود، بازی رو به روی او می توانست برای آینده هر بازیگر جوانی، ایده آل باشد.

ماهنامه دیده بان: اواسط دهه هشتاد، وقتی خوش تیپی مفرط، محمدرضا گلزار را از مرحله آزمون و خطا عبور داده و تبدیل به مهم ترین بازیگر تضمین کننده گیشه کرده بود، بازی رو به روی او می توانست برای آینده هر بازیگر جوانی، ایده آل باشد. از مهناز افشار، تا الناز شاکردوست و گلشیفته فراهانی، بازیگران زیادی، مورد توجه قرار گرفتن در سینما را، مدیون همبازی شدن با سوپراستار سینمای ایران بودند.

مردی که حتی بعد از عوض شدن مسیر سینمای بدنه نیز همیشه در دفاتر تهیه کننده ها خواهان داشت و دارد اما گویا سینما تنها دغدغه زندگی اش نبود و به همین خاطر سختگیر بودن در انتخاب، رفته رفته از سال ها پرکار بودن فاصله گرفت. با این وجود او هنوز هم به عنوان بازیگری به یاد آورده می شود که در جریان یک رنسانس چندساله، بلیت های زیادی را در سالن های سینما تمام کرد. مردِ شیکِ نماهایِ معمولی.

کدام بازیگران بیشتر با گلزار همبازی شدند؟

مهناز افشار؛ ۸ همکاری

اولین بار در «زهر عسل» همبازی شده اند. این چهارمین تجربه محمدرضا گلزار برای بازی در یک فیلم سینمایی به شمار می رفت. افشار پیش از ساخته شدن این فیلم در ابتدایی دهه هشتاد، ۵ تجربه کاری دیگر داشت اما در همه آنها، تنها نقش های کوتاهی را بازی کرده بود. زهر عسل که شهاب حسینی و فریماه فرجامی را نیز در مقابل دوربین ابراهیم شیبانی داشت و قرار بود یک ماجرای پرراز را روایت کند، در گیشه آنقدرها موفق نبود اما رضا گلزار و مهناز افشار را تبدیل به یک زوج در سینمای ایران کرد.

کدام بازیگران بیشتر با گلزار همبازی شدند؟

این دو کمی بعد در «۱۳ گربه روی شیروانی داغِ» علی عبدالعلی زاده و «کما» همبازی شدند و آغاز حضور موفقیت آمیزشان در گیشه به عنوان یک زوج، با بازی در «تله» و همچنین «آتش بس» جدی شد. دو اثری که فروش فوق العاده ای داشتند و گلزار و افشار را برای مدت زیادی تبدیل به سوژه اول رسانه ها کردند. بارها حتی کار به جایی رسید که خبر ازدواج آنها منتشر شد اما این دو چهره محبوب، تنها همکار بودند.

این همکاری بعد از ۵ فیلم، به تجربه ناموفق «کلاغ پر» رسید و در روزهایی که سینما با تغییر ذائقه مواجه شده بود، افشار در یکی از گفت و گوهایش دست روی این نکته گذاشت که تصور می کند این همکاری، به پایان عمرش رسیده باشد.

در ۷ سال بعدی، دیگر هیچکس گلزار و افشار را در یک فیلم مشترک ندید. حالا گلزار تا حدودی کم کار شده بو و افشار نیز به سراغ نوع دیگری از فیلم ها رفته و با بازی هایش مورد تحسین قرار می گرفت. سرانجام در سال ۱۳۹۴، آنها در کنار هم روی پوستر سریال «عشق تعطیل نیست» بیژن بیرنگ قرار گرفتند. پروژه ای که موفق نبود و با اختلافات داخلی تعطیل شد. آنها یک سال قبل از این پروژه، در فیلم «دلم میخواد» بهمن فرمان آرا هم همبازی بودند. فیلمی که البته هنوز اکران نشده است.

الناز شاکردوست؛ ۴ همکاری

اولین بار در «گل یخ» که بازسازی فیلم قدیمی سلطان قلب ها بود، به هم رسیدند. این دومین بازی عمر الناز شاکردوست و اولین فیلم او بود که در سینماها به شکل جدی دیده شد. به نظر می رسید گلزار و شاکردوست می توانند زوج سینمایی موفقی باشند اما در همان مقطع بود که دوگانه گلزار- افشار پا گرفته بود و آنها ۳ فیلم متوالی را روی پرده تجربه کردند و شاکردوست نیز ابتدا با چند فیلم گیشه ای و سپس چند فیلم خوب مثل اتوبوس شب، جایگاه خوبی در سینما پیدا کرد.

کدام بازیگران بیشتر با گلزار همبازی شدند؟

سال ۸۶ بود که قاسم جعفری دوباره آنها را در اپیزود اول «مجنون لیلی» در کنار هم قرار داد. حالا به پرکارترین دوره سینمایی شاکردوست رسیده بودیم و او با بازی در ۵ فیلم در طول تنها یک سال اکران شاکردوست را در سینمای ایران رقم زده بود!

گلزار اما بعد از مجنون لیلی، در «دو خواهر» بازی کرد و در این فیلم نیز دوباره همبازی الناز شد. ظاهرا سرنوشت آنها این بود که فقط در فیلم هایی که بازسازی یا کپی شده هستند به ایفای نقش در کنار هم بپدازند. «تو و من» دومین همکاری این زوج سینمایی با برادران بانکی و آخرین بازی مشترک آنها تا به امروز بود.

امین حیایی؛ ۵ همکاری

بعد از موفقیت های اولیه گلزار در سینما، همبازی شدن او با امین حیایی ناگزیر به نظر می رسد. بازیگران اصلی «سام و نرگس» و «مانی و ندا» بالاخره در سال ۸۲ در «کما» با هم همبازی شدند. در آن مقطع تنها ۳ سال از ورود گلزار به سینما می گذشت اما حیایی ۱۲ سال در اکشن های دهه هفتادی، فیلم های عاشقانه و حتی ترسناک بازی کرده بود و یک بازیگر تثبیت شده در سینمای ایران به شمار می رفت.

کدام بازیگران بیشتر با گلزار همبازی شدند؟

کما یکی از درخشان ترین همکاری های این دو نفر بود. فیلمی با متن پیمان معادی که در سینما با استقبال خوبی رو به رو شد، با این وجود روند حضور همزمان آنها روی پرده، با سرعت زیادی دنبال نشد. آنها یک سکانس مشترک در «شام عروسی» داشتند و همان سال در «تله» سیروس الوند قرار گرفتند.

گلزار و حیایی ۵ سال بعد این بار در فیل پرحاشیه «شیش و بش» با متن خود گلزار خاطره های همکاری های گذشته را زنده کردند. «ساخت ایران» در شبکه نمایش خانگی، مجموعه دیگری بود که گلزار و حیایی را به هم رساند. آنها می توانستند همکاری های بیشتر و هیت تری در سینمای ایران داشته باشند اما به نظر می رسد این پارتنرها، برای بیشتر درخشیدن در کنار هم، با پیشنهادهای خوبی رو به رو نبودند.

آتیلا پسیانی؛ ۳ همکاری

در «شام آخر» شخصیت های متضاد پیش برنده ماجرا بودند و این روند عینا در «کما» نیز تکرار شد تا این فیلم، گلزار نماد نسل جدید تغییرخواه ایران بود که به نوعی تقابل با سنت را تجربه می کند و آتیلا پسیانی، نماد تمام عیار مرد سنتی که قدرت را در اختیار دارد و عموما برخوردهای خشنی را نیز رقم می زند.

کدام بازیگران بیشتر با گلزار همبازی شدند؟

برای این دو نفر، بازی در «آتش بس» عوض شد و این بار پسیانی در نقش روانشناس گلزار سکانس های مشترک زیادی را با او پشت سر گذاشت. «در امتداد شهر» آخرین اثر مشترک آنها بود. پسیانی در این فیلم نقش صاحب فروشگاهی را بازی می کرد که گلزار در آن گروگاه گرفته شده بود.

نیکی کریمی؛ ۳ همکاری

گلزار و نیکی کریمی، هیچ وقت به عنوان یک زوج جدی در سینما شناخته نشدند. تنها بازی جدی مشترک آنها، بازی در «دو خواهر» و حتی در آن فیلم هم بازی گزار با شاکردوست به نسبت سکانس های مشترک او با نیکی کریمی، بیشتر به تصویر مدنظر کارگردان نزدیک بود.

کدام بازیگران بیشتر با گلزار همبازی شدند؟

این دو نفر دو فیلم مشترک دیگر نیز دارند. «شام عروسی» و «دموکراسی تو روز روشن» و جاب اینکه گلزار در هر دو فیلم زیر ۵ دقیقه حضور داشته و در هیچ سکانسی به صورت همزمان با نیکی کریمی بازی نداشته است.

دیگران

بازیگران مطرح زیادی در سینمای ایران حضور دارند که دو همکاری را با گلزار در کارنامه داشته باشند. یکی از آنها سارا خوئینی ها است که در «بالای شهر، پایین شهر» همراه قصه حزن آمیز ماجرا در کنار گلزار بود و بیشتر از یک دهه بعد، با «در امتداد شهر» پروژه مشترک دیگری با این بازیگر داشت. یا ماه چهره خلیلی کم کار که بعد از فیلم پرسر و صداس «چشمان سیاه» مدت ها طول کشید تا در «تله»دوباره رو به روی گلزار بازی کند.

کدام بازیگران بیشتر با گلزار همبازی شدند؟

حسام نواب صفوی با همان کاراکتر تکراری همیشه در «۱۳ گربه روی شیروانی» و «کلاغ پر» با گلزار بازی کرد. گوهر خیراندیش نیز در «گل یخ» و «در امتداد شهر» همزمان با گلزار در فهرست بازیگزان قرار گرفت. این ماجرا برای بهنوش طباطبایی و نیوشا ضیغمی نیز تکرار شد. هر دوی آنها در یک اثر مشترک با گلزار هیچ سکانس مشترکی با او نداشته و در یک فیلم دیگر «کلاغ پر» و «توفیق اجباری» بازیگران روبروی گلزار بودند.

اگر فیلم «بوتیک» را به یاد داشته باشید، حتما سکانس معروف حامد بهداد و گلزار را نیز به خاطر خواهید آورد. این دو نفر در مجنون لیلی هم حضور داشتند اما در دو اپیزود متفاوت از آن. آنا نعمتی نیز دیگر بازیگری بود که با بازی در دو فیلم با گلزار همبازی شد. یک بار با «شیش و بش» و یک بار نیز با «در امتداد شهر».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوزر

      خب حالا این مطلب را گذاشتید اما چه فایده و چه دلیلی داشت یعنی واقعا موضوع جالب تر و هیجان انگیز تر از این مطلب نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      مرسی، متن خوبی بود.

    • گندم

      الان مثلن کلاس اتیلا پسیانی و نیکی کریمی به همبازی شدن با گلزاره؟؟واقعن که..

    • زهرا

      گلزار کیه بابا

    • بدون نام

      وای چه افتخاری نصیبشون شده! گلزار دیگه دوره اش گذشته اینقدر ازش مطلب نگذارید .

    • مالی

      که چی حالا
      مثلا گلزار چی شده مگه که این همه بازیگر مطرح دیگه مثلا افتخار حضور کنار اینو دارن؟؟؟؟؟؟؟؟

    • کاربر

      اگه تونستی مثل بهروز وثوقی هنوز اسطوره باشی اونوقت میشه یه فکری به حالت کرد. با سولار و باشگاه و... آدم بازیگر هنرمند نمیشه

    • مهتا

      من نميدونم كدوم گذاشته گلزارواردسينماي ايران بشه

    • Bahar

      گلزار صد سالشم بشه همین طوری هزار تا کشته مرده داره

    • مهدی

      گلزار دیگه کوه باوووو ادم درست و حسابی ندارن این همه بازیگر عالی امریکایی یا کشورای دیگه هستن که نخاین به این ا توجه کنین و ازش مطلب بزارین گلزار به زودی میره تو

    • Bahar

      همتون ساکت شید گلزار عشق منه

    • بدون نام

      مهناز افشار و گلزار خیلی زوج خوبی بودن

    • علی زعفرانی

      فیلم های محمد رضا گلزار و امین حیایی خیلی فوق العاده هستند

    • Musa Hussaini

      آقای گلزار بهترینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج