جاباما
۲۵۳۶۶۷
۱ نظر
۵۰۷۳
۱ نظر
۵۰۷۳
پ

زبان بدن رامبد جوان درباره او چه می‌گوید

رامبد جوان به صورت طولی و عریض می‌خندد؛ به‌طوری كه كامش تا انتها دیده می‌شود، معمولا افرادی كه بسیار شاد هستند یا دوست دارند شاد دیده شوند، به این صورت می‌خندند.

زبان بدن رامبد جوان درباره او چه می‌گوید
مجله زندگی ایده آل : این روزها برنامه خندوانه به عنوان یكی از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیونی مورد توجه قرار گرفته است. شاید بتوان تم شاد این برنامه را كه با جذابیت‌های اجرای رامبد جوان و همراهی تیم هوشمند سازنده‌اش یكی از بانشاط‌ترین اتمسفرهای تلویزیونی را برای مردم فراهم كرده كاملا بی نظیر و منحصربه‌فرد دانست. بخش مهمی از این موفقیت و یگانگی به زبان بدن و گفتار مجری، عروسك و بازیگران خندوانه برمی‌‌گردد. اگر می‌خواهید درباره كلیات و جزییات زبان بدن به كار گرفته شده در این برنامه بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

در خندوانه به جای دور كردن عروسك از مردم او را كاملا به مردم نزدیك كرده‌اند و همین می‌شود كه ما به جناب خان اطمینان می‌كنیم و نكته اینجاست كه وقتی به كسی اطمینان داشته باشید حرف‌ها و حتی نصیحت‌هایش را می‌شنوید و به زبان دیگر با او همدل می‌شوید؛ بنابراین جناب خان تا كلاه قرمزی شدن راه زیادی در پیش ندارد. هرچند او عروسكی است كه خیلی ساده ساخته شده اما سادگی باعث شده ذهن مخاطب به تحرك بیشتری برای دركش وادار شود. ما هر تغییری را روی چهره این عروسك تصور می‌كنیم ضمن اینكه او درمیان مردم جا باز کرده و بخشی از حواس‌مان همیشه به افرادی است كه در نزدیكی او نشسته‌اند و به كلام و حركاتش واكنش نشان می‌دهند. ما درواقع خیلی وقت‌ها از رفتار آنها كپی برمی‌داریم.

زبان بدن رامبد جوان درباره او چه می‌گوید

معرفی یك برند، خنده رامبدی !

رامبد جوان به صورت طولی و عریض می‌خندد؛ به‌طوری كه كامش تا انتها دیده می‌شود، معمولا افرادی كه بسیار شاد هستند یا دوست دارند شاد دیده شوند، به این صورت می‌خندند. نوع خندیدنش به نحوی است كه عقب می‌رود، دهانش تا ته باز می‌شود و كاملا رها به نظر می‌رسد. گاهی حتی موقع خندیدن، حالت فنری پیدا كرده و عقب، جلو می‌شود؛ در یك كلمه او كسی است كه كاملا راحت، آزاد و بی‌ملاحظه می‌خندد.

با صدای بلند خندیدن از خصوصیات رامبد جوان است. او اصلا از بلند و طولانی خندیدن نمی‌ترسد و این درحالی است كه خیلی‌ها در جامعه ما از بلند خندیدن پرهیز داشته و حتی از آن هراس دارند. «خنده رامبدی»؛ خنده‌ای كامل و خنده‌آور كه از هر قیدی رهاست. او زبان گفتاری و رفتار غیركلامی خاص خودش را دارد، رفتاری كه مثل اثرانگشتش، كاملا منحصر و مخصوص به اوست.

زبان بدن رامبد جوان

رامبد جوان بازیگری است كه به نظر می‌رسد در خندوانه كار اجرا را با بازیگری تلفیق كرده. او در مقام مجری به وظیفه‌اش كه ارتباط برقرار كردن با مخاطبان است، درست و مسلط عمل می‌كند و موقع حرف زدن با كسی كه روبه‌رویش نشسته به‌طور ماهرانه‌ای اوضاع را در كنترل دارد. رمز موفقیت او دركار اجرای این برنامه این است كه دركل «راحت» است و این راحتی را به تماشاچی هم منتقل می‌كند.

رفتار غیركلامی رامبد جوان، آزاد، شاد و شورانگیز است اما رفتار كلامی مثبت و منظمی دارد؛ یعنی همان‌طور كه می‌تواند مردم را با نوع نگاه‌ها یا خنده‌های طولانی و مقطعی‌اش كاملا شاد كند به‌موقع‌ حرف‌های جدی‌اش را كه درراستای فرهنگسازی برای مترو یا صرفه‌جویی آب است، می‌زند.

زبان بدن رامبد جوان درباره او چه می‌گوید

نوع نشستن او هم كاملا با جایگاهی كه ‌مهمانش دارد، هماهنگ است، او درست می‌نشیند و می‌داند كجا می‌تواند به ‌مهمانش نزدیك شود یا كجا به حریم خصوصی افراد وارد شود. رامبد با دقت، فاصله‌ای را كه افراد با او دارند حفظ می‌كند؛ یعنی با بعضی ‌مهمان‌ها فقط حرف می‌زند اما با بعضی تا حد نهایت شوخی می‌كند و به آنها نزدیك می‌شود. این مجری توانا نشان می‌دهد كه اهمیت رفتار غیركلامی خودش و حریم خصوصی افراد را به خوبی فهمیده و به رعایت اصول زبان بدن تسلط دارد؛ چیزی كه خیلی از مجری‌های شناخته‌شده تلویزیون در آن ضعف دارند.

رامبد در محیطی كه به دقت چیده شده با تماشاچی‌ها همبازی می‌شود و همه چیز طوری است كه در آن می‌شود به راحتی با تماشاچی ارتباط برقرار كرد. او مدام در همین فضا به تماشاگران نگاه كرده، میان‌شان حضور داشته و با آنها تعامل نزدیك دارد؛ روش ساده و موثری كه مشاركت شركت‌كنندگان را بالا می‌برد.

جنابِ جناب خان

جناب خان با آن بدن بنفش عجیب، دست‌های بلند و سر طاس كاملا گردش، نقطه عطف و ستاره خندوانه است؛ جایی كه عروسك، هویتی صمیمی پیدا می‌كند و حركاتش هر كدام بجا، سنجیده و دیدنی‌اند. هوش هیجانی بالای صداپیشه و عروسك‌گردان جناب خان كه پابه‌پای بداهه‌های صداپیشه خلاق و به‌ شدت بداهه‌پردازش می‌آید، باعث شده ما در این برنامه، نمایش یكی از هماهنگ‌ترین حركات و صدای عروسكی را با لذت ببینیم. طراحی هوشمندانه این عروسك خودمانی ساده به كاركرد ویژه‌اش كمك قابل توجهی كرده است. سر طاس، دست‌های درازتر ازحد معمو ل، عینك خاص و هندزفری كه با زبان بی‌زبانی اعلام می‌كنند جناب خان از خودمان بوده و یك مرد ساده معمولی است.

زبان بدن رامبد جوان درباره او چه می‌گوید

دست‌های بلند این جناب دوست‌داشتنی نشان می‌دهند او دارای آرزوها و اندیشه‌های بلند و توانایی‌های زیاد است. جناب خان با آن سروشكل ساده اما دوست‌داشتنی‌اش برای بسیاری شاید نوستالژی حسن كچل یا عروسك‌های ساده و صمیمی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ را زنده می‌كند.

طراحی هوشمندانه این عروسك خودمانی ساده به كاركرد ویژه‌اش كمك قابل توجهی كرده است. سر طاس، دست‌های درازتر ازحد معمو ل، عینك خاص و هندزفری كه با زبان بی‌زبانی اعلام می‌كنند جناب خان از خودمان بوده و یك مرد ساده معمولی است.

تحلیل حضور و زبان بدن جناب خان

جناب خان جنوبی و خونگرم است؛ نشانه‌اش هم اینكه حركاتش سریع است و از تكان‌های سریع دست و سر برای رساندن منظورش استفاده می‌كند، وقتی هم عصبانی شود و جمله معروفش یعنی «بیام برات؟» را می‌گوید، سینه را جلو داده و فضا اشغال می‌كند. از آن طرف هم دستانش را باز می‌كند تا نشان دهد به اوضاع مسلط است و حریمش را با بدنش حفظ می‌كند. او گاهی پشت میزوصندلی قایم می‌شود و بدون اینكه كلمه‌ای بگوید احساس و منظورش با همین واكنش بجا منتقل می‌شود. او با استفاده موثرش از زبان بدن به ما یاد می‌دهد از رفتارهای غیركلامی بیشتر استفاده كنیم.

زبان بدن رامبد جوان درباره او چه می‌گوید

جناب خان شبیه كلاه قرمزی است

جناب خان عروسك رك‌گویی است كه گاهی خطوط قرمز را رد می‌كند؛ آخر كسی از عروسك دلخور نمی‌شود، او راحت‌تر انتقاد می‌كند، راحت‌تر از بازیگران دیگر می‌خندد، راحت‌تر می‌خنداند و می‌شود پیش‌بینی كرد كه كلاه قرمزی بعدی تلویزیون و حتی سینما همین جناب خان است. مردی ساده كه از مال دنیا فقط یك گاری لبوفروشی دارد و با روحیه‌ای وفادارانه و حسرت‌برانگیز ۳۰سال برای ازدواج با احلام صبر كرده است!

جناب خان با صحبت‌های هوشمندانه صداپیشه و رفتار غیركلامی‌اش كه كاملا بر درك و توانایی عروسك‌گردانش استوار است، جایگاه مهمی در خندوانه پیدا كرده است. قرار گرفتن او در جمع مردم اعلام می‌كند او جزیی از ماست. انگار او یك مرد ساده و عادی است و تنها یك عروسك خیالی نیست؛ بلكه روحی قابل درك است. این عروسك با اینكه ابرو و پلك متحرك نداشته اما حركات سرو دست و لحن بسیار درستی دارد و ما به سادگی تمام حالات چهره‌اش را بدون اینكه چهره كاملی باشد، تصور می‌كنیم.

وقتی خنده را یاد بگیری می‌خندی. . .

خندوانه برنامه‌ای است برای تشویق مردم به خندیدن و این تشویق به خنده به صورت خیلی مستقیم هم صورت می‌گیرد؛ یعنی عملا همه، از ‌مهمانان گمنام و معروف برنامه گرفته تا مردم عادی كه به عنوان تماشاچی نشسته‌اند، خندیدن را حتی به‌طور مصنوعی نمایش داده و اجرا می‌كنند. توجه وتمركز به نوع خندیدن افراد خاص كه با دادن زمان ۵ یا ۱۰ ثانیه‌ای صورت می‌گیرد هم سعی دارد از هنرمندان و افراد معروف الگویی خنده‌رو با خنده‌ای قابل برداشت ارائه كند. با تماشای این برنامه، مردم با خنده از ته‌دل آشنا می‌شوند و قبح خندیدن در یك جامعه اخمو با همان موسیقی اول برنامه می‌ریزد. خندیدن را هم مثل هر كار دیگری می‌شود یاد گرفت و برنامه خندوانه با تمام آنچه گفتیم بهترین آموزشگاه خنده است.

زبان بدن رامبد جوان درباره او چه می‌گوید

فضای داخلی استودیوی خندوانه، دایره‌وار است چون ما نسبت به دایره حس خوبی داریم؛ مثل مدالی كه بر گردن آویزان می‌شود. جالب است بدانید حجم دایره‌ای‌شكل به انسان‌ها حس مالكیت می‌دهد. حتی در راستای همین استفاده از دایره‌ها حركت‌های رامبد جوان موقع پرسیدن سوال‌هایش حركت‌های دایره‌وار است. او با دست‌هایش به سمت داخل و خارج دایره می‌سازد. لوگو و تندیس این برنامه هم دایره شكل است. تمام این دایره‌ها می‌خواهند بگویند این برنامه مال شماست و زبان محیط خندوانه، زبانی شاد با تحریك حس مالكیت تماشاچی است. رنگ میزها و چیدمان‌شان به نحوی است كه به افراد این حس را می‌دهد كه به آن فضا تعلق دارند. دكور خندوانه می‌خواهد ما به جای آنكه سیاه باشیم بیشتر خندان و قرمز باشیم؛ درست مثل هندوانه سرخ شیرینی كه دانه‌های ریز سیاهش به چشم نمی‌آید.

رامبد جوان خودمانی است، حركت دارد، روی صندلی‌اش می‌چرخد، در فضای استودیو راه می‌رود و از دست‌هایش بسیار استفاده می‌كند. برای اینكه ‌مهمان‌هایش خسته نشوند با آنها بازی می‌كند و با این ترفند ‌مهمانان را از كرخت بودن درآورده و گاردشان را باز می‌كند. ضمن اینكه ممكن است ‌مهمان با آب شدن یخ ارتباطی‌اش در حین این بازی‌ها، خاطرات بیشتری را به یاد آورد یا حرف‌های جالب‌تری بزند.

زبان بدن رامبد جوان درباره او چه می‌گوید

تنظیم: سعیده خداوردیان

کارشناس: مهندس پویا ودایع، مدرس رفتارهای كلامی، زبان بدن و مذاكره
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم عالی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج