۲۵۴۰۶
۵۸ نظر
۵۰۱۷
۵۸ نظر
۵۰۱۷
پ

شرایط جدید برای وام ازدواج

دختران و پسرانی که در شرف ازدواج اند می توانند علاوه بر سه میلیون تومان تسهیلات مصوب برای هریک از زوجین در صورت دارابودن برخی شرایط مبالغ اضافه تری را در قالب این طرح دریافت کنند.

شرایط جدید برای وام ازدواج

هفت صبح: دختران و پسرانی که در شرف ازدواج اند و برای پوشش برخی از هزینه های مقدماتی این کار دل شان را به وام ازدواج خوش کرده اند بهتر است این را بدانند که براساس مصوبه شورای پول و اعتبار که روز گذشته توسط مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بانک ها ابلاغ و از ابتدای سال 1391 قابل اجرا است می توانند علاوه بر سه میلیون تومان تسهیلات مصوب برای هریک از زوجین در صورت دارابودن برخی شرایط مبالغ اضافه تری را در قالب این طرح دریافت کنند.

مهریه کمتر وام بیشتر

در اولین بند از این مصوبه مبلغ 20 میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای دخترانی که مهریه آنان تا 110 سکه بهار آزادی باشد اضافه شده است و به عبارت دیگر دخترانی که هنگام تعیین مهریه کمی هوای داماد را داشته اند و به تعداد سکه های تا سقف 110 سکه بهار آزادی قناعت کرده اند می توانند دو میلیون تومان وام ازدواج بگیرند. تعیین صحت ادعای مهریه کمتر یا در حد 110 سکه هم هنگام بررسی مدارک و از روی سند ازدواج انجام خواهد شد.

پسرهای کمتر از 25 سال

البته این مصوبه آقادامادهای جوان را هم مورد توجه قرار داده و براساس بند دوم آن مبلغ 20 میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای پسرانی که قبل از 25 سالگی ازدواج کنند اضافه شده است تا جوانانی که هنوز سن شان از 25 سال نگذشته و هوس ازدواج کرده اند بتوانند دو میلیون تومان وام بیشتر بگیرند.

یکی دیگر از مصوبه های این جلسه هم مربوط به افزایش مبلغ 20 میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، هر یک از دختران یا پسرانی که یکی یا هر دوی آنها فاقد پدر باشند، است.

دانشجوها هم وام بیشتر می گیرند

دانشجویانی هم که بخواهند همزمان با درس و تحصیل صاحب زن و شوهر شوند می توانند مبلغ 20 میلیون ریال به سقف تسهیلات بیشتر از وام مصوب بگیرند. براساس این مصوبه هریک از دختران یا پسرانی که دانشجوی دانشگاه ها یا طلبه حوزه های علمیه و در حال تحصیل باشند، می توانند دو میلیون تومان بیشتر وام ازدواج بگیرند به شرطی که هنگام عقد هنوز دانشجو باشند.

اما یک نکته مهم اینکه هر دختر و پسر می توانند صرفا از افزایش مبالغ تسهیلات ازدواج برای یک بند از این بندها استفاده کنند یعنی اگر کسی سنش کمتر از 25 سال باشد و دانشجو هم باشد نمی تواند ادعا کند که باید به او چهار میلیون تومان بیشتر وام تعلق بگیرد.

شرایط و مراحل گرفتن وام ازدواج

اما به طور کلی برای ثبت نام وام ازدواج باید به سایت http://ve.cbi.ir مراجعه کنید. وام را از هریک از بانک های نزدیک منزلتان می توانید بگیرد. ملی، صادرات، سپه و...

شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج

اما به طور کلی برای گرفتن وام ازدواج شرایطی عمومی لازم است که دارابودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران شرط اول آن است البته کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت نام برای دریافت این تسهیلات هستند و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می شود.

اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی شده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود.

کارت ملی (موقت یا دائم) و کد پستی محل سکونت متقاضی هم ازجمله موارد درخواستی هنگام ثبت نام است. خوب است این نکته را هم بدانید تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فقط یکبار به متقاضیان پرداخت می شود یعنی اگر شخصی چه دختر چه پسر قبلا ازدواج کرده و از تسهیلات ازدواج استفاده کرده باشد در ازدواج دوم نمی تواند درخواست مجدد داشته باشد.

مدارک مورد نیاز

اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه های زوجین، اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) زوجین، اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) ضامن، کد پستی 10 رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین و کد رهگیری 10 رقمی دریافت یاز سایت پس از مرحله ثبت نام ازجمله مدارک مهم برای دریافت این تسهیلات است.

روش ثبت نام

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط باشند، ابتدا باید از طریق سایت سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به نشانی http://vc.cbi.ir ثبت نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند که در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری 10 رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است، به شخص ثبت نام کننده داده می شود. متقاضیان موظف هستند ظرف مدت سه الی چهار روز جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و همچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتی که شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می شود به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام کنند. بدیهی است درصورت عدم مراجعه متقاضیان در زمان تعیین شده، ثبت نام آنها کان لم یکن تلقی می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاروق

      پسر زیر 25 سال آیا اصلا تمکن مالی دارد که بخواهد حتی به ازدواج فکر بنماید؟ حالا به فرض هم که داشته باشد، آنهمه ضامن از کجا بیاورد؟!!

      پاسخ ها

      • سید مرتضی حسینی

        واقعا برای افرادی مثل شما متاسفم که همیشه منفی نگاه می‌کنید.
        طرح به این خوبی اومده اونوقت شما ایراد بنی اسرائیلی میگیرید؟
        یه کم هم انصاف داشته باشید.

      • مهتاب

        آی گفتی. اون وقت می گن چرا طلاق زیاده
        به خاطر 2 میلیون طرف خودشو بدبخت کنه
        اونم به این شکل
        تو این گرونی

      • بدون نام

        من 15 روزه ثبت نام کردم اصلا هیچی به هیچی نشده ین همه بودجه این همه هم که ضامن میخوان که حتما برگرده پول پس اصلا جوان کمتر از 25 سال امیدی به وامم نداشته باشه باید بره سره کار البته خداییش کاروبارش خوبتر میشه پس کسی که میخواد ازدواج کنه خودشو نگاه نه به وام و آسمان

    • زهرا حسینی

      ایا میتوان در صورت دارا بودن تمام شرایط وام هر سه شرایط را گرفت؟

      پاسخ ها

      • asal

        زهرا جان هزارتا شرایطشونم داشته باشی خبری از امید نیست.نمیگم که نا امیدت کنم میگم که بی خودی دل خوش نباشی عزیزم.خوشبخت باشی...

      • بدون نام

        اما یک نکته مهم اینکه هر دختر و پسر می توانند صرفا از افزایش مبالغ تسهیلات ازدواج برای یک بند از این بندها استفاده کنند یعنی اگر کسی سنش کمتر از 25 سال باشد و دانشجو هم باشد نمی تواند ادعا کند که باید به او چهار میلیون تومان بیشتر وام تعلق بگیرد.

    • محمد

      سلام ببخشید اگه کسی کارمند باشه همزمان هم دانشجو باشه این شرایط جدید شامل حالش میشه؟

    • محمد جواد

      زیر 25 سال ازدواج کردیم به امید 2 میلیون حالا هم رفتیم وام بگیریم میگن هنوز به بانک ابلاغ نشده نمیتونیم بیشتراز نفری 3 میلیون بهتون وام بدیم . واقعا که....

    • سمیرا صادقی

      اخه مگه وام100میلیونیه که شرط میذاریدکسیکه دومین ازدواجشه بهش تعلق نمیگیره یااینکه کسی به شوق2میلیون وام بیشتر طلاق ودوباره ازدواج میکنه؟

      پاسخ ها

      • asal

        اخه 2 میلیون چیه که آدم به خاطرش زندگیشو خراب کنه و طلاق بگیره...هر کی اینطوری فکر میکنه خدایی بی انصافیه...خدایا برس به داد جوان ها

    • فدایی

      متاسفانه در شهرستان داراب فارس کارمندان بانکها خیلی اذیت میکنند من چندین بانک رفتم یا میگن ما پول نداریم یا اگه پول هم باشه چندین ضامن میخواد ضامن هم حتما باید دولتی باشه ضامن که میبری بازم ایراد میگیرن خواهش میکنم یه سری به بانکهای این شهر بزنیدخیلی اذیت میکنن

    • عسل

      تورو خدا بخون...تورو خدا بخون...تورو خدا...
      واقعا براتون متاسفم که اینطوری به جوان ها امید زندگی میدید.واقعا که.با این گرونی با 2میلیون خودشم وام آخه چی میشه خرید.انصافتون کجا رفته آخه گناه کسی که طلاق گرفته چیه؟چون زمین خورده دستشو نمیگیرید.آخ که دلم از این شرط و شروطتون پره.آخه اگه ضامن بود که خودمون برا وام اقدام میکردیم دیگه نمی امدیم وام ازدواج بگیریم.من 23سالمه درس میخونم مجددا ازدواج کردم.پول شهریه رو به زور میریزم چه برسه حالا جهیزیه هم بخرم...تورو خدا بگید گناهم چیه؟...

    • امیر

      سلام اخه 2ملیون چیه ؟؟؟؟من هنوز 18سالمه اما به عشقم گفتم تو 20 میخایم عروسی کنیم امیدوارم تا اون موقه زیاد تر بشه

      پاسخ ها

      • علی

        الان 94 شده 3 میلیون ههههههههه

    • حسن

      عسل خانم میشه لطف کنی حرف نزنی ؟

    • پریسا

      واقعا چرا کسی که دومین ازدواجشه نمیتونه وام بگیره؟

    • هرمان

      من از 15روز بعد از عید تا حالا چندین بانک برای دخترم ثبت نام کردم وام ازدواچ بگیرم اما هر بانک بس از چند روز کمبود بوجه اعلان کردند

    • سید محمد

      سلام جوووووووووووون مادرت بخون
      من خودم یه پسره 20 ساله هستم که تازه ازوداج کردم و مثل ... پشیمونم از من میشنوید به خاطره 2 میلیون زندگیتونو خراب نکنید و به دوستاتون برسید از ما گفتن بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جون مادرت خوندمش...!

    • بدون نام

      الان که بانکها اصلا وام ازدواج نمی دهند پس برای کی این شرایط را گذاشتید .
      به بانکها بگویید همان 6میلیون بدهند بقیعش پیش کش خودتان
      باتشکر

    • هادی

      با همه تونم،آی اونایی که نظر می دین،مخصوصا عسل خانم به نظرتون کسی(مسئولی) هست که نظرات با ازشتونو بخونه؟؟؟؟؟؟

    • مهراب

      وام نگید بلا بگید ‏!‏!‏!‏

    • امیر

      ایییییییییییییییی وای بازم وام

    • صادق

      فکر می کنید چند صد سال دیگه این شرایط 2 میلیون وام اضافه را به بانکها ابلاغ میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • کامران

      زحمت کشیدن!!!
      بعد از چند ماه از اضافه شدن 2 میلیونی با اون شرایط ... وقتی میری بانک، میگن به ما هنوز ابلاغ نکردن!!!

      ظاهرا فقط شعاره...
      شاید آخرای دولت که فصل تبلیغاته، به بانک ها ابلاغ بشه!!!

    • سیما

      همسر من هم دانشجو هست و بانک صادرات گفت که این شرط بهش تعلق می گیره ولی امروز که رفتم گفتند این شرط جزء بانک ملی هست وبانک ملی هم که رفتم گفتند بانک مرکزی این شرط را گذاشته و همه ی بانک ها شامل آن هستند ولی فکر کنم یک 10 سال دیگه این طرح رو اجرا کنند .

    • احمد

      وام ازدواج چئ هست.

    • بدون نام

      يك ماهه ثبت نام كردم هنوز شعبه معرفي نشده چه برسه به 5 مليون از
      استان چهار محال و بختياري

    • نیما

      با سلام و خسته نباشید.
      بنده جوانی هستم که به تازگی عقد نموده و برای گرفتن وام به همراه هدیه 2 میلیون تومنی که قبلا توسط رسانه ها اعلام شده بو د به بانک مراجعه کردم. اما آنها اعلام داشتند در خصوص هدیه 2 میلیونی هنوز بخشنامه ای اعلام نشده است و ما فقط می توانیم وام 6میلیونی را بپردازیم.
      خواهشمند است پیگیری نمائید که چرا با وجود اعلام در رسانه های کشور هنوز دستور اعطای هدیه 2میلیونی وام ازدواج صورت نگرفته است.
      با تشکر

    • بدون نام

      برو باباوام کجا ضامن کجا

    • رزیتا

      سلام
      ممنون از اطلاع رسانیتون
      یه سوال داشتم:
      اگه یکی قبلا عقدکرده باشه و وام ازدواج گرفته باشه مثلا 4سال پیش، و اما اسمشون قانونا از شناسنامه همدیگه پاک شده باشه، حالا که دوباره می خوائ ازدواج کنه با کسی دیگه، بهش ولم نمی دن؟

    • عسل

      سلام
      این نظر سنجی برای چیه؟نظری که جوابی نداره یعنی چی؟چرا جواب نمیدید؟کی میخواد به داد ما جوان ها برسه.حداقل یه جوابی بدید بزارید دعاتون کنیم.به خدا جوان ها به کمک شما نیاز دارن وگرنه نظر نمیدادن که.این جوان ها با هزار امید حرفاشونو به شما گفتن.دستشون رو رد نکنید.قبل از اینکه کمک کنید ازتون تشکر میکنم.منتظرم تا دستامونو بگیرید برای یه زندگی بهتر.مرسی.عسل...

    • بهزاد

      کسی نمیدونه کی مجددا وام ازدواج میدن؟الان که هیچ بانکی واسه وام موجودی نداره

    • زهرا امیری

      ما جند ماهه برای گرفتن این مبلغ اضافه می دویم اما هیچ بانکی هنوز این مبلغ رو نمی ده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اختمالا طول می کشه تا وقتی دوره دانشجویی ما بگذره یا سنمون از 25 سالبیشتر بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • سید محمد مظلوم

      بابا این چه وضعییه بانک صادرات ما همه شرایط را داریم ولی همان 3 ملیون میده.

    • آسمانه

      حالا باید چه جوری برای همین دانشجو بودن و افزایش وام ثبت نام کنیم؟از طریق بانک یا اینترنت؟
      مدارکش چیه؟

    • سجاد

      خدایا یا مارو بکش یا خودت رحم کن آخه یخچالی 3ملیون تومن وام ازدواجی که به زور اونم میخوان بدنش به کجا میرسه.ای داد از این زندگی و زمانه کی به کیه

    • majid

      سلام به شما عزیزای من که بهترین راهو انتخاب کردید(ازدواج).بخدا همه چی درست میشه بیخیال وام کمو گرونی سعیکنید واقعا طرفتونو دوس داشته باشید مشکلات من از همتون بیشتره اما...فدای همتون..............

    • هدی از کاشان

      سلام ما الان 5 ماهه که عقد کردیم 5باره که ثبت نام کردیم ولی هردفعه ی چیزی میگن.خسته شدیم بخدا.جفتمون شرایط خاص رو هم داریم ولی بانک صادرات میگه واسه ما ابلاغیه اش نیومده

    • مریم

      تازه میگن وام شده بیست ملیون وای اگه بشه چی میشه!!!مسعولین توروخدا یکم ما جوونارو درک کنید اگه قیمتا بالا نرن اینهمه بدبختی نداریم وام واسه چیمونه آخه!!!!!!

    • امير

      اينكه ميگن ديگه وام ازدواج نميدن درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ما يك ماه بيشتر ثبت نام كرديم ولي حتي شعبه ام مشخص نشده واسمون حالام كه ميگن بودجه كم اوردن درسته؟؟؟

    • حسین

      شریط جدید وام ازدواج شرایط جدید وام ازدواج سلام به همه دوستان که پرنده امیدشونو به سوی وام ازدواج پر دادن .
      بابا وام چیه کشک چیه هم من و همسرم 2تا شرایط هدیه خیالی داریم و بهد از 3 ماه به شعبه هم معرفی شدیم .رفتم بانک میگه 2 میلیون به ما ابلاغ نشده و زنگ زدم بانک مرکزی به کارشناس وام ازدواج کل کشور اون میگه ما در اختیار خود بانکها قرار دادیم اگه دوست داشتن میدن اگرم نه که نمیدن به نظر شما کدوم بانک عاقل میاد به دلخواه به من و تو که هیچ سهمی نداریم وام بدن.با این شرایطی که گذاشتن اقای بهمنی که سهله اقایان 4 فصلم کاری واسه ما نمیکنن .
      امیدوارم همتون خوشبخت بشید

    • محمد

      وام ؟؟؟/چه جالب منکه چند ماهه ازدواجم بخاطر وام ازدواجیم عقب مونده شب و و روز کارم شده فکر کردن به یک ازدواج که توش موندم باید اینارو باور کنم؟یسر بیاین ایلام ببینید بانکها چی میگن بعد.اینجا که اصلا وام نمیدن که.

    • حنیف میایی

      سلام؛نزدیک یکماه برای وام ازدواج کردیم ولی هنوزبرایم شعبه معرفی نکردند‏'‏

    • روح الله

      فروردین سال 91 خواهرم ازدواج کرد و ما برای وام ازدواج ثبت نام کردیم بعد از اینکه سه چهار بانک ثبت نام اینترنتی کردیم یا خبر یاز تائید نبود یا شعبه تعیین شده وام نمی داد آخر سر سایت بانک مسکن ثبت نام کردیم که بعد از سه ماه تایید شد وقتی به شعبه تعیین شده رفتیم گفتند وام ازدواج نمیدیم از مسئولان خواهش میکنم شعار بیخودی ندهند به این شعبه ها سر بزنند و مشکل مردمی را که در جلوی این شعب هستند رفع کنند

    • فاطمه

      واممممممممممممممممم!!کو ضامن !!اصن کو وام که این همه دارید دربارش حرف میزنی!!ایقد بهانه برات میارن !که چی بشه که این بشه آخرش بگن دیگه به شما تعلق نمیگیره .ههه

    • محمد

      یه سوال داشتم:
      اگه یکی قبلا عقدکرده باشه و وام ازدواج گرفته باشه. 3سال پیش، و اسمشون قانونا از شناسنامه همدیگه پاک شده باشه، حالا که دوباره می خوائ ازدواج کنه با کسی دیگه، بهش ولم نمی دن؟

    • محمد

      سلام یه سوال داشتم:
      اگه یکی قبلا عقدکرده باشه و وام ازدواج گرفته باشه. 5سال پیش، و اسمشون قانونا از شناسنامه همدیگه پاک شده باشه، حالا که دوباره می خوائ ازدواج کنه با کسی دیگه، بهش وام نمی دن؟

    • سمیر

      سلام.اگه کسی عقدکرده باشه و وام ازدواج نگرفته باشه و طلاق بگیره و اسمها از شناسنامه هم پاک شده باشند برای ازدواج دوم وام ازدواج تعلق میگیرد؟

    • محمد

      اخه باسه میلیون چ غلطی میشه کرد

    • علی

      در سال 91 وام ازدواج 2 میلیون بوده الان مهر ماه 94 هست شده 3میلیون، اگه نظر دوستان بخونید متوجه میشید نمیخواد جای دیگرو بگردید.اون موقع بنزین 100 تومنی هنوز بود (یادش بخیر) الان 10 (1000%) برابر شده ولی وام از 2 میلیون رسیده به 3 میلیون (36%). آخه چی میشه گقت.

    • بدون نام

      من ازدواج اولم که طلاق شد وام ازدواج هم که نگرفتم اما ثبت نام کرده بودم و یه شعبه ای هم بخاطر نداشتن ضامن بازاری وام رو بهم نداد کلا وام نگرفتم حالا اگر ازدواج کنم نمی تونم وام بگیرم؟ همسر آیتدم هم نمیتونه وام بگیره؟

    • رضا

      چرا به من که درازدواج اولم وام ازدواج نگرفتم وام تعلق نمیگیره در ازدواج دومم.آیا راهی هست پیگیر بشم.

    • رضا

      اگریکی از زوجین قبلا ازدواج کرده و از تسهیلات استفاده نکرده باشند و دوباره در ازدواج دوم میتواند استفاده کند؟

    • حجت

      سلام ازدواج دومم هست اما هیچ وامی نگرفتیم وام بهمون تعلق میگیره؟

    • K.p

      سلام من سال ۹۱ ازدواج کردم اما وام نگرفتم حالا میتونم وام بگیرم

    • پریسا

      سلام وقت بخیر ایا زوجه برا دریافت وامش حتما باید شوهرش امضا بزنه در غیر اینصورت بهش تعلق نمیگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج