۲۵۴۵۷۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فست فود، نخستین دلیل مرگ تهرانی ها

چاقی مفرط به زودی جای سیگار را می گیرد و قاتل شماره یك مردم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: چاقی مفرط به زودی جای سیگار را می گیرد و قاتل شماره یك مردم خواهد شد.

غذاهایی با رنگ و لعاب جذاب که همه ما را با وجود مضر بودنشان به خوردن وسوسه می کنند در نگاه اول بسیار خوشمزه هستند، اما در دل آنها مواد مضر و بیماری زای فراوانی پنهان شده که پس از خوردن آنها، به درون دژ بدن شما نفوذ می کنند.

غذاهایی که در رستوران ها سرو می شوند حاوی بالاترین کالری، چربیهای اشباع و ترانس، سدیم و قند فراوان هستند که متاسفانه، با نوشیدنی های شیرین هم همراه می شوند و مضرات آنها چند برابر می گردد. علاوه بر غذاهای آماده، تحقیقات بسیاری بر مضر بودن نوشیدنی های شیرین همچون نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی صحه می گذارند.

به پیری نمی رسیم

درسی متخصص تغذیه با اشاره به مشکلاتی که با خوردن فست‌فودها همراه است، تاکید کرد: مصرف زیاد فست‌فود در هفته فرد را با مشکلات قلبی و عروقی درگیر می‌کند و باعث سکته قلبی به ویژه در سنین جوانی می شود. این افراد معمولا ۸۰ درصد احتمال اینکه به مشکلات قلبی و عروقی دچار شوند، از سایر افراد بیشتر است.

در پایان، شاید خوردن فست‌فود لذت‌بخش باشد، ولی اگر کمی به مشکلات و بیماری‌هایی که ممکن است در اثر مصرف آن به وجود بیاید فکر کنیم، شاید در خوردن آن بیش از حد افراط نکنیم و برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص داشته باشیم.

ناخودآگاه چاق می شوید

پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه گفت: با توجه به اینکه اخیرا در این چند سال مشاهده می‌کنیم یک سوم افراد چاق و دچار اضافه وزن هستند، اگر بخواهیم دنبال علت آن باشیم، مصرف بیش از اندازه فست‌فودها می‌باشد، زیرا فست‌فودها هم سریع آماده می‌شوند و هم به دلیل روغن‌های مورد استفاده در آنها کالری بالایی دارند و بسیاری از افراد به دلیل گرفتاری‌های روزمره فرصت آشپزی را ندارند و رو به خوردن فست‌فودها می‌آورند.
وی در ادامه تاکید کرد: این غذاها علاوه بر اینکه باعث افزایش وزن می شوند زمینه را برای بیماری‌های مختلف از جمله دیابت، فشار خون، سکته قلبی و سکته مغزی فراهم می‌کند، بنابراین در صورتی که توجه لازم به برنامه غذایی و رعایت اصول درست خوردن که می‌تواند ضامن سلامتی باشد، نداشته باشیم و همچنین استفاده مکرر و عادتی فست‌فودها ما را به سمت بیماری‌های مختلف خواهد برد.

فست فود عامل بیماری خفته ایرانیان

دکتر فرح‌بخش در خصوص آسیب‌های گوارشی و کبدی در اثر فست‌فود خوردن تصریح کرد: از آنجایی که فست‌فودها حاوی چربی زیادی هستند، باعث بروز کبد چرب می‌شود و در نهایت شخص را به فیبروز کبدی دچار می‌کند.

فست‌فودها به دلیل ادویه زیادی که در آن استفاده می‌شود، افرادی را که دستگاه گوارشی حساس دارند را در معرض زخم‌های گوارشی قرار می‌دهد.

این متخصص تغذیه گفت: بسیاری از این فست‌فودها در مراکزی تهیه می‌شود که اصول اولیه بهداشتی در آنها رعایت نمی‌شود، بنابراین آلودگی‌های میکروبی و انگلی را می‌توان در افراد مشاهده کرد.

تغذیه در کودکان و نوجوانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و رعایت نکردن رژیم غذایی که متناسب با نیاز بدنی کودک باشد، منجر به کاهش سطح عملکرد تحصیلی، سوءتغذیه می‌شود.

غذاهای منحصر به فرد؛ جایگزین فست فود

احمدرضا درستی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اکثر مردم به دلیل مشغله‌هایی که داشته‌اند تغذیه مناسبی نداشته و به همین علت غذاهای فست‌فودی را به عنوان وعده‌های غذایی روزانه جایگزین می‌کنند.

وی افزود: استفاده از موادغذایی مفید مانند جوانه گندم، انواع مغزها به ویژه فندق و گردو در کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها، آلزایمر، آب مروارید چشم نقش برجسته‌ای دارد و می‌تواند وعده‌های مناسبی برای جایگزینی فست‌فودها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج