جاباما
۲۵۵۲۰۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بهترین راه‌ کارها برای درمان لب‌ های خشکی زده کودک

مرطوب نگاه داشتن لب‌های کودک از آن دسته کارهای مؤثر و هوشمندانه‌ای است که والدینی که به سلامت عمومی فرزندشان توجه کافی دارند انجام می‌دهند.

نی‌نی سایت: مرطوب نگاه داشتن لب‌های کودک از آن دسته کارهای مؤثر و هوشمندانه‌ای است که والدینی که به سلامت عمومی فرزندشان توجه کافی دارند انجام می‌دهند. اما چرا مرطوب نگاه داشتن لب‌ها تا این حد از اهمیت برخوردار است؟

کودکی که دچار کم آبی می‌شود معمولا لب‌هایش نیز به سرعت تحت تأثیر قرار گرفته، برافروخته شده و حتی دچار خشکی و ترک می‌شود که این فرآیند معمولا برای کمتر کودکی تحمل‌پذیر خواهد بود.

مرطوب نگاه داشتن لب‌ها از جمله اقداماتی است که در راستای حفظ بهداشت عمومی کودک و مراقب از پوست صورت می‌گیرد.

خشکی زدن و ترک خوردن لب‌های کودک به عوامل مختلفی مربوط می‌شود که لیس زدن تنها یکی از این موارد است. در چنین موردی آماس پوست لب نتیجه‌ای معمولا حتمی خواهد بود. در ادامه زوائد فلس مانندی در لبه لب‌های بالا و پایین ایجاد می‌شود.

در مواجه با این موارد ابتدا بررسی کنید که آیا کودک عادت به لیس زدن لب‌هایش دارد؟ در ادامه می توانید مقدار کمی وازلین طبی بر روی لب‌های کودک بمالید. مراقب باشید که از وازلین‌های قوی استفاده نکنید زیرا این دسته از وازلین‌ها حاوی ذرات الکل هستند که با تبخیر سریع، به تنش پوستی به وجود آمده دامن می‌زنند.

بهترین راه‌ کارها برای درمان لب‌ های خشکی زده کودک

وازلین

مطمئن شوید که در ماه‌های سرد سال، کودکتان بدون اینکه وازلین طبی مناسبی به لب‌هایش مالیده شده باشد از خانه خارج نمی‌شود. شما می توانید به جای وازلین از لانولین و سایر مرطوب کننده‌ها نیز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید جریان هوای سرد محیط بیرون موجب خشک شدن سریع‌تر سطح پوست لب و ایجاد شکاف‌های ریزدردآورد می‌شود.

روغن نارگیل

کم نیستند مادرانی که به روغن نارگیل اعتقاد زیادی دارند و با مالیدن آن بر روی لب‌های خشکی زده کودک خود، این مشکل موقت پوستی را برطرف می‌کنند. به خاطر داشته باشید برای اثرگذاری بهتر آن را اندکی گرم کرده و یا قبل از آغشته کردن لب‌ها با آن، به خوبی بین دستانتان بمالید و سپس بر روی لب‌های کودک قرار دهید. مطالعات پزشکی ثابت کرده که روغن نارگیل نه تنها لبها را مرطوب می‌کند بلکه به عنوان یک عامل ضد باکتریایی عمل کرده و التهابات پوستی را نیز تسکین می‌دهد. توصیه می‌شود برای این کار به سراغ روغن نارگیلی که برای چرب کردن مو استفاده می‌شود نروید و از مسؤول داروخانه بخواهید که نسخه مناسب برای استفاده بر روی لب‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

روغن زیتون

این روغن یکی از بهترین و سازگارترین روغنها با پوست نوزاد و کودک نوپاست. نه تنها می‌توانید از این روغن جهت مرطوب ساختن لب‌ها استفاده کنید بلکه مالیدن آن به کل پوست بدن نیز توصیه می‌شود. تمام پزشکان اطفال توصیه می‌کنند که با مالیدن روغن زیتون به سراسر پوست نوزاد و کودک، سلامت آن را بهبود بخشید. برای التیام پوست لب ترک خورده و خشکی زده، مقدار کمی از این روغن را به سر انگشتان مالیده و آن را بر روی پوست سراسر لب کودک بکشید. می‌توانید این کار را به دفعات انجام دهید.

بهترین راه‌ کارها برای درمان لب‌ های خشکی زده کودک

عسل

استفاده از عسل برای التیام لب‌های خشکی زده نیز توصیه می‌شود اما بهتر است این کار را درخصوص نوزادان انجام ندهید زیرا ممکن است آن را لیس بزنند که در این صورت شیرینی زیاد آن ممکن است مشکل ساز شود. پس اگر فرزندتان در سنی قرار دارد که توصیه‌های شما را درک می‌کند، آنگاه از عسل جهت مالیدن روی لب‌های ترک خورده و خشکی زده استفاده کنید.

گلیسیرین

درصورتی که به عسل دسترسی نداشتید به سراغ گلیسیرین بروید. یک یا چند قطره از آن را با کرم مخصوص بچه مخلوط کرده و بر روی لب‌های ملتهب شده بمالید. از گلیسیرین به تنهایی استفاده نکنید زیرا می‌تواند سوزش شدیدی در لب‌های خشکی زده ایجاد کند.

نوشیدن آب

هیچ چیز ساده‌تر از نوشیدن آب برای رفع کم آبی و کمک به التیام خشکی لب‌ها نیست. همواره نوزاد و کودک را زیر نظر قرار دهید تا مطمئن شوید در طول روز به میزان کافی آب می‌نوشد. یادتان باشد کم آب شدن بدن نتیجه خود را به شکل لب‌های ترک خورده و خشکی زده نشان می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج