۲۵۵۳۸۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

داورزنی: درد ما غیبت کواچ نیست

رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: درد کنونی تیم ملی والیبال غیبت کواچ در لیگ برتر نیست.

خبرگزاری فارس: محمدرضا داورزنی درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۵ اظهار داشت: برای بررسی عملکرد تیم ملی والیبال ایران باید ۴-۵ سال اخیر را مورد بررسی قرار دهیم. مسیری که والیبال ایران از سال ۲۰۱۱ طی کرده مسیر رو به رشد بوده است؛ یعنی از زمان ولاسکو و حتی قبل از آن با هدایت مرحوم معدنی تیم ملی والیبال ایران پیشرفت کرده است.

وی با بیان اینکه از زمانی که کواچ سرمربی تیم ملی شده ما در ۴ تورنمنت معتبر حاضر شدیم، ادامه داد: ما در دو لیگ جهانی ، قهرمانی جهان و جام جهانی حضور داشتیم و حالا باید این چهار تورنمنت را مورد بررسی قرار دهیم. در لیگ جهانی سال گذشته و قهرمانی جهان در مکان های چهارم و ششم قرار گرفتیم و عملکرد فوق العاده ای داشتیم.

رئیس فدراسیون والیبال عملکرد تیم ایران در لیگ جهانی را خوب ارزیابی کرد و گفت: تیم ما امسال در لیگ جهانی طراوت و شادابی نداشت، اما در جام واگنر هم نگرانی‌هایی ایجاد شد. برخی ها می گویند ما همیشه تورنمنت ها را بد شروع می‌کنیم، اما سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان که در لهستان برگزار شد ما با پیروزی بر ایتالیا و آمریکا نبردهای خود را آغاز کردیم، اما در ادامه نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و در جمع ۲۴ تیم جایگاه ششم را کسب کردیم. بعد از همان مسابقات به خبرنگاران گفتم برای بررسی عملکرد کواچ زود است.

داورزنی با بیان اینکه نسبت به جام جهانی ۲۰۱۱ حدود ۶ یا ۷ بازیکن تغییر کرده بودند، اظهار داشت: در آن زمان بازیکنانی همچون علیرضا نادی، مهدی بازارگرد، آرش کمالوند، حمزه زرینی و ... در تیم ملی حضور داشتند که حالا در ترکیب تیم ملی قرار دارند و این تغییرات به تدریج انجام شد. لیگ جهانی فرصتی برای پوست اندازی تیم ها است تا در مسابقات جام جهانی ، قهرمانی جهان، آماده شوند تا در المپیک نتیجه خوبی بگیرند.

وی ادامه داد: نسبت به چهار سال گذشته تغییراتی داشتیم و بازیکنانی مانند عبادی پور، معنوی نژاد و سامان فائزی را به تیم تزریق کردیم. اما مسئله این است که بازیکنی مثل جواد معنوی نژاد تا چه حد فرصت بازی کردن پیدا کرد؟ آن هم در حالی که با به کارگیری این بازیکن در تیم ملی بزرگسالان به تیم جوانان ضربه زدیم.

داورزنی با بیان این که فدراسیون‌ها باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند، افزود: باید دید که فدراسیون چه وظایفی بر عهده داشته و چه کارهایی انجام داده است. برای انتخاب جانشین ولاسکو ایراداتی به فدراسیون گرفته می‌شود و می‌گویند که فدراسیون باید دقت بیشتری در انتخابش می‌کرد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: اشکال تیم ملی ما نداشتن روحیه جنگندگی و عدم اعتماد متقابل بین مربی و بازیکنان است. کادر فنی اقتدار کافی نداشت. آیا مدل تمرینات ولاسکو و کواچ مشترک است؟ چرا تیم ملی روحیه جنگندگی ندارد؟ چرا احساس می‌شود برخی بازیکنان روی نظرات مربی تاثیر می‌گذارند؟ این‌ها سوالاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

داورزنی ادامه داد: کواچ ۷ سال سابقه مربیگری در رده باشگاهی را داشت و دو سال بهترین مربی لیگ ایتالیا شده بود. باید بدانیم که کادر فنی تنها سرمربی نیست. مربیانی مانند بلنجینی، آنتیگا، گربیچ، برناردی و ... سابقه ملی نداشتند. دیگر زمان برای از دست دادن نداریم وگرنه دوره گذشته هم با ولاسکو به خاطر یک ست المپیک را از دست داد.

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به ادغام کمیته مربیان و آموزش عنوان کرد: نگاه کمیته مربیان صنفی بود و به همین دلیل کمیته آموزش را با کمیته مربیان ادغام کردیم. عملکرد اتاق فکر مورد بررسی قرار گرفت و این ادغام را صورت دادیم. با این حال ما به مربیان داخلی اعتقاد داریم و باید بگویم که بیشترین مربیان بین‌المللی در آسیا را داریم.

داورزنی درباره عدم حضور کواچ در زمان برگزاری لیگ ، اظهار داشت: تیم های بزرگ دنیا مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و ... لیگ ندارند و کادر فنی آن‌ها تنها ۲۰ روز قبل از مسابقات بازیکنان را جمع کرده و خود را برای حضور در مسابقات آماده می‌کنند. درد ما غیبت کواچ در لیگ نیست چرا که ولاسکو هم اغلب تنها فیلم بازی‌های لیگ را می‌دید.

وی اضافه کرد: سرمربیان تیم های بزرگ دنیا مانند ایتالیا، لهستان و ... لیگ ها را تماشا نمی کنند و درگیر تیم‌های باشگاهی خود هستند. ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که بازیکنان حرفه‌ای تر شوند و سطح کیفی لیگ را هم بالا ببرند. کادر فنی باید اقتدار کافی داشته باشد و ما وظیفه داریم همیشه از کادر فنی و بازیکنان حمایت کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: تا ۱۰ روز آینده تصمیم نهایی درمورد کادر فنی تیم ملی والیبال اتخاذ خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج