جاباما
۲۵۶۰۷۹
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

از پارک بازیافت تا موزه عروسک‌ها برای گردش کودکان

در این مطلب با تفریح هایی آشنا می شوید که هم لحظاتی شاد و مفرح را برای فرزندان دلبندتان رقم می زند، هم با آموزش نکته های مفید به آنها باعث ارتقای سطح علی و بالارفتن اطلاعاتی عمومی شان می شود.

هفته نامه سلامت - دکتر هانیه زائر رضایی: در این مطلب با تفریح هایی آشنا می شوید که هم لحظاتی شاد و مفرح را برای فرزندان دلبندتان رقم می زند، هم با آموزش نکته های مفید به آنها باعث ارتقای سطح علی و بالارفتن اطلاعاتی عمومی شان می شود.

پارک آموزش ترافیک

این پارک ها با هدف آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان در برخی مناطق تهران احداث شده اند. با توجه به پایین بودن سطح توجه به محیط اطراف در کودکان و بیشتر بودن سطح خطرپذیری آنها، پارک های آموزش ترافیک می توانند در آموزش خودمراقبتی به کودکان سهم بسزایی داشته باشند. از آنجا که آنچه کودکان در سنین پایین تر می آموزند، در آنها نهادینه شده و به رفتارشان در آینده تبدیل می شود؛ به همین دلیل الگوسازی صحیح برای کودکان اهمیت بسزایی دارد. در این پارک ها محیط و شبکه معابر شهری در ابعادی کوچک تر ولی با تجهیزاتی مشابه آن شبیه سازی می شود و کودکان با راهنمایی و هدایت مربیان و هم چنین با استفاده از تجهیزات آموزشی با محیطی مشابه شبکه معابر شهری و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا می شوند.

از پارک بازیافت تا موزه عروسک‌ها برای گردش کودکان

آدرس برخی از این پارک ها: ۱) تهرانپارس، فلکه چهارم تهرانپارس، چهارراه توحید، ضلع شمال شرقی بوستان پلیس، پارک آموزش ترافیک- ۲) شمال غربی میدان پونک- ۳) خیابان قزوین، خیابان عرب

باغ وحش ارم تهران

این باغ وحش در زمینی به وسعت تقریبی ۵ هکتار در کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج داخل مجتمع ورزشی تفریحی ارم سبز (پارک ارم) است. در حال حاضر تعداد ۱۲۰ گونه جانوری بومی ایران و دیگر نقاط جهان در قالب گروه های مختلف در باغ وحش نگهداری می شوند. در این باغ وحش فرزندانتان می توانند با گونه های مختلف گربه سانان، سگ سانان، پریمات ها، خزندگان، پرندگان، آبزیان و... آشنا شوند و اطلاعات بسیاری درباره اهلی و وحشی بودن و نحوه زندگی حیوانات به د ست آورند.

از پارک بازیافت تا موزه عروسک‌ها برای گردش کودکان

آدرس: تهران، کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج، نرسیده به استادیوم آزادی، روبروی نمایش های هوایی، تلفن گویای روابط عمومی: ۴۴۱۱۳۰۹۹، تلفن پاسخگوی روابط عمومی: ۴۴۱۴۰۸۱۴

موزه عروسک های ملل

موزه عروسک های ملل که از ابتدای مهرماه امسال در تهران آغاز به کار کرده، شامل بخش های مختلف و متنوعی با رویکرد شناخت فرهنگ ها و اقوام مختلف ایران و جهان براساس عروسک های هر منطقه است که برای علاقه مندان بزرگسال و کودک و نوجوان طراحی شده است و رویکرد متفاوتی دارد با آنچه از واژه «عروسک» در ذهن عموم نقش بسته است.

عروسک های کشورها و فرهنگ های مختلف دنیا، عروسک های نمایشی و خیمه شب بازی، اتاق نمایش سایه، چیدمان عروسک محور، اتاق یادمان هنرمندان، گالری و... بخش های مختلف این موزه هستند که در معرض بازدید عموم قرار گرفته است. در این موزه افراد راهنما تاریخچه و پیشینه عروسک ها را برای علاقه مندان بازگو می کنند. بازدید از این موزه بسیار جالب و آموزنده به خانواده های اهل ادب و هنر نیز توصیه می شود.

از پارک بازیافت تا موزه عروسک‌ها برای گردش کودکان

آدرس: ابتدای پاسداران، نگارستان پنجم (حاج هادی)، شماره ۴، بازدید مدارس و بازدیدهای گروهی مراکز آموزشی و پژوهشی کودکان و نوجوانان با هماهنگی قبلی همه روزه به غیر از روزهای دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و هم چنین بازدید عموم علاقه مندان، دانشجویان و بازدیدکنندگان گرامی از ساعت ۱۴ تا ۱۹ میسر است.

پارک بازیافت تهران

این پارک که توسط شهرداری تهران با المان های بازیافتی ساخته شده و همه وسایلش مانند جدول ها، تیرهای چراغ برق، وسایل بازی و مبلمانش از مواد بازیافتی ساخته شده، قطعا متفاوت ترین پارکی است که تابه حال فرزند خود را به آنجا برده اید. طرح پارک بازیافت با استفاده از تجربه های جهانی در مورد بازیافت شکل گرفته است و برای اولین بار است که در ایران ساخته شده و هدف از ساخت این پارک این است که نشان دهیم می توان با استفاده از پسماندهای خشک یک پارک را تجهیز کرد.

از پارک بازیافت تا موزه عروسک‌ها برای گردش کودکان

متاسفانه روزانه در تهران حدود ۷ هزار تن زباله تولید می شود. با بردن فرزندانمان به این پارک به آنها نشان می دهیم که با انواع بطری های پلی اتیلین (بطری های آب و نوشابه) و... می توان وسایل مورد استفاده دیگری ساخت و دوباره مورد استفاده قرار داد.

آدرس: بزرگراه یادگار امام، روبروی پارک دوستان.

پل طبیعت

پل طبیعت یک پل ۳ طبقه پیاده رویی است که از مهرماه ۱۳۹۳ افتتاح شده است. این پل از عرض بزرگراه مدرس می گذرد، طول آن ۳۰۰ متر بوده و سازه اش ۲۰۰۰ تن وزن دارد و زیر نظر شرکت نوسازی عباس آباد ساخته شده و برای ساختنش ۱۴ هزار قطعه فولادی در ابعاد مختلف برشکاری، سر هم و نصب شده است. با ساخت پل طبیعت بوستان های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب به هم متصل شده اند و علت نامگذاری «طبیعت» نیز اشاره به همین موضوع دارد. این پل زیبا امروزه به نماد جدیدی برای شهر تهران تبدیل شده است. اگر هنوز موفق به دیدن آن نشده اید این هفته فرصت را از دست ندهید.

از پارک بازیافت تا موزه عروسک‌ها برای گردش کودکان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج