۲۵۶۲۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هیجان بورس تهران خوابید

بورس تهران که از روز سه‌شنبه روند صعودی خود را آغاز کرده و با افزایش چشمگیر قیمت سهم و تقاضا مواجه شده بود، در معاملات امروز از هیجان خود خواست و اندکی عقب ‌نشینی کرد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران که از روز سه‌شنبه روند صعودی خود را آغاز کرده و با افزایش چشمگیر قیمت سهم و تقاضا مواجه شده بود، در معاملات امروز از هیجان خود خواست و اندکی عقب ‌نشینی کرد.

بورس تهران که از روز سه‌شنبه روند صعودی خود را آغاز کرده و به تصویب برجام در مجلس و همچنین صحبت های رئیس جمهور در خصوص جهش اقصادی واکنش مثبتی نشان داد و بعد از مدتها رکود، رشد قیمت و تقاضا را مشاهده کرد، در معاملات امروز اندکی از مواضع خود عقب نشینی کرد و با کاهش قیمت مواجه شد.

به این ترتیب روند هیجانی بورس تهران که در روز چهارشنبه با رشد ۵۰۰ واحدی شاخص آغاز شد و در روز گذشته با رشد ۸۰۰ واحدی این متغیر به اوج خود رسید، در معاملات امروز علی رغم رونمایی از بسته جدید اقتصادی دولت و تاثیر مثبت این بسته در بازار سرمایه فروکش کرد و شاخص بورس به رشد ۲۷۲ واحدی اکتفا کرد.

به این ترتیب واکنش بورس تهران به اخبار مهم سیاسی و اقتصادی در حالی امروز متفاوت بود که به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه در انتظار اجرای عملی این بسته و همچنین اجرای عملی برجام و لغو تحریم ها هستند تا انگیزه کافی برای خرید سهم را پیدا کنند.

البته در بازار امروز ادامه جو مثبت موجب رسیدن شاخص بورس به کانال ۶۳ هزار واحدی شد اما شاخص در نیمه معاملات روند خود را تغییر داد اندکی از رقم‌های ابتدای معاملات نیز فاصله گرفت و در نهایت در کانال ۶۳ هزار و ۷۱ واحد متوقف شد.

با این حال در بازار امروز تعادل در خرید و فروش سهم برقرار بود و از حجم صف های خرید نسبت به روز گذشته کاسته شد به طوری که بیشترین صف خرید به شرکتهای کالسیمین و قند قزوین با ۳ میلیون صف خرید اختصاص پیدا کرد و هیجان برای خرید سهام شرکتهای بانکی نسبت به روز گذشته از بین رفت.این در حالی است که در معاملات امروز شرکتهای لیزینگ رایان سایپا و لیزینگ خودرو غدیر بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی جم، ایران خودرو، پتروشیمی خارک، بانک صادرات و سایپا از شرکتهای بودند که شاخص را به سمت بالا هدایت کردند اما در مقابل شرکتهای فولاد خراسان، ارتباطات سیار و سرمایه گذاری خوارزمی با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

این در حالی است که در بازار امروز نیز همانند روز گذشته ارزش و حجم معاملات رشد کرد و در مجموع ۷۹۰ میلیون سهم به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان داد وستد شد و ارزش بازار سرمایه نیز با رشد به ۲۷۲ هزار میلیارد تومان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج