۲۵۶۴۹۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فعالیت پلوتو پس از ۴.۵ میلیارد سال!

کاوشگر «افق جدید» به مطالعه پلوتو پرداخته و از احتمال فعالیت مجدد زمین شناسی این سیاره پس از ۴.۵ میلیارد سال خبر داده است.

خبرگزاری مهر: کاوشگر «New Horizons» ناسا در متن مهمترین مأموریت چند سال اخیر صنعت فضایی جهان قرار دارد. این فضاپیمای روباتیک پس از سفری که نزدیک به یک دهه به طول انجامیده به پلوتو رسیده است، سیاره کوتوله ای که تا سال ۲۰۰۶ یکی از ۹ سیاره منظومه شمسی بود اما با تعریف جدیدی که از سیارات از سوی اتحادیه بین المللی اخترشناسی ارایه شد از این مجموعه خارج و به عنوان سیاره کوتوله و همچنین نخستین گروه از مجموعه «اجرام فضایی فرانپتونی» در طبقه بندی جدیدی قرار گرفت.

کاوشگر «New Horizons» با انجام این ماموریت توانست به بسیاری از سئوالات کارشناسان ناسا مانند اندازه سیاره پلوتو پاسخ دهد. این کاوشگر پس از طی مسافتی در حدود ۴.۸۸ میلیارد کیلومتر ابعاد جدیدی از این سیاره را پیش روی کارشناسان ناسا قرار داد. فرضیه های بسیاری درباره این سیاره وجود دارد که مهمترین آن عصر یخبندانی است که میلیاردها سال پیش رخ داده است.

فعالیت پلوتو پس از 4.5 میلیارد سال!

کاوشگر «New Horizons» تاکنون نزدیک به دو درصد از اطلاعات ارزشمندی که درباره پلوتو به دست آورده را بارگذاری کرده است. دانشمندان ناسا می گویند انتقال تمامی این اطلاعات به زمین در حدود ۱.۵ سال آینده امکانپذیر خواهد بود. دوری پلوتو از زمین علت اصلی طول کشیدن این فرآیند عنوان شده است.

اطلاعات جدیدی از این سیاره کشف شده که بیش از عکس ها و تصاویر دریافتی اهمیت پیدا کرده است. اکتشافات جدید کاوشگر «New Horizons» که با سرعتی بسیار محدود به زمین ارسال شده اند، نشان می دهد که احتمالا فعالیت مجدد زمین شناسی در این سیاره در حال انجام است. این اطلاعات در حالی است که بسیاری از کارشناسان ناسا سیاره پلوتو و قمرهای اطرافش را «مرده» خطاب می کردند.

Alan Stern سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید : « تصاویر جدید کاوشگر «New Horizons» از این سیاره نشان می دهد، بخش شبیه به قلب معروف این سیاره دچار تغییر حالت شده و در حال حاضر دیگر صخره ای در آن دیده نمی شود. عدم وجود صخره ها در این سیاره گواهی از فعالیت های زمین شناسی جدیدی در این سیاره است.»

دیگر اطلاعات جدید از این سیاره نشان می دهد که قمرهای Nix و Hydra نیز به نسبت قمر Charon دو برابر درخشنده تر هستند اما هنوز چرایی این موضوع مشخص نشده است. اطلاعات تکمیلی کاوشگر «New Horizons» در حال ارسال هستند و باید منتظر اطلاعات جدیدتری درباره این سیاره بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج