جاباما
۲۵۸۳۲۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

راه اندازی کتابخانه شخصی مارکز

گنجینه شخصی گابریل گارسیا مارکز، نویسنده فقید کلمبیایی قرار است در دانشگاه تگزاس به نمایش درآید. این فرصتی است تا بازدیدکنندگان از نزدیک با گوشه‌های ناشناخته‌ای از زندگی و آثار این چهره تاثیرگذار ادبیات آشنا شوند.

خبرگزاری ایبنا: گنجینه شخصی گابریل گارسیا مارکز، نویسنده فقید کلمبیایی قرار است در دانشگاه تگزاس به نمایش درآید. این فرصتی است تا بازدیدکنندگان از نزدیک با گوشه‌های ناشناخته‌ای از زندگی و آثار این چهره تاثیرگذار ادبیات آشنا شوند.

دانشگاه تگزاس گنجینه شخصی گابریل گارسیا مارکز، این پیشتاز سبک «رئالیسم جادویی» شامل نسخه‌هایی از پیش‌نویس تنها اثر منتشر‌نشده وی با عنوان «ماه اوت یکدیگر را می‌بینیم» و پیش‌نویس‌های رمان‌هایی چون «صد سال تنهایی»، «پاییز پدرسالار» و «عشق سال‌های وبا» را برای نخستین بار در دسترس محققان قرار می‌دهد.

راه اندازی کتابخانه شخصی مارکز

این مجموعه که ۴۳ آلبوم عکس، پیش‌نویس متن سخنرانی مارکز هنگام دریافت جایزه نوبل ادبیات ۱۹۸۲، بخشی از خاطرات و بیش از دوهزار سند از مکاتبات وی از جمله نامه‌نگاری‌هایی را که با نویسندگانی مانند کارلوس فوئنتس و گراهام گرین داشته نیز دربر می‌گیرد، جنبه‌های مختلف زندگی این برنده جایزه نوبل ادبیات را به گونه‌ای مستندوار بازگو می‌کند.

بنا به اعلام مرکز «هری رنسوم» وابسته به دانشگاه تگزاس، که آرشیو شخصی مارکز را اواخر ماه نوامبر سال گذشته به قیمت دو میلیون و دویست هزار دلار خریداری کرد، نمایش آثاری مانند پیش‌نویس رمان منتشر‌نشده «ماه اوت یکدیگر را می‌بینیم» در کنار تحقیقات مارکز برای نوشتن رمان «ژنرال در هزارتوی خویش» و نیز نسخه تایپی رمان «گزارش یک قتل از پیش اعلام شده»، علاوه برآشکارسازی چگونگی شکل‌گیری و تحول آثار مارکز، کشمکش‌های او با زبان و ساختار را برملا می‌کنند.

ماشین تحریر شخصی مارکز و رایانه‌هایی که به وسیله آنها برخی از محبوب‌ترین آثار ادبی قرن بیستم نوشته شده‌اند از دیگر متعلقات این گنجینه شخصی به حساب می‌آیند که در مرکز «هری رنسوم» دانشگاه تگزاس به همراه آرشیوهای ارزشمندی از دیگر چهره‌های شاخص ادبی همچون خورخه لوییس بورخس، ارنست همینگوی، تی. اس. الیوت، جان اشتاین‌بک، ساموئل بکت، ویلیام فاکنر و جیمز جویس نگه‌داری می‌شود.

گابریل گارسیا مارکز (۲۰۱۴-۱۹۲۷) یکی از برجسته‌ترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین به شمار می‌آید. وی در سال ۱۹۸۲ جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. آثار او تا کنون به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج