جاباما
۲۵۸۶۹۳
۲ نظر
۵۱۴۶
۲ نظر
۵۱۴۶
پ

شخصیت شناسی: چقدر کنجکاو هستیم؟

حس کنجکاوی، نیرویی بسیار قوی در فرد است که او را وادار می کند به هر طریق ممکن به دنبال یافتن اطلاعاتی که خواهان آن هاست، برود.

شخصیت شناسی: چقدر کنجکاو هستیم؟




مجله موفقیت - زهرا خراسانی: حس کنجکاوی، نیرویی بسیار قوی در فرد است که او را وادار می کند به هر طریق ممکن به دنبال یافتن اطلاعاتی که خواهان آن هاست، برود. این حس درست مانند گرسنگی و تشنگی فرد را به تلاش وا می دارد تا به هدفش دست یابد. حس کنجکاوی را به وضوح می توان در کودکان و نوپایان دید، درست همان زمانی که در خانه، فروشگاه یا پارک مشغول بازی هستند و هم زمان می خوانند همه چیز را ببینند. دنیا را بشناسند و تازه هایی را کشف کنند.

معمولا حس کنجکاوی در کودکان بسیار قوی است و هرچه بزرگ تر می شوند این حس در آن ها ضعیف تر می شود، اما برخی از بزرگ سالان همچنان این حس را به شکلی قوی در خود دارند و برای ارضای این نیاز به طرق مختلف تلاش می کنند.

شما چقدر کنجکاو هستید؟ به سوالات این آزمون پاسخ دهید تا دریابید میزان حس کنجکاوی شما در چه حدی است؟

شخصیت شناسی: چقدر کنجکاو هستیم؟

۱- اگر همسرم دیر به منزل بیاید، حتما در مورد جزئیات آن روز از او سوال می کنم تا از همه چیز مطلع شوم.

صحیح غلط

۲- اگر در خیابان ببینم تصادف شده است، از کسانی که در محل حضور داشته اند در مورد جزئیات آن حادثه سوالات بسیاری می پرسم.

صحیح غلط

۳- اگر از کنار خانه ای رد شوم که در آن باز باشد، حتما داخل خانه را نگاه می کنم.

صحیح غلط

۴- اگر کسی زودتر از تاریخ تولدم هدیه ای به من بدهد و بخواهد تا رسیدن تولدم آن را باز نکنم، می توانم صبر کنم و آن هدیه را باز نکنم.

صحیح غلط

۵- معمولا به تابلوی «وارد نشوید» توجه نمی کنم و وارد می شوم.

صحیح غلط

۶- اگر ببینم کسی لباسی زیبا به تن دارد، از او می پرسم که لباسش را از کجا خریده است.

صحیح غلط

۷- وقتی کسی در حضور من با تلفن صحبت کند، به صحبت های او گوش می دهم و سعی می کنم صحبت های کسی را که پشت خط است، حدس بزنم.

صحیح غلط

۸- اگر نامه کس دیگری به دست من برسد، آن را مقابل نور می گیرم تا بفهمم موضوعش چیست، اگر بتوانم در پاکت را باز می کنم و نامه را کامل می خوانم.

صحیح غلط

۹- والدین باید از تمام مسائل مربوط به زندگی فرزندانشان مطلع باشند.

صحیح غلط

۱۰- یک مدیر برنامه باید از تمام مسائل شخصی و غیرشخصی کارمندانش مطلع باشد و بداند کارمندانش در هر لحظه در شرکت مشغول چه کاری هستند.

صحیح غلط


اکنون برای محاسبه امتیازاتتان به هر پاسخی که مطابق با کلید زیر باشد، یک امتیاز بدهید و در نهایت تمام امتیازات را با هم جمع بزنید.

1. صحیح 2. صحیح 3. صحیح 4. غلط 5. صحیح 6. صحیح 7. صحیح 8. صحیح 9. صحیح 10. صحیح

شخصیت شناسی: چقدر کنجکاو هستیم؟

امتیازات شما میزان کنجکاوی شما را نشان می دهد:

امتیازات ۹ و ۱۰: شما به شدت کنجکاو هستید و به کشف مسائل اطرافتان بسیار علاقه مندید. مراقب باشید دیگران به این نتیجه نرسند که شما قصد فضولی کردن در زندگی آن ها را دارید. کشف حقیقت خوب است اما به شرطی که با دخالت در امورات و زندگی شخصی افراد اشتباه گرفته نشود. سعی کنید رفتارتان به گونه ای باشد که دیگران احساس نکنند حریم شخصی آن ها توسط شما مورد تهدید قرار گرفته است.

امتیاز ۵ تا ۸: میزان کنجکاوی شما در حد میانه است، شما دوست دارید بدانید در اطرافتان چه می گذرد، اما همیشه هم برای دستیابی به اطلاعات خودتان را به زحمت نمی اندازید، مگر اینکه آن اطلاعات ارزش تلاش کردن و سختی کشیدن را داشته باشند.


امتیاز 4 و کمتر: میزان کنجکاوی شما در حد اندک است. شما فرد کنجکاوی نیستید. شاید آن قدر در زندگی شخصی و کاری خودتان را سرگرم کرده اید که دیگر فرصتی برای کنجکاوی بیشتر ندارید، شما علاقه چندانی ندارید که بدانید در زندگی دیگران چه می گذرد، به حریم شخصی و زندگی خصوصی افراد بسیار احترام می گذارید و گاهی به وقایع و آنچه در زندگی اطرافیانتان می گذرد، بی توجه هستید. گاهی این بی توجهی شما به این دلیل است که ارتباطات خوبی با دیگران ندارید و فقط سرگرم زندگی خودتان هستید.

کنجکاوی یک حس ذاتی در وجود انسان است، حتی پاسخ دادن به سوالات این آزمون نیز یکی از نشانه های همین کنجکاوی است. شاید خودمان از این حس درونی خیلی اطلاع نداشته باشیم اما فردی که کنجکاوی بالایی دارد برای دستیابی به اطلاعات مورد توجهش بسیار تلاش می کند و اگر نتواند به آن ها دست یابد. کلافه و معذب می شود و این حالات تنها زمانی فروکش می کنند که او به اطلاعات مورد نظرش دست یابد.

کنجکاوی، حسی است که حتی در حیوانات نیز می توان آن را دید. دانشمندان در آزمایش هایی که بر روی حیوانات انجام دادند، متوجه شدند میمون ها وقتی در برابر یک جعبه خالی قرار می گیرند و با آزمون و خطا متوجه می شوند، می توانند در جعبه را باز کرده و گاهی داخل جعبه خوراکی و وسایل مختلف پیدا کنند. پس از آن در آزمایشات بعدی حتی اگر پاداشی دریافت نمی کردند، باز هم در جعبه های مختلف را باز می کردند تا ببینند داخل آن چه چیزی قرار گرفته است.

انسان ها به مسائل مختلفی کنجکاو می شوند؛ به انسان های دیگر، به طبیعت و حتی به خودشان، اما گاهی اوقات این حس که گاهی بسیار مفید است، به ضرر افراد تمام می شود. این حس در صورتی که به شیوه درستی کنترل و مدیریت نشود، می تواند ارتباطات میان افراد را به تباهی بکشاند. اما اینکه بتوان فاصله میان حس کنجکاوی مثبت و منفی را به درستی تعیین کرد کار بسیار دشواری است چون گاهی مرز میان این دو به باریکی یک تار مو است.

هم چنین بسیاری اوقات بین کنجکاوی شکاک بودن نیز مرزی به باریکی یک مو قرار می گیرد، بسیاری اوقات نمی توان به درستی تشخیص داد که کدام کنجکاوی بوده و کدام سوءظن و شک است. اگر در سوالات این آزمون دقت کنید نیز متوجه می شوید برخی از سوالات بیشتر به سوءظن و شک نزدیک هستند تا کنجکاوی.

اگر شما امتیاز بالای در این آزمون کسب کرده اید، باید گاهی از خودتان بپرسید پشت این حس نیاز به دانستن و کسب آگاهی در مورد مسائل مختلف چه چیزی نهفته شده است. آیا این حس به دلیل اعتماد نکردن به دیگران است؟ از طرف دیگر، اگر امتیازتان بسیار کم بوده است، شاید بهتر است کمی بیشتر خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید. ارتباطتان با دیگران و میزان وابستگی خود را بررسی کنید.

سعی کنید ارتباطتان با دیگران را افزایش دهید، کمی بیشتر به مسائل دیگران توجه کنید تا آن ها نیز متوجه شوند که مایل به برقراری ارتباط با آن ها هستید و با این روش می خواهید علاقه خود را به داشتن ارتباطی صمیمی تر با آن ها نشان دهید. برای شروع می توانی با آن ها در مورد احساسات و علایقتان صحبت کنید تا آن ها نیز بیشتر از خود به شما بگویند و شما نیز ارتباطات جدید و شیرین تری را تجربه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ِDAvid

      5

    • بدون نام

      خیلی از موارد بی احترامی هست.
      سعی میکنم انجام ندم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج