۲۵۹۰۹۲
۱۹ نظر
۵۰۱۲
۱۹ نظر
۵۰۱۲
پ

آمار تکان دهنده طلاق در بین ایرانی ها

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۱۳.۳ درصدطلاقها درکمتراز یکسال اول زندگی ثبت شده است ، گفت: براساس آخرین آمارها ازهر ۲.۸ ازدواج در تهران یکی منجر به طلاق می شود.

خبرگزاری مهر: علی اکبر محزون مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال به آمار شش‌ماهه طلاق اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، طی این مدت ۸۳ هزار و ۲۷۷ مورد طلاق به ثبت رسیده که ۷۴ هزار و ۹۴۲ مورد در مناطق شهری و ۸ هزار و ۳۳۵ مورد نیز در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۳ درصد رشد داشته است.

وی به تفکیک سن طلاق اشاره کرد و گفت: بیشترین آمار طلاق در مردان ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان ۲۵ تا ۲۹ سال رخ داده که در گروه مردان ۲۰ هزار و ۱۴۸ طلاق و در گروه زنان نیز ۱۹ هزار و ۳۸۲ مورد واقعه طلاق ثبت شده است.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال تاکید کرد: ۱۳.۳ درصد از طلاق‌ها در کمتر از یک سال اول رخ داده و ۴۷.۲ نیز طلاق‌هایی بوده که تا ۵ سال اول زندگی مشترک ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در کل کشور از هر ۵ ازدواج یک مورد آن منجر به طلاق می‌شد، گفت: در سال جاری این آمار به ۴.۴ درصد رسیده است.

به گفته محزون، بر اساس آمارهای به دست آمده در استان تهران از هر ۲.۸ ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال به آمار ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماه اول امسال ۳۶۸ هزار و ۲۰۵ مورد ازدواج ثبت شده که ۳۰۳ هزار و ۶۷۵ مورد در مناطق شهری و ۶۴ هزار و ۵۳۰ مورد نیز در روستاها انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: بیشترین آمار ازدواج در گروههای سنی مردان ۲۵ تا ۲۹ سال با فراوانی ۱۳۶ هزار و ۶۸۹ مورد و زنان ۲۰ تا ۲۴ سال با فراوانی ۱۱۱ هزار و ۷۵۴ مورذ به ثبت رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله اثرات بي نمازي بي خدايي ماهواره و ... است

      پاسخ ها

      • ز

        دقیقا همینطوره

      • رضا

        چرا منفی میدید؟؟؟میشه علت اصلیش رو شما بگید...
        تا چند وقت دیگه خانواده تو ایران بی معنی میشه...

      • ادم

        بيشترين سبب التقاطى انديشيدن و ژنتيک اسيب ديده نسل ايرانى و بى هويتى اين نسل ميباشد!

      • r.s.ay

        بله دیگه!!حالا همه چیز تموم شده و تموم مشکلات فقط تو اینایی هست که شما می فرمایین دیگه!!!خخخخ!!یعنی یا متاهل نیستی!یا متاهلی انقد پول و امکانات مفت بهتون رسیده(الانم میرسه ها برو داداش خدا خیرتون بده(هم شما رو می گم هم امثال شماها که تو این جامعه مثل سرطان رشد کردین و جون بقیه مردم رو دارین می گیرین!!)

      • بدون نام

        چی میگی برادر . من سه ماه دیگه مراسم ازدواجمه بخدا از خدامه به هم بخوره دیگه غلط کنم اسم ازدواج بیارم. از صبح ساعت 8 تا 10 شب کار میکنم هیچی ندارم . مهمترینش فقره عزیزم فقر. درآمد کم ، فاصله طبقاتی تو جامعه . اینا مهمترین دلایل این همه طلاقه چه ربطی به ماهواره داره؟؟

    • بدون نام

      آنقدر آمارهای نگفته تکان دهنده در کشور ما زیاد هست که طلاق کوچکترین آن به حساب میاید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه جالب. خب شما چند تاش بگو که ماهم از فکر آمار طلاق بیایم بیرون

    • الف

      حس تعهد در دختران ،افتضاح شده متاسفانه.بهانه و ایراد های الکی به مردها و سطح توقع های بیجای دختران و خواسته هایی از مردها که در اویل ازدواج از طرف خانم ها رخ میده،بیشترین اختلافات رو ایجاد میکنه.چشم هم چشمی و مقایسه زندگی هم عامل مهمی هست.خدا به داده ایران برسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخی. دلم سوخت. می تونی پات و از گلیمت درازتر نکنی

    • بدون نام

      قابل توجه دلواپسان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا ما دلواپسان هم دلواپس همين هستيم برو ببين اين طلاق ها تو قشر دلواپسان اتفاق ميفته يا روشنفكر پلاستيكي هايي امثال شما

      • بدون نام

        آره شهامتشوداشتى حقيقت رو بگى !شماها که زندگى هاتون اين گرفتاريهارو نداره چون تو خونه تون نشستين فرصت تحصيل کار و مزاياى ديگه تون از صدقه سرى ايران بدون دردسر فراهمه !تازه بعد اينم که شغل بهتون دادن از مالياتو ساير کسورات قانونى معافيد !بله فکرتون آزاد و از حمايت کامل خوديها برخورداريد !پس چه کاريه بفکر طلاق و تنش تو زندگيتون باشه!!!

      • r.s.ay

        آقای دلواپس محترم!!تا حالا شده جلوی زن و بچت سرت پایین باشه و با جیب و دست خالی بره خونت؟؟!!تا حالا برات پیش اومده که بچت ی چیزی ازت بخواد به جای گرفتنش با گریه ببریش؟!اصلا معنی نداریو میفهمین چیه؟!محتاج نون شب بودن میفهمین چیه؟!و....
        البته که نبایدم بفهمین!چون دوست عزیزمون خیلی خوب گفتن که همه چیز نه تنها واسه خودتون بلکه واسه چند نسل بعدتون هم مهیاست!!خودتون بهتر میدونین ولی به نفهمی زدین(قصد توهین نداشتم!)

      • بدون نام

        اقای r.s.ay یعنی شما چون نون شب نداری میری زنت طلاق میدی. درست فهمیدم؟ چرا اسمون ریسمون میبافین. برین امار را نگاه کنید. کسی به خاطر نداری طلاق نمیگیره. تو تهران عمده طلاقها به خاطر خیانت است

    • بدون نام

      علت اصلی طلاق های امروزی استفاده نادرست از (شبکه های اجتماعی و ماهواره است که باعث بالا رفتن توقع و جدایی میشود.

    • ناشناس

      بنظر من علت طلاقها نبودن درک وتحمل هر دو طرف و بالا بودن توقعات و دخالت های بی جا اطرافیان وآمادگی نامناسب طرفین از ازدواج است

    • علی اهوازی

      چی باید گفت وقتی مبینی کانال ماهواره ایی من و تو هم که فساد اخلاقی از سروروی آنها میبارد مینشینند و درمورد طلاق در ایران چاره اندیشی میکنند کانالی که خودش عامل طلاق در بین بعضی از جوانان خام در ایران است

    • امیر

      وقتی طرف با وجود کلی درس و دانشگاه رفتن و خرج دانشگاه آزاد کردن الان هیچ درامدی نداره حتی با مدرک دکترا یا باید ازدواج کنه که خانومشم این وضع بی پولی رو دووم نمیاره طلاق میگیره یا باید بیفته تو دامن زنان خیابونی
      یا اینکه مثل من بیچاره راه زهد در پیش بگیره از سر ناچاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج