۲۵۹۲۳۴
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

نتیجه طراحی چهره خالق «جین ایر»

تحقیقات اخیر نشان داد طراحی‌ای که از چهره «شارلوت برونته» نویسنده کلاسیک انگلیسی به دست آمده، در واقع یک خودنگاره است.

خبرگزاری ایسنا: تحقیقات اخیر نشان داد طراحی‌ای که از چهره «شارلوت برونته» نویسنده کلاسیک انگلیسی به دست آمده، در واقع یک خودنگاره است.

کارشناسان با بررسی نقاشی‌ای که از چهره شارلوت برونته خالق رمان معروف «جین ایر» بر جای مانده، اعلام کردند این طرح را شاگرد او نکشیده بلکه یک خودنگاره است.

پیش‌تر تصور می‌شد یکی از شاگردان برونته در زمانی که او در مدرسه بروکسل تدریس می‌کرد این پرتره را کشیده است اما پژوهشگران حالا به این نتیجه رسیده‌اند که این زن نویسنده پیش از ورود به دنیای نویسندگی دستی در هنر نقاشی داشته است.

«کلر هرمن» زندگی‌نامه‌نویس در این‌باره گفت: این طراحی برونته را با دست زیر چانه، روبه‌روی آیینه نشان می‌دهد و تصویری شبیه به «جین ایر» را در ذهن یادآور می‌شود که در رمان برونته توصیف شده است. بخش زیادی از این رمان براساس زندگی‌نامه برونته به نگارش درآمده است.

نتیجه طراحی چهره خالق «جین ایر»

رمان «جین ایر» روایت زندگی دختری‌ است که در کودکی یتیم‌ شده و از رفتار بد بستگانش به پرورشگاه پناه می‌برد و آن‌جا هم در محیطی خشک و خشن بزرگ می‌شود. «جین» در ادامه به‌عنوان معلم سرخانه به یک خانه‌ اشرافی می‌رود، بین او و ارباب خانه «روچستر» علاقه‌ای شکل می‌گیرد و ماجرا‌های دیگری رقم می‌خورد.

تاریخ این نقاشی به سال ۱۸۴۳ یعنی چهار سال پیش از انتشار «جین ایر» که از شاهکارهای دوره کلاسیک به حساب می‌آید، برمی‌گردد.

به گزارش گاردین، علی‌رغم اندازه کوچک این نقاشی که به زحمت به ۱.۵ اینچ می‌رسد، جزییات چهره شارلوت دقیقا شبیه پرتره‌ای است که «جورج ریچموند» در سال ۱۸۵۰ از او کشیده است. طراحی ریچموند هم‌اکنون در گالری پرتره ملی انگلیس نگهداری می‌شود.

شارلوت برونته در سال ۱۸۱۶ میلادی در «همپشایر» انگلیس متولد شد. او و دو خواهرش به نام‌های «امیلی» و «آن» نویسندگان سرشناس انگلیسی هستند که به‌خاطر عمر کوتاه‌شان نیز مشهورند. معروف‌ترین کتاب‌ شارلوت برونته «جین ایر» از شاخص‌ترین رمان‌های کلاسیک انگلیسی‌زبان محسوب می‌شود. او این رمان را با نام مستعار «کورر بل» منتشر کرد. شارلوت با وجود عمر کوتاهش، بر شیوه‌ نویسندگی شخصیت‌های ادبی بزرگی مانند «جورج الیوت»، «توماس هاردی»، «آن برونته»، «امیلی برونته» و «استفن میر» تأثیر بسزایی داشت. خالق «جین ایر» در ۳۱ مارس ۱۸۵۵ میلادی در سن ۳۸سالگی درگذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسکارلت اوهارا

      واقعا که خیلی قشنگ بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج