جاباما
۲۵۹۳۰۷
۵۰۷۵
۵۰۷۵
پ

راهنمای انتخاب شلوار مناسب شما

پرو شلوار کار پردردسر و سختی است ولی باید با آن کنار بیایید. من نه تنها با این موضوع کنار آمده ام، بلکه همیشه به دوستانم توصیه می کنم که برای پرو شلوار این قدر حساس نباشند.

راهنمای انتخاب شلوار مناسب شما



هفته نامه ایران بانو: پرو شلوار کار پردردسر و سختی است ولی باید با آن کنار بیایید. من نه تنها با این موضوع کنار آمده ام، بلکه همیشه به دوستانم توصیه می کنم که برای پرو شلوار این قدر حساس نباشند. متاسفانه هیچ راهکار جادویی برای کنار آمدن با موقعیت مایوس کننده پرو لباس وجود ندارد جز اینکه بخواهید حقیقت را بپذیرید، اما اگر درک درستی از موقعیت داشته باشید و با بدنتان کنار بیایید پرو لباس کار ساده تری خواهدشد.

راهنمای انتخاب شلوار مناسب شما

شما یک مدل لباس نیستید

فقط ۵ درصد جمعیت زنان و مردان، اندامی شبیه به مدل های لباس دارند. پس بیشتر ما در لباس هایی که می پوشیم شبیه آن کسی نیستیم که عکسش را پوشیده در لباس دلخواهمان می بینیم. باید واقعیت را قبول کنیم که اگر شلواری کاملا اندازه اندام ماست اما دقیقا شبیه مانکن یا مدل لباس نیست در هر صورت شلوار مناسبی است و می توانیم آن را بخریم. مثلا ممکن است هر لباس چسبانی بپوشید و هرگز شبیه مدل ها نشوید. اما اگر این شلوار با معیارهای دیگر پوشش شما در تناسب است نباید توقع دیگری داشته باشید.

یادتان باشد اینکه یک لباس در بدن فردی خوب باشد یا نه ربطی به سایز اندام او ندارد. بنابراین سعی نکنید مثلا شلوار کوچکت تر از سایز خودتان بپوشید، بلکه اندامتان کوچک تر و جمع و جور شود. چاقی یا لاغری مهم نیست. اگر لباسی با اندام شما متناسب است و شما هم دوستش دارید می توانید آن را بخرید. اینکه بخواهید بدن عالی و بدون قصی داشته باشید ربطی به پرو لباس ندارد این مساله را باید جایی غیر از فروشگاه لباس دنبال کنید، چون نمی توانید همه نقص ها را با لباس رفع کنید. چیزی که مهم است لباس مناسب با طرح مناسب است نه اندازه کوچکتر لباس.

سایزها با هم فرق دارند

در صنعت مد لباس هیچ استاندارد و معیاری برای سایز و اندازه لباس وجود ندارد و به همین دلیل است که ممکن است شما لباس هایی در اندازه های بسیار متفاوت داشته باشید که همه شان برایتان مناسب باشد. گاهی یک شلوار سایز ۳۶ برایتان مناسب است و گاهی هم شلوار سایز ۳۸. ممکن است یک بلوز سایز کوچک اندازه باشد ولی در فروشگاه دیگری بلوز سایز متوسط اندازه باشد.

این مساله شاید برایتان عجیب و حتی نگران کننده باشد که چطور اندازه های متغیری با اندام شما متناسب است. من همیشه موقع پرو لباس یک سایز کوچک تر و یک سایز بزرگتر از لباس دلخواهم را پرو می کنم، چون من می دانم همه شلوارها دقیقا با یک معیار ثابت اندازه بندی نشده اند. ممکن است شما با اندازه سایزهای همه برندها آشنا نباشید اما این چند نکته می تواند در انتخاب اندازه مفید باشد:

راهنمای انتخاب شلوار مناسب شما

- برندهای اروپایی معمولا لباس های کوچک و جمع و جور و جذب تولید می کنند.

- برندهای آمریکایی گشادتر هستند.

- برندهای که در حوزه لباس های نوجوان تولید می شوند معمولا سایزهای کوچک دارند.

- برندهایی که لباس هایی برای سن خانم های بالای ۴۰ سال طراحی می کنند معمولا اندازه هایشان بزرگ تر است.

به طور کلی هر چقدر برندی گرانقیمت تر باشد سایزهای لباس کوچک تر می شود.

اندازه شما چیست؟

خیلی وقت ها شلوارها مثل کفش ها هستند. ممکن است کسی بگوید یک جفت کفش خاص اندازه شماست در حالی که راه رفتن با آن برایتان خیلی سخت است. هر برند کفشی قالب خاص و ویژه ای دارد که سایزهای کفش را براساس آن تولید می کند. شلوار هم همین طور است. سایزهای مختلف یک نوع شلوار فقط براساس بزرگ و کوچکی قالب آن است.

طراحان معتقدند اندازه شلوار مهم تر از طراحی آن است. اگر متوجه شده باشید خیلی از طراحان لباس در طی سال های متمادی یک شلوار خاص را طراحی می کنند. در هر فصلی ممکن است یک یا دو طرح جدید ارائه شود و این طرح های کلاسیک هستند که هر سال دوباره تولید می شوند. این یکی از معدود نکته های صنعت مد است که در خدمت پوش زنان و مردان است.

راهنمای انتخاب شلوار مناسب شما

چاقی در کدام قسمت است؟

مردها معمولا در این زمینه بسیار راحت هستند، چون فقط کفای است شلوار با کمر و قد متناسب باشد. اما برای خانم ها کاملا متفاوت است. شما موقع انتخاب شلوار بجز قد و کمر باید به پهنای پایین تنه نیز توجه کنید. در انتخاب شلوار باید به پهنای ران یا باسن توجه کنید.

فرصت دوباره

ممکن است لباسی را پرو کنید و در لحظه اول صبر کنید مطابق دلخواهتان به نظر نرسد اما اگر کمی صبر کنید نظرتان عوض می شود. در اینجا راجع به سایز حرف نمی زنیم. اگر لباسی اندازه اندام شما نیست کنارش بگذارید، اما اگر فکر می کنید در لباسی احساس راحتی می کنید و آن را در بدنتان نمی پسندید کمی با لباس حرکت کنید و در آینه چندین بار ورانداز کنید شاید نظرتان تغییر کرد.

مشکل از شما نیست

آخرین نکته ای که با شما در میان می گذارم در مورد قضاوت شما درباره بدنتان است. اگر لباسی موقع پرو مناسب شما نیست، کوچک است و انتظارتان را برآورده نمی کند نباید از اندام تان ایراد بگیرید. شما اصلا مجبور نیستید بدنتان را به خاطر یک یا چند لباس متهم کنید. اینکه لباس های مد روز اندازه شما نیست باعث شرمندگی طراح مد است نه کسی که می خواهد آن را بپوشد.

به این نکته توج کنید که نکته های زیادی برای تناسب یک لباس در اندام وجود دارد. فقط چاقی و لاغری معیار نیست. شرکت های مختلف طراحی لباس برای اندام های خاصی لباس طراحی می کنند اما این به معنای آن نیست که هیچ لباسی برای شکل اندام شما تولید و طراحی نشده است و فقط اندازه خاصی معیار زیبایی و سلامت است.

با شلوار جین چه کفشی بپوشیم؟

تناسب بین کفش و نوع لباسی که می پوشید در خوش پوشی نقش مهمی دارد. خوب است که بدانید با هر لباسی چه کفشی مناسب است. یکی از سخت ترین نوع انتخاب بین کفش و لباس زمانی است که شلوار جذب می پوشید. چه کفشی با شلوار جین جذب خوب است؟

راهنمای انتخاب شلوار مناسب شما

• کفش بی پاشنه با جین جذب

اگر پاهای کشیده ای دارید می توانید شلوار جین را با کفش های بدون پاشنه یا به اصطلاح فلت بپوشید. کفش بدون پاشنه باعث می شود همه تمرکز روی پاهایتان قرار نگیرد.

• چکمه با شلوار جین

بیشتر شلوارهای جین جذب با چکمه های بلند متناسب و زیبا هستند. کمتر اتفاق می افتد بین این دو تناسب وجود نداشته باشد. چکمه بلند و براق بهترین و آسانترین انتخاب است به ویژه اگر پاشنه کوتاهی داشته باشد.

• چکمه کوتاه و شلوار جین

چکمه های کوتاهی که ارتفاع آنها سه سانتیمتر است نیز انتخاب خوبی است. یادتان باشد اگر چکمه پاشنه دار می پوشید برای برقراری تعادل باید به لباس بالاتنه هم توجه ویژه ای کنید. مثلا از یک شال یا گردنبند زینتی استفاده کنید.

شلوار جین با کفش پاشنه بلند

اگر خیلی قدبلند نیستید با شلوار جین جذب می توانید کفش پاشنه دار بپوشید. البته نوع و طرح کفش کمی انتخاب را سخت می کند چون معمولا هر نوع کفشی با این نوع شلوارها خوب از آب در نمی آید. کفش های جیر، سگک دار با لژهای پهن انتخاب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج