۲۵۹۵۳
۲ نظر
۵۰۲۶
۲ نظر
۵۰۲۶
پ

ایده هایی برای زیباتر کردن آشپزخانه

برای داشتن یک آشپزخانه ی شاد و شیک اصلا لازم نیست دکوراسیون داخلی بدانید و یا پول زیادی خرج کنید تنها کافی است چند ایده ی زیر را به کار ببندید تا از زیبایی آشپزخانه تان لذت ببرید

روزهای ایده آل: شما بیشترین ساعات عمر خود را در آشپزخانه به سر می برید پس لازم است محیط آشپزخانه را به فضایی شاد و دلچسب بدل کنید تا همواره در طی روز روحیه ی خوبی داشته باشید. احتمالا با این سخنان موافقید اما می پرسید، چگونه؟

احتمالا معتقدید از طراحی و دکوراسیون داخلی چیزی سر در نمی آورید و اگر بخواهید تنها دستی به سر و روی آشپزخانه تان بکشید تا آن را زیباتر کنید لازم است هزینه ی بسیار زیادی بابت آن بپردازید اما برای داشتن یک آشپزخانه ی شاد و شیک اصلا لازم نیست دکوراسیون داخلی بدانید و یا پول زیادی خرج کنید تنها کافی است چند ایده ی زیر را به کار ببندید تا از زیبایی آشپزخانه تان لذت ببرید:

ایده هایی برای زیباتر کردن آشپزخانه

ایده ی شماره ی یک: از میوه استفاده کنید!

این ایده هم ساده است، هم عملی و هم خوردنی!! واقعا چه چیزی می تواند زیباتر و آرامبخش تر از یک سبد میوه باشد؟ یک ظرف بزرگ از میوه های رنگارنگ می تواند شور و نشاط و رنگ به محیط آشپزخانه ببخشد بدون این که هزینه ی زیادی برایتان داشته باشد.

تنها به قرار دادن میوه درون یک میوه خوری بسنده نکنید. از خلاقیت خود بهره گیرید و به میوه ها شکل نویی ببخشید. چیدمان های متنوعی را امتحان کنید و از ظروف متفاوتی برای تزیین استفاده نمایید. به طور مثال یک گلدان شیشه ای بزرگ را پر از میوه های رنگارنگ کنید و یا از سینی های مستطیل استفاده کنید و بر اساس رنگ آن یک ردیف میوه ی خوش رنگ بر رویش بچینید.

اگر کمی به این موضوع فکر کنید ایده های جالبی به ذهن تان خواهد دسید.

ایده ی شماره ی دو: از لوله های زیبا استفاده کنید

تعجب نکنید. لوله های آب می توانند بخش زیبایی از آشپزخانه ی شما باشند. عوض کردن شیر آب قدیمی تان با یک نوع شیک و مدرن و یا تغییر دادن رنگ لوله ها می تواند تاثیری باورنکردنی بر زیبایی آشپزخانه داشته باشد. این کار نیاز به هزینه ی زیادی هم ندارد.

ایده هایی برای زیباتر کردن آشپزخانه

ایده ی شماره ی سه: به لوازم آشپزخانه نظم ببخشید

چند سبد و آبکش و قاشق تفلون دارید؟ آیا آشپزخانه تان پر از گل های مصنوعی و تزیینات مختلف است؟

از خرید وسایل آشپزخانه و تزییناتی که هیچ هماهنگی با هم ندارند دست بردارید. خرید وسایل تزیینی در اشکال و رنگ های گوناگون نه تنها تاثیری در زیبایی آشپزخانه تان نخواهد داشت بلکه آن را شلوغ و خفه نشان خواهد داد. به خاطر داشته باشید که همیشه وسایلی برای آشپزخانه ی خود بخرید که چند منظوره باشند و جای کمتری بگیرند و همچنین به لوازم آشپزخانه ی خود نظم ببخشید تا درهم و برهم به نظر نرسند.

ایده ی شماره ی چهار: به آشپزخانه ی خود رنگ ببخشید

kitchenکارد و چنگال، ظروف، رومیزی، ... خیلی چیزها هستند که می توان با دقت در انتخاب آن ها به آشپزخانه رنگ و زیبایی بخشید. خود را در قید و بند مُد قرار ندهید. این آشپزخانه ی شماست و باید به آن رنگی بدهید که با روحیه ی شما سازگاری داشته باشد و به شما احساس شادی و آرامش دهد. برخی با رنگ های آرامبخش چون آبی و سبز از آشپزخانه شان لذت بیشتری می برند و عده ای هم رنگ های شاد چون زرد و نارنجی را می پسندند. مهم نیست که شما چه رنگی انتخاب می کنید بلکه مهم آن است که با انتخاب این رنگ احساس خوبی داشته باشید. استفاده از پارچه های تزیینی و به خصوص پرده را فراموش نکنید. پرده جلوه ی بسیار زیبایی به آشپزخانه تان می بخشد.

خوشبختانه اکنون قهوه ساز، پلوپز، مخلوط کن و سایر وسایل آشپزخانه در رنگ های متنوعی تولید می شود و می توان از آن ها نیز برای رنگ بخشیدن به آشپزخانه استفاده نمود.

ایده ی شماره ی پنج: فضایی رویایی

استفاده از گل و شمع یکی از آسان ترین و با صرفه ترین راه ها برای تزیین آشپزخانه است البته به شرط آنکه در انتخاب رنگ ها و هماهنگی آن ها با سایر تزیینات آشپزخانه دقت کافی شده باشد. هارمونی رنگ ها در ایجاد حس آرامش تاثیر بسیار زیادی دارد.

ایده ی شماره ی شش: فرش تنها متعلق به اتاق پذیرایی نیست

یک قالیچه ی کوچک که با رنگ آشپزخانه تان هماهنگی داشته باشد و یا برعکس، کاملا متضاد با رنگ های آشپزخانه ی شما باشد می تواند جلوه ای خاص به آشپزخانه ی شما ببخشد. استفاده از طرح های سنتی نیز ایده ی بسیار جالبی برای روح دادن به آشپزخانه ی شماست.

ایده هایی برای زیباتر کردن آشپزخانه

ایده ی شماره ی هفت: دستگیره ی کابینت ها را عوض کنید

این ایده بسیار ساده است و می توانید آن را به سرعت و با هزینه ای بسیار ناچیز اجرا کنید اما نتیجه ی آن اثری بسیار شگفت انگیز بر آشپزخانه ی شما خواهد داشت. امروزه تنوع فوق العاده ای در دستگیره های کابینت وجود دارد و شما می توانید طیف وسیعی از سبک ها و رنگ های گوناگون را در میان آن ها بیابید. گاه تنها عوض کردن دستگیره ی کابینت ها می تواند از تغییر کامل آن ها رضایت بخش تر باشد.

ایده ی شماره ی هشت: افزودن یک قفسه ی کوچک

اضافه کردن یک قفسه ی کوچک چوبی و ارزان قیمت تزیینی کار راحتی است اما اگر از آن استفاده ی درستی انجام دهید می تواند در زیبایی آشپزخانه تان تاثیر مهمی داشته باشد. قفسه ی چوبی تان را در یک فضای خالی، مثلا بالای ظرفشویی و یا میز و صندلی آشپزخانه قرار دهید و داخل آن را با چند گلدان گوچک و زیبا، بطری های رنگارنگ و یا شمع پر کنید.

ایده هایی برای زیباتر کردن آشپزخانه

اگر چند قلاب به پایین این قفسه اضافه کنید می توانید چند فنجان تزیینی به آن آویزان کنید و به آشپزخانه تان جلوه ی بهتری ببخشید.

ایده ی شماره ی نُه: استفاده از فضاهای فراموش شده

خوب به آشپزخانه تان نگاه کنید. احتمالا فضاهای خالی را به راحتی خواهید یافت. می توانید این فضاها را با قفسه های کوچک چوبی و یا فلزی پر کنید و درون آن ها را با کلکسیونی از گیاهان تزیینی، ترشی ها و ادویه های رنگارنگ تزیین کنید.

استفاده از سبدهایی که از سقف آویزان می شوند نیز می تواند ایده ی جالبی باشد به شرط آنکه فضای آشپزخانه را شلوغ جلوه ندهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مادر

      سلام ای کاش هر آنچه که نوشتید عکس خودش را می زدید که هم بهتر درک شود و هم به گقته های شما بیشتر اعتماد شود این منافات جالب نیست

    • سید سعید احمدی

      سلام.لطفا همیشه به روز و عالی باشین
      مثل حالا که خوب هستین. کارتون عالی هس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج